2020. szeptember 20. 15:15   |   Autoblog
címkék:  

Lesz új Nissan Z sportkocsi

A Nissan megmutatta az új Z Proto tanulmányt, így most már biztosak lehetünk benne, hogy jön a Z sportkocsi új generációja. A dögös kinézetű, kompakt méretű, hátsókerék-hajtású sportkocsi V6-os ikerturbós motorjával és kézi váltójával felejthetetlen élményeket ígér.

A Japánban, egy lelkes csapat által tervezett és fejlesztett Z Proto friss és vonzó megjelenésű sportkocsi, amely összetéveszthetetlen sziluettjével az eredeti modellnek állít emléket. Citromsárga karosszériafényezése pedig az első generációs Z (S30) és a 300ZX (Z32) modell népszerű külső színére utal. A retró vonalvezetést modern stíluselemekkel kombinálni, s egy végeredményben kifejezetten modern autót alkotni nem volt egyszerű dolog, de a Nissannak sikerült. Reméljük, hogy a sorozatgyártású változat alig tér majd el ettől a tanulmánytól.

A motorháztető kialakítása és a könnycsepp alakú fényszórók az eredeti Z-t juttatják eszünkbe. A négyzet alakú hűtőrács nagyjából akkora, mint a jelenlegi modellé, ovális kivágásai azonban modernebb kinézetet kölcsönöznek számára. Oldalnézetből a legegyértelműbb a kapcsolat az ős Z modellel. A tetővonal a szélvédőtől egészen a csapott far pereméig ereszkedik, amely az eredeti Z modellen alacsonyabb volt, mint az első sárvédő magassága. Szintén ikonikus jegyek a hátsó oldalablakok formája és a Z jelvények a hátsó oszlopokon.

A far kialakításánál a tervezőket a 300ZX inspirálta. A vízszintes elrendezésű LED-es lámpákat fekete keretbe foglalták. Az első és hátsó szoknyán, valamint az oldalküszöbökön szénszálas betéteket is találunk. A külső megjelenést 19 colos kerekek és dupla kipufogó koronázzák meg.

Az utastérben jól megférnek a vintázs Z részletek és a modern technológiák egymással. Tipikus sportautós belsőt látunk, ahol minden fontos információ a sofőr előtt, a 12,3 hüvelyk átmérőjű digitális műszerfalon jelenik meg. A kormány régies stílusú, de funkcionális, a műszerfal tetején pedig vezető felé forduló kiegészítő műszerek láthatók. A kagylósított sportüléseken és a műszerfalon sárga díszvarrások figyelhetők meg.

A Nissan Z Proto teljesítményéről nincsenek információk, a gyártó csupán annyit árult el, hogy a végleges változat erősebb lesz, mint a jelenlegi modell. A V6-os ikerturbós motor marad, és szerencsére továbbra is hatfokozatú kézi váltó kapcsolódik hozzá.