2020. november 04. 19:15   |   Autoblog
címkék:  

Megérkezett minden idők legerősebb Volkswagen Golfja

Világpremierjét ünnepelte ma a Golf R, amely hagyományosan a modellpaletta legerősebb tagja. Ez most sincs másként, ám a 320 lóerősre húzott 2 literes turbómotor az új R modellt a valaha gyártott legpotensebb Golffá avatja. S a Golf R lesz az első Volkswagen az új fejlesztésű, nyomatékvektor-szabályozással kiegészített összkerékhajtási rendszerrel, amely új szintre emeli a menetdinamikát.

A Volkswagen nemrég mutatta be a fronthajtású Golf GTI Clubsport modellt, amely 310 lóerős, az új Golf R viszont négykerék-hajtású és 320 lóerőt szabadít az aszfaltra, így jóval ütőképesebb. A maximális nyomaték 420 Nm. Elegendő neki 4,7 másodperc, hogy álló helyzetből elérje a százas tempót, csúcssebessége pedig a feláras R-Performance csomaggal 250-ről kitolható 270 km/órára.

Mindez igencsak ígéretes, ám a Golf R igazából az új négykerék-hajtási rendszere és a felfüggesztése miatt lesz a legagilisabb és a legélvezetesebben vezethető Golf. A nyomatékvektor-szabályozással kiegészített 4MOTION összkerékhajtás nemcsak a tengelyek között, hanem a hátsó kerekek között is variálja a nyomatékelosztást, ami jelentősen fokozza az agilitást, főként kanyarokban.

S a világon először az összkerékhajtást hálózatba kapcsolták más rendszerekkel, mint az elektronikus differenciálzárak és az adaptív lengéscsillapítás-szabályzás. A különböző rendszerek integrációjával a Golf R optimális tapadást, semleges kezelhetőséget és magas fokú precizitást mutat fel.

A vezetési üzemmódok között pedig megtaláljuk a Special beállítást, amely a fő járműparamétereket a legendás Nürburgring Nordschleife pályán való vezetéshez hangolja. Az eredmények pedig mérhetők: a házon belüli tesztek megmutatták, hogy az új, 7-sebességes DSG-váltóval szerelt Golf R 19 másodperccel jobb köridőre képes, mint az elődmodell (7:51).

Az új Volkswagen Golf R előértékesítése holnap indul, ám a vételárat még nem közölték.