A nap képe: a legextrémebb tető nélküli Lamborghini
A Lamborghini SC20 egy egyéni megrendelésre készült, tető nélküli szupersportkocsi, teljesen egyedi dizájnnal, különleges aerodinamikai megoldásokkal és az olasz márka legpotensebb szívóüzemű V12-es erőforrásával.
Az SC20 minden részlete egyedi; a teljes építési folyamatot az első skiccek papírra vetésétől fogva maga az ügyfél is végigkísérte. Egyedi színt választott az autóhoz, amely a Bianco Fu nevet kapta, s ezt Blu Cepheus dekorációkkal egészítette ki. Az utastérben is számos helyen ez a kék árnyalat köszön vissza, többek között az üléseken, a műszerfalon, a bukókereten és a kormánykeréken.
A kárpitozáshoz fekete, fehér és kék bőrt, valamint fekete Alcantara szövetet használtak, az összkép lenyűgöző. A szénszállal sem spóroltak, látunk belőle az árnyékolón, a középkonzolon, a kormánykeréken, a hátsó tűzfalon, s az ajtópaneleken is. Ezenkívül a kagylóülések váza is szénszálas műanyagból készült. Az ajtókilincseket ugyanakkor alumíniumból marták ki, a szellőzőrostélyokat pedig 3D nyomtatással alkották meg.
Ami az SC20 megjelenését illeti, az első splittert és a két légbeömlővel tarkított első fedelet a Huracán GT3 EVO inspirálta, míg a jármű sziluettje az Essenza SCV12 pályaautón alkalmazott megoldásokat juttatja eszünkbe. A fart a Lamborghini első hibrid modellje, a Sián ihlette. A karbon légterelő szárny egyébiránt három különböző pozícióban rögzíthető.
Az SC20 motorját az Aventador SVJ csúcsmodelltől kölcsönözte: a 6,5 literes V12-es aggregát 770 lóerőt ad le 8500-as fordulatszámon, maximális nyomatéka pedig 720 Nm 6750-es főtengely-fordulatnál. A motor erejét egy hétsebességes ISR váltóművön keresztül adja át a középső elektronikus differenciálzárral rendelkező négykerék-hajtásnak. Említést érdemelnek még a központi anyás alumínium felnik (elöl 20, hátul 21 colosak), amelyekre Pirelli PZero Corsa abroncsokat húztak.