2020. december 04. 18:20   |   Autoblog
címkék:  

A Peugeot e-208 lett az Év villanyautója

A 2020. Év európai autójának megválasztott, új generációs Peugeot 208 sikerét többek között annak is köszönhette, hogy tisztán elektromos hajtáslánccal is elérhető. Az e-208 osztozik az alapmodell érdemein, de saját jogán is az év egyik legfontosabb újdonságának tekinthető, amint arról legújabb kitüntetése is tanúskodik: a brit What Car? magazin most az év legjobb városi villanyautójának választotta meg.

A Peugeot e-208 olyan neves ellenfeleket győzött le a versenyen, mint a Renault Zoé legújabb kiadása, vagy a Honda e. A kemény mezőny is mutatja, milyen fontossá vált mostanra a B szegmensbe tartozó, emissziómentes közlekedésre alkalmas járművek piaca.

Európa mind több nagyvárosában tervezik rendkívül szigorú behajtási korlátozások bevezetését, hogy enyhítsék az úthálózatra nehezedő nyomást, valamint az egyre súlyosbodó zaj- és légszennyezést. Nem véletlen, hogy a több mint 40 éves múltra visszatekintő What Car? Év Autója díjat idén elektromos alkategóriákkal egészítették ki, majd első ízben megrendezték a What Car? Év Villanyautója választást is, amelyen rögtön nyerni tudott a Peugeot e-208.

A díjat odaítélő zsűri tagjai nagyra értékelték a Peugeot azon különleges termékfilozófiáját, hogy dízel-, benzin- és villanymotorral egyaránt kínálják a 208-ast. Ráadásul a modell felszereltsége, menetdinamikai adottságai és mindennapi praktikuma nem függ a hajtáslánctól, így a vásárlók valóban igényeik szerint dönthetnek az üzemanyagról.

A kiváló hajtáslánc és a tekintélyes hatótávolság mellett természetesen az e-208 látványos belső tere, praktikus, fejlett és tetszetős, 3D i-Cockpit műszeregysége, valamint gazdag vezetőtámogató tartalma is sokat nyomott a latban – ahogy az olyan klasszikus autós értékeket sem felejtették el, mint a finoman dolgozó felfüggesztés.

A Peugeot e-208 tisztán elektromos hajtáslánca 100 kW (136 LE) teljesítményű villanymotort alkalmaz. A 100 kW-os gyorstöltés révén az 50 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátor 30 perc alatt 80%-ig tölthető. Az autó álló helyzetből 8,1 mp alatt gyorsul 100 km/órára, köszönhetően az elindulástól rendelkezésre álló 260 Nm forgatónyomatéknak; a végsebesség 150 km/óra. Az akkumulátorok intelligens elhelyezésének köszönhetően a csomagtartó padlószint feletti térfogata (265 liter) megegyezik a belső égésű motorral szerelt verziókéval.

„Mindent figyelembe véve az e-208 a jelenleg kapható legkiválóbb elektromos városi jármű. Valós használatban kiváló a hatótávolsága, a felfüggesztés remek, komfortosan dolgozik, a belső tér pedig egyszerre látványos és stílusos. Különösen tetszett a kipróbált Allure Premium kivitel, mivel versenyképes ára ellenére bőségesen felszerelt, a klímaberendezéstől kezdve a vezeték nélküli okostelefon-töltőn át a 10 colos képernyőről vezérelhető, telefon-tükrözésre is képes multimédiás rendszerig” – indokolta a zsűri végső döntését Steve Huntingford, a What Car? magazin szerkesztője.