2020. július 27. 07:00   |   Autoblog
címkék:  

A nap képe: A legelvetemültebb hibrid luxuskupé

Nem mintha a Lexus LC 500h unalmas autó lenne, de a hirosimai 326 Power tuningműhelye rátett pár lapáttal az izgalomfaktorra, és elkészítette a képeken látható, taxisárga, szó szerint porig ültetett példányt, melynek még kerékcsavarjai is extrémre sikerültek.

Racionális, felelősségteljes, praktikus: ezekkel a jelzőkkel szokás illetni a hibrid autókat – és a kritikusok olykor azt is hozzáteszik: unalmas. Nos, ezek közül egyik sem igaz erre a Hirosimában alapjaiban átértelmezett Lexus LC 500h-ra.

Az autótuninggal foglalkozó cégek ritkán nyúlnak hibridekhez. Nem is feltétlenül azért, mert az összetett hajtáslánc teljesítményjellemzőinek módosítása a szokásosnál nagyobb felkészültséget igényelne, hanem mert a villamosított hajtáslánc alapértékei – az ésszerűség, a kiegyensúlyozottság, a takarékosság – nem feltétlenül vágnak egybe azokkal az erényekkel, amelyeket a műfaj kedvelői elvárnak átépített autójuktól.

Egy hirosimai műhely, a 326 Power azonban most bebizonyította, hogy a fenntartható mobilitás is lehet extrém. A japán mesterek a Lexus legszebb típusát: az LC kupét vették kiindulási alapul, egész pontosan annak 500h változatát.

Első lépésként kidolgoztak egy látványos aerodinamikai csomagot. Még a diffúzort is kihagyták a készletből, amely így csupán a lökhárítókat és küszöböket keretező spoilerekből áll. Ezen a ponton azonban búcsút is intettek a józan észnek: az autó futóművét ugyanis szó szerint a földig ültették. Ennek hagyományosan nagy mesterei a japánok, így a 326 Power is, és szakértelműkről ismét tanúbizonyságát adták: egy papírzsebkendőt is bajos volna becsúsztatni az autó alá.

Hogy mégis lehessen használni az LC 500h-t, arról a Roberuta nevű cégtől vásárolt légkamrás rendszer gondoskodik. Ez nem légrugókat jelent, hanem a futómű és a karosszéria közé beillesztett patronokat, amelyek nyomás alá helyezésével akár 80 mm-rel emelhető meg a hasmagasság – soknak éppen ezt sem neveznénk, de a szigetország útjait tekintve talán mégis alkalmassá teszi a Lexust a közlekedésre. Illetve alkalmassá tenné, csakhogy a legjobb japán hellaflush hagyományok szerint szélsőséges kerékdőlést alkalmaztak. A két részből álló, bronz/piros színkombinációban pompázó felniket elöl 92, hátul 80 mm-rel szélesebbek a gyári daraboknál, de a fúrócsigára emlékeztető kerékcsavarok mellett ezek a részletek szinte fel sem tűnnek.

A 326 Power LC 500h-nak pontosan ez a lényege: megfosztani minden racionalitástól egy alapvetően ésszerű autót. Hogy a végeredmény kívánatos, harmonikus vagy disszonáns, azt mindenki döntse el maga, ugyanis a műhely szerint mindegy – a negatív reklám is reklám.