2020. augusztus 26. 19:30   |   Autoblog
címkék:  

A Porsche bemutatta az új Panamerát

A Porsche lerántotta a leplet az alaposan átdolgozott, új Panamera modellcsaládról, amely még eredményesebben kombinálja a sportautók teljesítményét a luxusautók kényelmével. A kocsik már megrendelhetők és október közepén érkeznek meg a márkakereskedésekbe.

A modellpaletta csúcsán az új Panamera Turbo S áll, amely már bizonyította kiemelkedő képességeit. Néhány nappal ezelőtt Lars Kern 7 perc 29 másodperces időt autózott vele a Nürburgring Nordschleife 20,832 kilométeres szakaszán, amely új rekordnak számít a luxusautók között.

Az új Turbo S-t a 4 literes biturbó V8-as egység átdolgozott változata hajtja. A blokk immár 630 lóerőt és 820 Nm-es nyomatékot ad le, ami 80 lóerővel és 50 Nm-rel haladja meg a korábbi Turbo értékeit. Sport Plus üzemmódban a Panamera Turbo S bámulatos 3,1 másodperc alatt szökken százra és eléri a 315 km/órás sebességet is. Az erő útra vitelében a háromkamrás légrugózás, az aktív, dőlésszabályozással kiegészített felfüggesztés és a hátsó kerekek közötti nyomatékvektor szabályozás segédkezik.

A sorban a következő benzinmotoros Panamera az ugyancsak V8-as motorral szerelt GTS, amelyet szintén továbbfejlesztettek. A V8-as biturbó motor teljesítményét 480 lóerőre (+20 LE), a forgatónyomatékát pedig 620 Nm-re emelték. A motorteljesítmény a fordulatszám emelkedésével folyamatosan, csaknem a piros mezőig gyarapodik, így a karaktere egy szívómotoréhoz hasonlítható. A hangja is szebb, mint korábban, ugyanis alapfelszerelésként sport kipufogórendszer kerül alá. Az új Panamera és Panamera 4 bázismodelleket 2,9 literes biturbó V6-os viszi. Az aggregát 330 lóerőt és 450 Nm-t tud, annyit, mint korábban.

Csatlakozik a palettára egy új plug-in hibrid modell is. Az új Panamera 4S E-Hybridben az alapmodellek 2,9 literes biturbó V6-os benzinmotorját találjuk, amihez egy villanymotor csatlakozik. A 440 lóerős turbómotor és a nyolcfokozatú duplakuplungos váltómű házába épített 136 lóerős villanymotor 560 lóerős rendszerteljesítményt és 750 Nm-es nyomatékot állítanak elő. A sztenderd Sport Chrono csomaggal a nulla-százas sprint csupán 3,7 másodpercig tart. A csúcssebesség 298 km/óra. Megnövelt kapacitású, 17,9 kWh-s akkumulátorának köszönhetően a Panamera 4S E-Hybrid 54 kilométeres tisztán elektromos hatótávolságot garantál a WLTP szerint.

Az alvázat és a vezérlőrendszereket mindegyik Panamera modellnél áthangolták, mégpedig egyszerre sportosabb és kényelmesebb irányba. A finomított aktív felfüggesztés vezérlő rendszer (PASM) például érezhetően kényelmesebb rugózást ad, a PDCC Sport elektronikus karosszéria-stabilizáló rendszer viszont még erélyesebben működik.

Az új Panamera modellek a négyajtós szedán mellett Sport Turismo kombi karosszériával, valamint hosszított tengelytávval is megvásárolhatók. Mostantól mindegyik modellnél alapfelszerelés a Sport Design frontrész, amely nagyméretű légbeömlőkkel és oldalsó világítás modulokkal rendelkezik. Új a LED hátsó lámpák rajzolata is, amelyeket folyamatos fénycsík köt össze. A GTS modellek sötétített lámpákat kapnak. A könnyűfém felnik kínálata is kibővült, immár 10 különböző 20/21 colos kerék közül lehet választani.

Az új Porsche Panamera már megrendelhető és októberben kerül piacra. A hátsókerék-hajtású alapmodell németországi alapára 91 345 euró, a négykerék-hajtású Panamera 4 95 289 eurótól vihető el. A Panamera 4S E-Hybridért 126 841 eurót kérnek, a GTS-ért minimum 136 933 eurót kell fizetni, míg a Turbo S 179 737 eurót kóstál.