2020. december 02. 20:15   |   Autoblog
címkék:  

Jövőre jön az új, csúcstechnikájú hibrid DS modell

A prémium kompakt kategóriába 2021-ben érkező DS 4 modell a francia luxus és a high-tech találkozása egy merész formatervezésű karosszériában. Most megismerhetjük azokat a technológiai megoldásokat, amik a DS 4-et négy területen is megkülönböztetik versenytársaitól.

Az egyik legfontosabb újdonság az EMP2 platform új változata, amelyet kifejezetten a DS 4 számára fejlesztették ki. A módosított platform számos ponton teszi lehetővé a fedélzeti szolgáltatások javítását, miközben nagyobb szabadságot biztosít a stílus terén, lehetővé téve a szokatlan arányú karosszériaforma kialakítását. A karosszéria/kerék arány teljesen szokatlan a szegmensben és egy atletikus formát eredményez, amelynek az elülső, a motorházat és a sárvédőket magába foglaló része és a 2. sori padlószintje is mélyebbre került.

Az EMP2 platform új változata új kompozit elemeket és melegen sajtolt szerkezeti elemeket tartalmaz, valamint kompaktabb klímablokk került bele, amely plusz tárolóhelyet szabadít fel. Az olyan technológiai megoldások, mint a hegesztés és a ragasztás kombinálása, vagy a teljesen újratervezett felfüggesztés és kormánymű pedig magas szintű vezetési élményt garantálnak.

A platform fejlesztése során elsődleges cél volt, hogy fogadni tudja az új generációs konnektoros hibrid hajtásláncot, megőrizve az utastér méreteit. A motortérben egy négyhengeres, 180 lóerős turbómotort találunk, amelyhez egy 110 lovas villanymotor és egy EAT8 automata sebességváltó kapcsolódik. A rendszerteljesítmény 225 LE. A villanymotort hajtó akkumulátor új, kompaktabb és nagyobb kapacitású cellákat kapott, és hátul, a deformálódó kereszttartó mögött kapott helyet. Az elérhető tisztán elektromos hatótávolság több, mint 50 km (WLTP vegyes ciklus).

A digitális szolgáltatások terén az volt a cél, hogy a vezetőnek ne kelljen levennie a szemét az útról. A DS Extended Head-up Display, azaz kiterjesztett szélvédő kijelző egy igazi avantgárd vizuális élmény, amely egy lépés a kibővített valóság felé. Ezzel az új technológiai megoldással a vezetéshez elengedhetetlen információk közvetlenül az útra vetítődnek. Egy optikai trükk segítségével az adatok a szélvédőtől 4 méterre előre vetítődnek ki, 21 fokos átlón követve a vezető tekintetét. A szegmensben ez egyedülálló megoldás. A fontos információk mint a sebesség, a vezetéstámogató rendszerek jelzései, a navigáció, a figyelmeztetések, vagy az éppen hallgatott dal és a bejövő hívások mind az útra vetítve jelennek meg.

Ez a technológia egy teljesen újragondolt szórakoztató-információs rendszer része, amelynek neve DS Iris System. Az új interfész az okostelefonok ergonómiáját használja egy könnyen használható érintőfelülettel, amely widgetek segítségével teljesen személyre szabható profilokat használ. A beállítási és megjelenítési preferenciák a beszálláskor betöltődnek. A DS Iris System hanggal és gesztusokkal vezérelhető. A gesztusvezérlés a középkonzolon található, az ujjainkkal vezérelhető képernyő, a DS Smart Touch segítségével történik. Elég egy gesztus, hogy elérjük az előre rögzített funkciókat. A képernyő értelmezi a szokásos mozdulatokat is mint például a zoom, de felismeri a kézírást is. A rendszer és a térkép frissen tartása valós időben, felhőből történik.

A DS 3 és DS 7 Crossback, illetve a DS 9 modelleken már elérhető 2-es szintű félautonóm vezetési rendszer jelentős fejlesztést kap a DS 4 esetében. Amellett, hogy a rendszer a vezető akarata szerint precízen pozícionálja a gépkocsit a sávon belül, új funkciókat is felvonultat, mint a félautomata előzés, a kanyarsebesség optimalizálás, vagy a táblák jelzéseire történő előzetes figyelmeztetés.

A DS 4 egyik legerősebb pontja a szegmensben egyedülálló DS Active Scan Suspension elektronikusan vezérelt felfüggesztés. A szélvédő felső részén elhelyezett kamera előre érzékeli az útegyenetlenségeket és az adatokat egy számítógép felé továbbítja. A négy helyzetjeladó és a három gyorsulásmérő segítségével a rendszer függetlenül kezeli az összes kereket. A kapott információk alapján felkeményíti, vagy felpuhítja a felfüggesztést. Az eredmény optimális kényelem az út állapotától függetlenül.

A másik technológia, amely megkülönbözteti a DS-t versenytársaitól, a DS Night Vision. A rendszer jobban megvilágítja az utat és segít elkerülni a veszélyhelyzeteket. Egy a hűtőrácsban elhelyezett infravörös kamera éjjel, vagy rossz látási viszonyok között, akár 200 méterrel a gépkocsi előtt képes érzékelni a gyalogosokat és az állatokat. A vezető a digitális képernyőn láthatja az utat, de a veszélyek a szélvédő kijelzőn is megjelennek, hogy a vezető mielőbb reagálhasson.

A DS Matrix LED Vision fényszórók legújabb generációja még kifinomultabb és még modernebb. A Matrix Beam és a Dynamic Bending Light funkciók egy rendszerben kaptak helyet, ami teljesen egyedi arcot ad a gépkocsinak. A fényszórókat továbbra is három LED modul alkotja. A legbelső modul a helyzetjelző. A forgó középső modul 33,5°-ban képes elforogni. Megvilágítja az útpadkát és követi tekintetünket a kanyarokban, visszautalva az 1967-es DS kanyarkövető fényszóróira. A külső Matrix Beam modul maga a fő fényszóró, amelyet 15 szegmens alkot. Ezek függetlenül kapcsolódnak le és fel, az érzékelt vezetési helyzet függvényében.

Ezek a fényszórók alkalmazkodnak a közlekedési feltételekhez, a kormány elfordulási szögéhez, a sebességhez és a meteorológiai viszonyokhoz (város, vidék, autópálya, rossz idő, köd). Folyamatos távolsági fénnyel haladhatunk anélkül, hogy elvakítanánk a többi vezetőt. A szélvédő felső részén elhelyezett kamera segítségével az intelligens fényszórók automatikusan igazítják fénynyalábjaikat a közlekedési helyzetekhez és akár 300 méterre képesek vakítás nélkül elvilágítani. A fényszórókhoz új nappali menetfények kapcsolódnak, amelyek 98 LED-ből állnak. A messziről is felismerhető függőleges nappali fények rendkívül látványos üdvözlőfény funkcióval is rendelkeznek.

Az utastérben innovatív szellőzőrendszer növeli a kényelmet: a szellőzők rendkívül kompaktak, rácsaik láthatatlanok. A DS AIR egy külön légáramot jelent, amelynek tölcséres diffúzora optimálisan vezeti a levegőt felfelé és lefelé. Kompakt mérete miatt tökéletesen diszkrét és hozzájárul a DS 4 utasterének letisztultságához.