2020. augusztus 04. 17:15   |   Autoblog
címkék:  

Földönkívüli kivitelt kapnak a Toyota offroad modelljei

Speciális holdkőzet-színű fényezéssel kezdik az új modellévet a Toyota TRD Pro modellek. A Tacoma, a Tundra és a 4Runner csúcskivitelei ennél jelentősebb fejlesztéseket is felmutathatnak.

A Toyota Racing Development 2014 óta minden évben elkészíti az autógyártó összkerékhajtású, alvázas sportmodelljeinek különösen jó terepalkalmasságú, és ezt megjelenésében is büszkén vállaló kiviteleit. A Tacoma és Tundra pickupok, valamint a 4Runner szabadidőjármű TRD Pro szériái idén is színre lépnek, méghozzá szokás szerint egy exkluzív színopcióval: a tavalyi katonai zöld helyébe ezúttal a holdkőzet (Lunar Rock) fantázianévre hallgató, viharszürke fényezés lépett.

A TRD Pro kivitel persze jóval többről szól, mint egyszerű megjelenésről, amint arról a 4Runner TRD Pro vásárlói hamarosan meggyőződhetnek. A vadonatúj TRD könnyűfém keréktárcsák első pillantásra nem tűnnek többnek a korábbi dizájn finoman módosított változatánál. A flow form gyártási eljárásnak köszönhetően azonban egyszerre könnyebbek és ellenállóbbak azoknál. Az új technológia miatt ráadásul a Toyota Racing Development mérnökei minden eddiginél nagyobb mértékben módosíthatták a futómű beállításait.

A Toyota 4Runner TRD Pro a 2021-es modellévre áthangolt, belső szeleppel szerelt Fox lengéscsillapítókat kapott. Ez a megoldás terepen és aszfalton egyaránt optimális egyensúlyt kínál a nagy sebességű stabilitás és a rugózási komfort között, akár extrém mértékű útegyetlenségek esetén is. Elöl egyedi TRD csavarrugók emelik meg 25 milliméterrrel a szabad hasmagasságot, míg hátul külső tartály javítja a lengéscsillapítók munkavégző képességét.

Ezeket a módosításokat várhatóan a TRD Pro széria többi tagja is megkapja a későbbiekben. Európa számára továbbra is vágyálom csupán a különleges offroad csomag, ám a Toyota alvázas modelljeit érintő fejlesztéseknek köszönhetően idővel ez megváltozhat. Néhány éven belül új, közös platformra készül helyezni teljes globális pickup-kínálatát a márka: a TNGA-F névre keresztelt padló az alvázas konstrukciók terhelhetőségét és robusztusságát az önhordó szerkezetek kényelmi, menetdinamikai és főleg biztonsági erényeivel hivatott társítani.

Ennek a vadonatúj konstrukciónak köszönhetően egyrészt megszűnhet az észak-amerikai modellek és a világ többi piacain forgalmazott Hilux kényszerű szegregációja, másrészt a Toyota haszonjárműveinek a kínálatában is megjelenhetnek a gyártó modern öntöltő hibrid hajtásláncai, ami Európában is piacképessé teheti a közép- és felsőkategóriás pickupokat.