2020. november 09. 19:20   |   Autoblog
címkék:  

Húszezer kilométeres túrára indultak egy elektromos Volkswagennel

Hogyan teljesít egy korszerű elektromos autó a hosszú utazások során? Rainer Zietlow mannheimi rekordtartó és utasa, Dominic Brüner kéthónapos túrára indultak Németországban, mégpedig gyakorlati teszt formájában: maratoni autózásuk (www.ID3-deutschlandtour.de) során egyszerre vizsgálják az új Volkswagen ID.3 hosszú utakra kínált alkalmasságát, illetve a németországi töltőinfrastruktúrát.

Ennek során egy 77 kWh akkumulátor-kapacitású, előszériás ID.3 Pro S a társuk, amely a WLTP-ciklus szerint akár 549 kilométer hatótávolságot is kínál és 2021 tavaszán érkezik a piacra. Középtávnál, több mint 14 ezer megtett kilométer után, nagyon kedvező a kép: a legkülönbözőbb szolgáltatók eddig tesztelt több mint 350 gyorstöltő-állomásának többségén kihasználható a 125 kW maximális töltőteljesítmény, a Volkswagen We Charge fizetési rendszerén keresztül pedig szolgáltatókon átívelően is biztosított a hozzáférés.

„Sok-sok kíváncsi pillantás kísér minket, mindenekelőtt a gyorstöltő-állomásokon szólítanak meg gyakran az érdeklődők” – tekint vissza Rainer Zietlow az első 350 megállóra. „Jól érzékelhető, hogy az elektromos mobilitás fontos téma és sok információra lenne igény.” A mannheimi szakember kéthónapos, országos körútja során utasával közösen egyfajta helyzetképpel kíván szolgálni, hol tart jelenleg Németország a töltőinfrastruktúra terén.

Zietlow mindenekelőtt arra kíváncsi, milyenek az elektromos autózás mindennapjai a nagyvárosokban, mint Frankfurt vagy Drezda, illetve vidéken egyaránt. „Érdekes például, hogy éppen a városi forgalomban használjuk fel a legkevesebb energiát, ahol a hagyományos autók belsőégésű motorjai a legtöbbet fogyasztják. Az ID.3 esetében ez az érték 15 kWh/100 km, ami szolgáltatótól függően mintegy négy euró áramköltségnek felel meg. Mi átlagosan nem egész 20 kWh/100 km fogyasztást produkáltunk eddig.”

Noha a maratoni autózók a Dortmundi Műszaki Egyetem Közlekedéslogisztikai Intézete (ITL) által összeállított túraterve szerint leginkább az egyik gyorstöltő állomástól a másikig tartó útvonalakra összpontosítanak, akadnak hosszabb szakaszok is: „Az egyik transzfernapon 420 kilométert tettünk meg egy huzamban, töltés nélkül.”

Zietlow és Brüner december elején, több mint 20 ezer kilométer és 650 tesztelt töltőállomás után tervezi elérni célállomását, Sylt szigetét.