Gyári fotókon a vadonatúj Range Rover
A márka szempontjából forradalminak mondható a negyedik generációs Range Rover, főképp azért, mert mintegy 420 kilogrammal könnyebb elődjénél. A mérnökök tiszta lappal indultak és önhordó alumínium karosszériás luxusterepjárót készítettek, amely sokkal frissebbnek hat elődjénél.
A Land Rover már ősidők óta alkalmazza az alumíniumot modelljei gyártásánál, gondoljunk csak az ikonikus Defenderre. Mostanra eljutott odáig, hogy a nehézsúlyú, 2,5 – 2,7 tonnás Range Rover acél testét is alumíniumra cserélte. Az alvázas konstrukciót emellett önhordó kasztni váltotta, ami ugyancsak csökkentette a luxusterepjáró súlyát. Az új Range váza 39 százalékkal könnyebb, mint a harmadik generációs modellé, ami 420 kilogrammos összmegtakarítást jelent. A legnagyobb Range saját tömege még így is meghaladja a 2 tonnát, azonban jelentős javulás következett be a menetteljesítmények, a fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás terén.
Teljesen átdolgozták a légrugós felfüggesztést is. Az első osztályú rugózási kényelem megmaradt, azonban a jármű kezelhetősége és agilitása sokat javult. Az új felfüggesztés biztonságosabb kanyarvételt és természetesebb, érzékletesebb kormányzási érzetet biztosít. Az új modellbe bekerült a Terrain Response rendszer új generációja is, amely folyamatosan elemzi az útviszonyokat és automatikusan ahhoz hangolja a felfüggesztést.
Ami a külsőt illeti, a korábbinál letisztultabb és elegánsabb, és megjelennek rajta a legfrissebb Range Roveres stílusjegyek is. Nagyon szép az autó, de talán az utastere még jobban sikerült. Válogatott anyagokból építkező, luxusszínvonalú, sőt fényűző kabin, amely kényezteti az utasokat. A műszerfalat nagyon eltalálták, elegáns és letisztult, és szerencsére gombrengeteggel sem kell szembenézni. Természetesen mindent puha bőr borít, dekorációként pedig nemes faanyagot használtak. A hátsó lábteret egyébként jelentősen, 118 mm-rel megnövelték és felárért kétfoteles, ‘Executive Class’ hátsó kialakítással is rendelhető az autó. Az alapfelszereltség része az elektromosan nyitható alsó és felső csomagtérajtó, valamint az exkluzív Meridian hifi.
A negyedik generációs Range Rovert egy új solihulli gyáregységben fogják gyártani; az első autókat a tulajdonosok a jövő év elején vehetik át. Az új Range Rover globális modell, több mint 160 országban fogják árulni V8-as benzin, valamint V8-as és V6-os dízelmotorokkal.