2020. július 30. 16:00   |   Kőrössy Balázs
címkék:  

Audi R8 szintre piszkálta fel az MTM az RS5-öt

Nem mintha az Audi RS5 hiányt szenvedne erőben, de a jóhoz hamar hozzá lehet szokni, az MTM viszont képes arra, hogy valami szokatlanul jót alkosson. Tette ezt három lépcsőben a négykarikással, így a csúcsot 611 lóerő jelenti, mely mellé 820 Nm jár.

Ha valaki szereti a praktikumot és a száguldást, akkor az Audi RS5 modellje egy kellemes alternatíva lehet. Persze létezik erősebb gép is a 2.9 literes duplaturbós V6-os motorral szerelt négykarikásnál, de a maga 450 lóereje és a hozzá társuló 600 Nm csúcsnyomaték kellően könnyen mozgatják a vezetővel együtt kb. 1800 kilós kasztnit: 3,9 másodperc a százas sprintidő, a végsebességet pedig csak az elektronika szabja meg 250 km/órában.

Az MTM America úgy gondolta, ennél több is van a hathengeres aggregátban, így három lépcsőben nyúlt hozzá. No, de kit érdekel a két gyengébb erőkúra? Ugorjunk hát a harmadikhoz! Ez már egy komoly beavatkozás, ami új turbófeltöltőket és egyéb drága alkatrészek beszerzését teszi szükségessé, azonban 611 lóerőt és 820 Nm-t kapunk érte cserébe. Ez már közelíti az Audi R8 V10 Plus 5.2 literes szívómotorjának 620 lóerejét, míg bőségesen meghaladja 580 Nm csúcsnyomatékát. Nem is csoda hát, hogy az RS5 így 3,1 szekundum alatt abszolválja a százas sprintet, miközben képes elérni a 320 km/órás tempót. A beavatkozássorozat ára 28 799 dollár, azaz 8,44 millió forint.

A második szint egy jóval gazdaságosabb megoldás, és még mindig elég szép számokat produkál: a mérnökök a motorvezérlő extrém finomhangolásával 567 paripát és 732 Netonmétert hoztak ki belőle. Ez mindössze 3, azaz három lóerővel marad el a belépő szintű V10-es szívómotorral szerelt R8 teljesítményétől, míg nyomatékban egy kisebb turbómotornyival (182 Nm-rel) veri azt. Habár a konkrét gyorsulás-javulásról nem tudni, a végsebesség immáron 290 km/óra. A jó hír, hogy ezért a beavatkozásért mindössze 2149 dollárt (vagyis 630 ezer forintot) kér az MTM, bár ezért a Miamiban található műhelyig kell elmennie a tulajnak.

És akkor a teljesség érdekében leírjuk, hogy az egyes szintű „okosítás” 1699 dollárért (500 ezer forint) 539 lóerőt és 700 Nm-t csikar ki a B9 generációjú RS5 szívéből, és ez esetben tudjuk a sprintidőt is, amely 3,6 másodpercre olvadt, és ennél is 290 km/óra a csúcssebesség.