2020. szeptember 09. 15:55   |   Autoblog
címkék:  

Duplakuplungos váltóval még gyorsabbak a kis Porschék

Immár a 4,0 literes, hathengeres boxermotorral rendelkező Porsche 718 modellek is rendelhetőek a Porsche hétsebességes duplakuplungos váltójával (PDK). A Boxster és a Cayman 718 GTS 4.0 modellek, valamint zászlóshajóként a 718 Spyder és 718 Cayman GT4 modellek egyaránt elérhetőek az automataváltóval. A PDK-val nincs megszakítás gyorsítás közben, ami javítja a gyorsulást.

P20_0481_a3_rgb

A kézi váltós 718 modellekhez viszonyítva a 420 lóerős GT modellek – a 718 Spyder és a 718 Cayman GT4 – fél másodperccel gyorsabban tudják le a nulla-százas sprintet, csupán 3,9 szekundum alatt. A 200 km/órás sebességet mindössze 13,4 másodperc alatt elérik, ami 0,4 szekundumos javulás. A 400 lóerős 718 Cayman GTS 4.0 és a 718 Boxster GTS 4.0 modellek százas sprintje szintén fél másodpercet javult az új váltóművel, a 4 másodperces érték mellett pedig a 200 km/órára történő gyorsulás is megvan 13,7 másodperc alatt (ez a kézi váltós modellekénél 0,4 szekundummal jobb érték).

A 718 GTS 4.0 modellekben a széria Sport Chrono csomag a PDK váltó karakterét négyféle vezetési üzemmódnak megfelelően módosítja (Normal, Sport, Sport Plus és Individual). Sport üzemmódban gyorsabban vált, hamarabb visszavált, automatikus gázfröccsöt ad, az optimális gyorsulást pedig később történő váltással segíti elő. A még dinamikusabb Sport Plus mód a maximális teljesítmény jegyében született, és teljes mértékben kihasználja a hathengeres boxer szívómotor fordulatszám-tartalékait. Sport Plus módban elérhető a rajtautomatika is, amely automatikus kilövést biztosít.

P20_0480_a3_rgb

Az üzemmódválasztó közepén található Sport Response gomb azonnal elérhetővé teszi a motor és a váltó maximális képességeit 20 másodpercen át, függetlenül az aktuálisan használt üzemmódtól. A motorsport által inspirált funkció spontán előzési manővereket tesz lehetővé.

A 718 Spyder és 718 Cayman GT4 modellek vezetési üzemmódjai a valódi GT változatok képességeit tükrözik: a PDK Sport gomb segítségével a maximális teljesítményre programozhatók. Az előválasztó kar kialakítása a 911 GT3-at idézi, ami még inkább kihangsúlyozza a hamisítatlan GT élményt. A PDK hetedik fokozata rövidebb az összes szívómotoros 718 változatban.

A 718 Spyder és a 718 Cayman GT4 PDK-val szerelt verziói előrelépnek a mechanikusan önzáró differenciálmű tekintetében is: a tapadást elősegítendő az új megoldás 30 és 37 százalékos zárást tesz lehetővé a kézi váltós modellek 22 és 27 százalékosan záró differenciálművével szemben. Ez pozitív hatással van a hosszanti és keresztirányú dinamikára, valamint a tapadásra, ezáltal pedig fokozza a vezetési élményt.

A Porsche 718 család a 2021-es modellévet számos új megoldással kezdi. Az Alcantarát kimagasló minőségű Race-Tex szövetanyag váltja. Az új megoldás a versenysportokból lehet ismerős, kiválóan szellőző struktúrája mellett pedig fokozott megtámasztást biztosít. Új, élénk fényezés is elérhető lesz piton zöld néven a 718 Cayman GT4 és a 718 Spyder számára. A 718 Spyder esetében elérhető lesz az eddig kizárólag csak a 718 Cayman GT4-hez kapható 20 colos Aurum kerékszett. Emellett lehetőség lesz a roadster modellt hasonló méretű, hagyományos nyári gumiabroncsokkal is kérni a széria nagyteljesítményű abroncsok helyett.