2020. szeptember 15. 18:35   |   Autoblog
címkék:  

Elektromos tehergépkocsikat mutatott be a Scania

A Scania kereskedelmi céllal bemutatja elektromos tehergépjárműveinek családját, amely mérföldkő a vállalat célkitűzésében, hogy élen járjon a fenntartható közlekedési rendszerre való átállásban. A nagy teljesítményű, hálózatról tölthető hibrid és teljesen elektromos tehergépkocsikkal kezdetben a városi alkalmazásokra összpontosítanak, beleértve a kiskereskedelmi elosztófuvarozást is.

20089-002

Mivel a Scania mögött fényes múlt áll a prémium színvonalú, dízelüzemű és megújuló üzemanyaggal hajtott tehergépjárművek gyártása terén, a mostani bemutató jelentős lépésnek számít a vállalat fejlődésében. Az elkövetkező években a Scania tovább folytatja a villamosított járművekből álló termékcsaládjának fejlesztését minden alkalmazási terület számára, beleértve a hosszú távú és az építőipari fuvarozást is.

A nehéz-tehergépkocsik villamosítása döntő fontosságú a párizsi egyezmény célkitűzésének eléréséhez, amely szerint a globális felmelegedés mértékét 1,5 Celsius-fok alá kell korlátozni. Az elektromos járművek ezért egyre vonzóbb választást jelentenek majd a haladó gondolkodású ügyfelek számára. A Scania a kezdeti szakaszokban ezekkel a jövőbe tekintő ügyfelekkel partnerként együttműködve fejleszti és állítja üzembe majd a hibrid és teljesen elektromos tehergépkocsikat.

20110-009

A Scania teljesen elektromos teherautója – amelyet L- és P-szériás fülkékkel kínál – 165–300 kilowattóra kapacitású akkumulátorcsomaggal rendelkezik a 230 kW/312 LE teljesítményű villanymotor áramellátásához. Az ügyfelek választhatnak öt vagy kilenc akkumulátort, utóbbival a hatótávolság elérheti a 250 kilométert egyetlen feltöltéssel. A teljesen elektromos tehergépkocsi öt akkumulátorral és így összesen 165 kilowattóra kapacitással vagy 300 kilowattórát nyújtó kilenc akkumulátorral is rendelhető. A belső égésű motor helyén, a motorsátor alatt helyezkedik el egy akkumulátor, míg a többi négy, illetve nyolc az alváz mentén található.

Az akkumulátorok tölthetők egyenárammal, 130 kilowatt teljesítménnyel kombinált töltőrendszerű (CCS) csatlakozón keresztül. A töltési idő kevesebb mint 55 perc öt akkumulátor és kevesebb, mint 100 perc a kilenc akkumulátor esetén. Emellett az akkumulátorok menet közben is töltődnek a rekuperációs fékezés energiája által.

A Scania hálózatról tölthető hibrid tehergépkocsija, amely szintén L- és P-szériás fülkékkel készül, nagy távolságokat tehet meg a belső égésű motorjával, és szükség esetén akár 60 kilométert is mehet elektromos üzemmódban. Megújuló üzemanyagot használva az üzemeltetők jelentősen csökkenthetik az éghajlatváltozásra gyakorolt hatásukat. Ezt a modellt három akkumulátorral szerelik fel, amelyek 90 kWh kapacitást biztosítanak a 115 kW/156 LE teljesítményű villanymotornak. A töltési idő nulláról nyolcvan százalékra körülbelül 35 perc. Az elektromos hajtáslánchoz egy 280–360 lóerős belső égésű motor társul.

20091-007

Mindkét tehergépkocsi csendes üzemmódot is kínál, a teljesen elektromos modell pedig a 2200 newtonméter nyomatéka révén rendkívül jól gyorsul. Ezáltal nagyon különleges és izgalmas vezetési élményt nyújtanak.

Mindkét műszaki megoldás a Scania moduláris rendszerén alapul, amelynek részegységei már jól beváltak a gyártó teljes teherautó-kínálatában, és jól ismertek a tartósságukról, illetve a megbízhatóságukról. Az általános és a szabályozott hőmérsékletű áruk szállításán túlmenően az elektromos teherautók eredményesen alkalmazhatók horgos konténeremelő, billenős, betonkeverő és hulladékgyűjtő felépítménnyel is, akárcsak tűzoltóautónak és egyéb mentőjárműveknek is.

A hálózatról tölthető és a teljesen elektromos tehergépkocsik egyaránt létfontosságúak lesznek a világszerte egyre több, kis károsanyag-kibocsátású belvárosi zónákkal tűzdelt városi területeken való üzemeléshez. A csendes kiszállítások révén a fuvarozási szolgáltatásokat kiterjeszthetik az éjszakai és hajnali időszakokra is, elkerülve a közlekedési dugókat és a parkolási nehézségeket. A tanulmányok azt mutatják, hogy a csúcsidőszakon kívüli kiszállítások több mint harminc százalékkal gyorsabbak lehetnek ugyanazokon az útvonalakon a rakodóhelyeken az egyszerűbb parkolásnak, a kevesebb araszolásnak, a nagyobb sebességnek és a kereszteződésekben a gyakoribb zöld jelzéseknek köszönhetően.