2020. július 07. 20:05   |   Autoblog
címkék:  

Megújult a Lexus LS

Különleges fényezéssel, átdolgozott belső térrel, tökéletesített vezetőtámogató technológiákkal, valamint még kifinomultabb működésű főrendszerekkel folytatja pályafutását a Lexus zászlóshajója.

Harminc év alatt 870 ezer példányban talált gazdára a Lexus márka- és korszakalkotó zászlóshajója, az LS luxusszedán. Az elődök küldetését folytatva a jelenlegi, ötödik generációs modell 2020 végétől továbbfejlesztett formában, nagyobb tudással és még magasabb szintű kényeztetéssel várja utasait.

A Lexus LS születése pillanatától fogva a kifinomult, zaj- és rezgésmentes autózás mértékadó típusának számított, ezért magától értetődő, hogy a gyár mérnökei minden fejlesztésnél egyre magasabbra emelik a lécet. Ez történt most is: módosították például a defektmentes abroncsok saját rugózási jellemzőit, áthangolták a motorbakok csillapítását, mélyebbre nyúló öltésekkel varrják az üléskárpitokat, illetve módosították az ülőlapok uretánrétegének konzisztenciáját a még kényelmesebb utazás érdekében.

Ezeken a mechanikus jellemzőkön kívül módosították a hibrid, illetve benzinmotoros hajtásláncok vezérlését is. Az előbbinél a leggyakrabban használt sebességtartományokban az eddiginél nagyobb mértékben támaszkodik az elektromos hajtásra a rendszer, míg az elinduláskori gyorsulásnál csökkentették a megengedett legnagyobb fordulatszámot, így finomabban, zajmentesebben közlekedhetünk a járművel. Az LS 500 benzinmotorjánál megnövelték a forgatónyomatékot a leggyakrabban használt fordulatszámokon, lerövidítették a váltások időszükségletét, illetve kiterjesztették az egyes fokozatok fordulatszám-tartományát, így ritkábban vált vissza a rendszer. A végletekig csillapított zaj- és rezgésélményt aktív hangszabályozással, illetve motorhang-erősítéssel koronázták meg.

A modellfrissítés fontos újdonsága a Lexus Teammate rendszer bevezetése: a minden eddiginél fejlettebb vezetőtámogató technológiai csomag holisztikus kapcsolatot teremt a vezető, az autó és közös környezetük között. Az új rendszer képes megállapítani a jármű helyzetét a sávon belül éppúgy, mint a környező járművekhez viszonyítva, és különböző manőverek (pl. előzés vagy ívmenet, illetve parkolás) során a gyakorlott autóvezetőktől elvárható, megnyugtató magabiztossággal és biztonságos stabilitással irányítja is az autót. Ezek a részleges autonóm mobilitási funkciók a későbbiekben szabadon bővíthetők és frissíthetők, így a Lexus Teammate együtt fejlődhet a technológia vívmányaival, miközben elsődleges fókusza minden helyzetben az ember, illetve az élvezetes és biztonságos vezetési élmény marad.

A Lexus RX fedélzetén 2019-ben debütáló, forgótükrös BladeScan adaptív távolsági fényszórórendszer most az LS-ben is megjelenik: a technológia minden más rendszernél pontosabban, finomabban és természetesebb módon világítja meg az utat, a tereptárgyakat és akadályokat, miközben tökéletesen kitakarja a szemből érkező vagy előttünk haladó járműveket. Szintén a láthatóságot javítja az LS mögötti területet megnövelt méretű, nagyfelbontású kijelzőn megjelenítő, digitális visszapillantó tükör.

A Lexus LS formavilága minimális mértékben változott a modellfrissítés során: az első lökhárítók sarkában függőleges karaktervonal jelent meg, míg alsó szegélyüket mostantól diszkrét krómsáv teszi hangsúlyossá. A hűtőmaszk sötétebb árnyalatot kapott, míg hátul a lámpatestek krómdíszítése zongoralakk betéteknek adta át a helyét. Annál radikálisabb az az optikai hatás, amelyet a vadonatúj Gin-ei Luster fényezés alkalmazásával értek el. Az alumínium szemcsékkel telített festékanyagot ultramodern fényezési eljárással viszik fel a lemezekre, ahol tükörsimaságú bevonatot képez. A Gin-ei váratlan intenzitással reagál a környező fényviszonyok változására, és már egészen kis fénynél is drámai ragyogásba kezd.

A fények és színek játéka a belső tér hangulatát is alapvetően meghatározza. A tervezők kezét itt az „ezüsthíd” jelenség – azaz a telihold által a vízfelületre rajzolt, folyamatosan táncoló fénysáv – vezérelte, amikor a japán kézműves hagyományok szellemében megalkották az ezüst szálakkal átszőtt brokát és a szikrázóan ragyogó platinalevelek kontrasztjával elegáns vizuális játékot teremtő Nishijin & Haku ornamentikát.

És ha már a belső térben járunk, feltétlenül említést érdemel az Apple CarPlay és Android Auto technológiákat alkalmazó okostelefon-integráció, amely ezúttal kétirányú vezérlést tesz lehetővé: nem csak a képernyőről kezelhetők a telefonos funkciók, hanem a kijelző és a multimédiás rendszer is vezérelhető az utasok okostelefonjáról. Ehhez kapcsolódóan a kormánykeréken és a középkonzolon elhelyezett kapcsolók megjelenése is módosult: egységes fekete színük letisztultabb megjelenést és ebből eredően egyszerűbb kezelhetőséget eredményezett.

A középkonzol egyébként kiegészült egy hagyományos nyomógombbal, amellyel azonnal megjeleníthető a központi képernyőn az ülések és a kormánykerék fűtését vezérlő menüsor – ez biztonságosabbá és sokkal gyorsabbá teszi a funkciók kezelését.