2020. szeptember 04. 18:15   |   Autoblog
címkék:  

Benzin- és dízelmotorokkal is bemutatkozott az Opel Mokka

Kirobban az energia az új Opel Mokka tisztán elektromos Mokka-e változatából ugyanúgy, mint klasszikus belsőégésű motoros kivitelekből. Most ugyanis csúcs-hatékonyságú dízel- és benzines hajtóművekkel mutatja be bestsellerének második generációját az Opel.

Az új Opel Mokka 12,5 centiméterrel rövidebb az elődgenerációnál – miközben két milliméternyit nőtt a tengelytávja. Öt személynek kínál férőhelyet, más kocsikéval összehasonlítható csomagtartója 350 literes. Éppen csak 4,15 méteres hosszúságával fürgén forgolódik a városban, játszi könnyedséggel manőverezhető be a legkisebb parkolóhelyre.

Az új Mokka dizájnja tökéletes arányokkal és a legapróbb részletekig precíz kidolgozással ragadja meg a szemlélőt. Rövid túlnyúlások és széles kiállás jellemzik merész küllemét. Első modellként mutatja fel jövőbeli márkaarcként az Opel-Vizort és a következő generációjú, teljesen digitális vezetőteret, az Opel Pure Panelt. Vízszintes tájolású műszerfalának két szélesvásznú kijelzője közül a vezető előtti 12 colos.

Premierjét tartja a GS Line is az új Mokkával: ez teszi sportos innovációvá a Mokka következő generációját. Szériában vörös ablak-karaktervonal, fényes fekete Vizor, króm helyett fekete dekorációs elemek, fekete könnyűfém kerekek, színkombinációs fényezés, kontrasztos tetővel, valamint szintén fekete tetőkárpit és az első ülések különleges huzata találja telibe a sportrajongó szívét.

A Mokka következő generációja a rendkívül hatékony CMP multienergia-padlóvázra épül. Ez a könnyű, moduláris platform maximális rugalmasságot biztosít a járműfejlesztőknek. Ugyanúgy fogadhat tisztán elektromos hajtásláncot, mint belső égésűt. A vevőé a választás.

Rüsselsheim mérnökei kemény munkával szorították le a jármű súlyát – az új Mokka akár 120 kilogrammal könnyebb az elődjénél – miközben növelték a karosszéria merevségét. Ennek előnyei kézenfekvők: az új Mokka lényegesen kevesebbet fogyaszt, ugyanakkor agilis és direkt reakcióival örömmé teszi vezetését.

Élénk teljesítmény és hatékonyság jellemzi a 100 LE és 130 LE közötti hajtómű-portfólió benzin- és dízelmotorjait. Mindegyik takarékos fogyasztást ötvöz élvezetes vezethetőséggel.

A belépőszintű motor a 100 LE teljesítményű 1.2 Turbo, szériában hatfokozatú sebességváltóval. Erősebb a teljesen alumíniumépítésű 1.2 Turbo, teljesítménye 130 LE. A kisebbik 1.2 Turbo maximális forgatónyomatéka 205 newtonméter, a 130 lóerősé 230. Mindkét gép széles nyomatékgörbéje – a maximum legalább 95 százaléka rendelkezésre áll 1500 és 3750/perc között –, az optimális váltóáttételekkel és a csekély járműsúllyal együtt élvezettel vezethetővé teszi az autót. A 130 lóerős, hatfokozatú váltóművel szerelt Mokka 9,2 másodperc alatt gyorsul százra és 202 km/órás csúcssebességet ér el. Az 1.2 Turbo 100 LE 11 másodperc alatt sprintel százra és 182 km/óra a vége.

Az öngyulladós oldalról a dinamikus 1,5 literes dízel egészíti ki a kínálatot. Teljesítménye 110 LE, nyomatéka 250 newtonméter, a hozzá tartozó sebességváltó hatfokozatú. Az 1,5 dízel emisszióját nagy ráfordítással szorították le minimumra. Kipufogógáz-kezelő rendszere passzív oxidációs katalizátorból/NOx-elnyelőből, AdBlue-befecskendezőből, SCR katalizátorból és dízel-részecskeszűrőből áll. Az emissziómentes utazást előnyben részesítő vevők megrendelhetik a tisztán elektromos Mokka-e változatot is.

Az új Mokka olyan csúcs-innovációkat hoz be a B-szegmensbe, amelyek nemrég csak a felső osztályban fordultak elő. A ráfutásos ütközés figyelmeztetés, valamint az automatikus vészfékezés gyalogosfelismeréssel 5 km/órás sebesség fölött aktív. Az adaptív sebességtartó 30 és 180 km/óra között, aktív kamerarendszerrel és radarérzékelőkkel tartja az új Mokka követési távolságát az előtte haladó járműtől. Automatikus váltóművel kombinálva a rendszer Stop & Go funkciója álló helyzetig képes lassítani az autót.

Az új Mokka valamennyi változatát a legújabb generációs LED-lámpákkal szerelik fel. Valódi fénypont e kategóriában az adaptív IntelliLux LED Mátrix világítás, összesen 14 LED egységgel. Állandóan világíthat a távfény, hiszen az egyes LED-elemek körülvilágítják a szembejövő vagy előrébb haladó járműveket, így a rendszer senkit sem vakít el az úton. Hátul is kizárólag LED-lámpákat alkalmaztak.

Egy Opelhez példás technikájú és komfortos ülések járnak. A különféle hat irányban állítható ergonomikus ülések beállítása teljes mértékben személyre szabható. Az új Mokkához sportos alcantara, és klasszikusan szép teljes bőrkárpit is rendelhető. A választék megkoronázása a fűthető perforált bőr komfortülés, mely a vezetőnek masszázsfunkciót is kínál.

A kompatibilis készülékek vezeték nélküli töltéssel tölthetők. A Mokka vezetőjét és utasait új infotainment-kínálat csatlakoztatja és szórakoztatja kiválóan. Választható például a Multimedia és a Multimedia Navi, hétcolos, színes érintőképernyővel, vagy a Multimedia Navi Pro csúcskészülék, nagyfelbontású tízcolossal. Az Apple CarPlay és Android Auto kompatibilis multimédia rendszerek hangvezérlésűek is lehetnek. Az OpelConnect közvetlen kapcsolatot teremt az autómentőhöz és a segélyközponthoz. Az élő navigáció valós időben veszi a közlekedés eseményeit, és dinamikusan elkerüli a dugókat.