2020. július 13. 20:00   |   Autoblog
címkék:  

Megérkezett hazánkba az új, elektromos Fiat 500

Vége a várakozásnak, az FCA csoport megkezdi első tisztán elektromos hajtásrendszerű autója magyarországi forgalmazását. Az új 500 háromféle változatban lesz elérhető a Fiat márkakereskedőknél. Várja a vásárlókat az állami támogatás igénylésének feltételeihez igazodó „l’Ungheria”, a csúcsfelszereltségű „la Prima”, valamint a „la Prima” kabrió.

A „l’Ungheria” az új 500 kifejezetten a magyar piac igényei szerint kialakított verziója. A későbbiekben megjelenő legmagasabb felszereltségű „High” kivitelre épülő modell 10 990 000 forintos listaára lehetővé teszi az elektromos gépkocsik vásárlásához igényelhető állami támogatás maximális felhasználását. A „l’Ungheria” modell így már 8 490 000 forintért megvásárolható.

A Fiat ikonikus 500 modelljének harmadik, fenntarthatóságot előtérbe helyező elektromos hajtásrendszerű generációja minőségi olasz termék. Elődeinél lekerekítettebb, lágyabb vonalaival a „Cinquino” stílusjegyeit hordozza. A „la Prima” kivitel elérhető a Földet idéző Ásvány szürke (metál), a tengert megtestesítő Óceán zöld (metál), valamint az égbolt előtt tisztelgő háromrétegű Égszínkék gyöngyházfényezéssel. A „l’Ungheria” speciális változat Solid fekete és Solid fehér pasztellfényezést kínál az alapfelszereltség részeként.

A Fiat kiemelt figyelmet fordított az elektromos autózásban kulcsfontosságú hatótávolság növelésére, illetve a beépített akkumulátorok feltöltéséhez szükséges idő csökkentésére. Ennek köszönhetően a 42 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátorcsomaggal az új 500 a WLTP norma szerint akár 320 kilométert is képes megtenni.

Az új 500 85 kW-os gyorstöltő rendszert kapott. A rendszer valóban gyors, mindössze öt perc elegendő például ahhoz, hogy az átlagos napi használatot meghaladó ötven kilométer megtételéhez szükséges mértékig feltöltsük az akkumulátorokat. És ez még nem minden. Az autó jobb hátulján elhelyezett Combo 2 töltőaljzathoz csatlakoztatható egyen-, illetve váltakozóáramú gyorstöltő mindössze 35 perc alatt 80 százalékra tölti az akkumulátort.

Az új 500 támogatja az otthoni töltési megoldásokat is. Az Easy Wallbox egy olyan töltőrendszer, amely a szokványos háztartási csatlakozóra köthető. A speciális berendezést kizárólag az FCA számára fejlesztette ki az ENGIE EPS, forgalmazását a Mopar az elektromos 500 piacra lépésével párhuzamosan kezdi meg Európában. Az Easy Wallbox teljesítménye 3-ról 7 kW-ra növelhető, így alig több mint hat óra alatt otthonában mindenki teljesen feltöltheti autóját.

Az új 500 három üzemmódot kínál, amelyek közül vezetési stílusunknak megfelelően választhatunk. A Sherpa üzemmód a Himaláján dolgozó, egész expedíciók biztonságáról gondoskodó serpákhoz hasonlóan, úgy optimalizálja a rendelkezésre álló erőforrásokat, hogy az utazó minden körülmények között elérje úticélját. Ennek érdekében számos összetevőt befolyásolva minimalizálja az energiafelhasználást. A Normal üzemmód által kínált vezetési érzet szinte teljesen megegyezik a tradicionális, belső égésű motorral szerelt autókéval, míg Range üzemmódban egyetlen pedállal vezethető az autó.

A 87 kW (118 LE) teljesítményű villanymotor óránként 150 kilométerben maximált végsebesség elérését tesz lehetővé. Az 500-as álló helyzetből 3,1 másodperc alatt gyorsul 50 és 9 másodperc alatt 100 kilométeres sebességre.

A „l’Ungheria” kivitel a többi között szériafelszereltségként kínálja a LED-es fényszórókat, az automata klímát, a tolatóradart, a fűthető üléseket és az ablaktörlő lapátoknál ugyancsak fűthető szélvédőt. A biztonságos autózást szolgáló alapvető tartozékok sorában megtaláljuk a gyalogosfelismerővel kiegészülő vészfékező rendszert, a sávtartó és éberségfigyelő asszisztenst, a táblafelismerő rendszert, az esőérzékelőt, az automata távolsági fényszórót, az automatikusan sötétedő belső tükröt. A csomagot a Mode 2 töltőkábel és a 85 kW gyorstöltő bemenet teszi teljessé.

A “la Prima” széria a “l’Ungheria” csomagjától eltérően bézs eco bőr kárpitozást és fix napfénytetőt kapott. A csúcsmodell állítható kartámla rekesszel, zárható középső konzollal, 360 fokos parkolóasszisztenssel, tolatókamerával, holttérfigyelő rendszerrel, 2-es szintű önvezető funkcióval (intelligens adaptív tempomat, sávtartó automatika), illetve Mode 3 töltőkábellel kényezteti tulajdonosát.

Az új Fiat 500 az FCA csoport első olyan járműve, amelyet az új UConnect 5 infotainment rendszerrel szereltek fel. Az alapfelszereltség részét képezi a 7 colos TFT kijelző, a DAB rádió, a 10,25 colos érintőképernyős navigációs rendszer, a digitális rádióvevő és a telefontükrözés. A funkciók és alkalmazások megjelenésének módosítására widgetek állnak rendelkezésre.