2020. június 25. 18:00   |   Autoblog
címkék:  

Itt az elektromos Peugeot személyszállító

Az új Peugeot Traveller, amelynek alapváltozata eddig is mindennapos útitárs volt a munkában csakúgy, mint a magánéletben, most 100%-ban elektromos meghajtással jelentkezik. Az e-Traveller kétféle hatótávval, háromféle hosszúsággal és akár 9 ülőhellyel érkezik meg a piacra.

Az új Peugeot e-Traveller számos konfigurációban, kifejezetten személyszállításra készült, stílusa elegáns, fedélzeti szolgáltatások tekintetében nem köt kompromisszumot, ráadásul a korlátozott autóforgalmú belvárosi zónákba is szabadon behajthatunk vele.

A modell kétféle változatban lesz elérhető, egyrészt a professzionális, másrészt a szabadidős személyszállítás igényeire szabva. A profi személyszállítók (taxik, sofőr- és shuttle-szolgálatok stb.) az 5–9 személyes Business és a 6–7 személyes Business VIP változat közül választhatnak (Navette). A bal és a jobb oldali tolóajtók is kulcs nélkül nyithatók és motoros mozgatásúak. A diszkrécióról a 70%-ban vagy 80%-ban sötétített oldalablakok gondoskodnak.

A második és harmadik sorban utazókat verziótól függően különálló, saját könyöktámasszal rendelkező, csúsztatható bőrülések, vagy 2/3 – 1/3 arányban osztott, szintén csúsztatható ülések várják. A második sor ülésének egyszerű elcsúsztatásával tágas hely nyílik a hátsó üléssor eléréséhez. A VIP verzió ezen felül 4 egymással szembefordítható ülést, vagy 5 hátsó ülést kínál, háromzónás légkondicionálóval és sötétíthető tetőablakkal.

Az Active és az Allure változatok elsősorban a magánszemélyeknek készülnek, és 5–8 személy szállítására alkalmasak (Combispace). A számos konfigurációnak, a csúsztatható és kivehető üléseknek köszönhetően a belső tér mérete mindig a lehető legnagyobb, így az utazás is kényelmessé válik. A Navette változathoz hasonlóan a Combispace-ban is felnyitható hátsó szélvédő segíti a csomagtér elérését.

Az e-Expert Kombi változat tágas beltere, praktikus mindennapi megoldásai, kényelme, könnyen tisztítható belseje okán remek megoldás lehet például egyesületek, sportklubok számára vagy alkalmazottak belső utaztatására. A változat 2–9 személy szállítására alkalmas, mindezt károsanyag-kibocsátás nélkül.

A sokoldalúság jegyében az új e-Traveller háromféle hosszúságban érhető el: kompakt / L1 (4,60 m), sztenderd / L2 (4,95 m), hosszú / L3  (5,30 m). Fontos jellemző a 190 cm-es maximális magasság – ezzel a modell a legtöbb parkolóházba behajthat.

A kompakt változat egyedülálló a szegmensben. Akár 9 személy szállítására is alkalmas,és könnyű manőverezhetőségével tökéletesen érzi magát városi környezetben. Fordulóköre két járda között 11,3 méter, ennek révén pedig a szűk és zsúfolt városközpontok sem hozzák zavarba. Az elektromos meghajtás miatt a korlátozott forgalmú zónákban is szabadon közlekedhet.

Az e-Traveller csomagterének mérete 9 személlyel 1500 liter, 5 személlyel 3000 liter, a kivehető második és harmadik üléssornak köszönhetően pedig akár 4900 literre is növelhető. Az utastérben számos nyitott vagy zárható tárolóhely található, melyek összesített űrtartalma 74 liter. Megújult a műszerfal, elsősorban azért, hogy az elektromos üzemmóddal kapcsolatos információkat megjelenítse.

A sofőr három vezetési üzemmód közül választhat: Eco (60 kW, 190 Nm) a minél nagyobb hatótáv eléréséhez, Normal (80 kW, 210 Nm) mindennapi használatra, Power (100 kW, 260 Nm) több utas és sok csomag szállítása esetén. Két fékezési mód is használható, melyek mindegyike másképpen járul hozzá az akkumulátor töltéséhez: normál, a belsőégésű motorral szerelt változatokéhoz hasonló fékezési élménnyel, fokozott (a B, azaz „Brake”, vagyis Fékezés fokozattal), amely a gázpedál felengedésekor erőteljesebb fékezést eredményez.

A moduláris EMP2 alvázra épülő Peugeot e-Traveller maximális teljesítménye 100 kW/136 LE, maximális nyomatéka pedig 260 Nm, amelyet az elindulás pillanatától kezdve azonnal lead. Power üzemmódban a maximális sebesség 130 km/óra, a gyorsulás 0-ról 100 km/órára pedig 13,1 mp. Az e-Traveller kétféle hatótávval lesz elérhető. A kétféle lítium-ion akkumulátor kapacitása 50 illetve 75 kWh.

A Kompakt (L1), Sztenderd (L2) és Hosszú (L3) változatokhoz rendelhető 50 kWh kapacitású akkumulátor a WLTP protokoll szerint 230 km-es hatótávot tesz lehetővé. A Sztenderd (L2) és a Hosszú (L3) változat 75 kWh kapacitású akkumulátorral is rendelhető, amelynek hatótávja a WLTP protokoll szerint akár 330 km is lehet.

A modellhez kétféle töltőkábel kapható, amelyekkel minden használati módban, minden töltési lehetőségnél egyszerű az akkumulátor újratöltése. A 7,4 kW-os egyfázisú töltőkábel szériafelszereltség, míg a 11 kW-os háromfázisú kábel opcióként rendelhető. 11 kW-os fali töltővel a teljes töltés időtartama 5 óra, illetve 7 óra 30 perc. Emellett az akku akár 100 kW-os nyilvános töltőpontnál is tölthető.  50 kWh-s akkumulátor esetében 30 perc, a 75 kWh-s akkumulátor esetében pedig 45 perc alatt 80%-os töltöttséget lehet elérni.

Változattól függően a navigációs rendszer érintőképernyőjén vagy a MyPeugeot alkalmazáson keresztül előre is beprogramozhatjuk a töltés kezdési időpontját. Ezzel a megoldással bármikor elindíthatjuk vagy szüneteltethetjük is a töltést, illetve meggyőződhetünk az akkumulátor aktuális töltöttségi szintjéről.

A 100%-ban elektromos változat ügyel a felhasználók biztonságára és kényelmére is. Ennek szellemében gyakorlatilag az összes ma korszerűnek számító vezetést támogató rendszereket kínálja széria-vagy opciós felszereltségként.

Az új Peugeot e-Expert Európában 2020 őszétől lesz kapható. A modell Franciaországban, Valenciennes közelében készül.