2012. szeptember 12. 20:26   |   Autoblog
címkék:  

Hazánkban is rendelhető az új Range Rover

Az emblematikus Range Rover negyedik generációját a múlt héten mutatták be Londonban. Az alumínium karosszériás luxus terepjáró még több fényűzést és kifinomultságot kínál, továbbá terepviszonyoktól függetlenül jobb menetképességek és vezethetőség jellemzi. Az autó immár hivatalosan is megrendelhető, az értékesítés 2012 végén veszi kezdetét. A Vogue 3.0L TDV6 belépőmodell ára Magyarországon 22,44 millió forint.

A vadonatúj Range Rover letisztult, elegáns formája a márka klasszikus stílusjegyeinek friss, modern újraértelmezéséből született meg. Az új modell összetéveszthetetlenül és azonnal felismerhetően Range Rover, ugyanakkor a típus ikonikus formanyelvének merész evolúciója révén hatalmasat lép előre. Az öt méternél épp csak rövidebb új Range Rover méreteiben igen közel áll elődjéhez, ám profilja lágyabb – ez minden idők legáramvonalasabb Range Rover modellje.

Az autó fényűző utasterének modern, tiszta karakteréből nem hiányoznak a jellegzetesen Range Roveres formajegyek, ám azokat friss, rendkívül modern hangvételben tálalja a modell. A beltérben továbbra is a megszokott erőteljes, építészi jellegű formák uralkodnak; ezt a hatást erősítik a végletekig letisztult, rendkívül elegáns felületek is, amelyeket a legfinomabb bőrök és faanyagok felhasználásával, tökéletes minőségben kiviteleztek. A hátsó üléssor nagyságrendekkel több kényelmet és helyet kínál: a lábtér több mint 118 mm-rel nőtt, az opciós listán pedig megjelent az Executive Class kétszemélyes üléscsomag.

Annak érdekében, hogy az ügyfelek megteremthessék a számukra minden szempontból tökéletes, testre szabott járművet, az új Range Rover beltere a legkülönbözőbb színárnyalatok, burkolatok és részletmegoldások kényeztetően gazdag választékát kínálja, az exkluzív Autobiography széria tökéletesen összeválogatott, színkódolt belső kivitelétől az akár 22 colos méretben is kapható, divatos könnyűfém keréktárcsákig.

A vadonatúj Range Rovert a kezdetektől azzal a célkitűzéssel tervezték meg, hogy minden idők legkifinomultabb, legjobb menetképességekkel bíró Range Rovere legyen.  A legmodernebb karosszéria- és futóműtechnológiákat alkalmazó jármű közúti és terepképességei túlzás nélkül új magaslatba emelkedtek. Az iparágban egyedülálló innovációk sorában megtalálható a Land Rover Terrain Response rendszerének új generációs változata, amely a pillanatnyi menetviszonyokat elemezve automatikusan kiválasztja és alkalmazza a helyzetnek leginkább megfelelő járműbeállításokat.

A kategóriaelső rugóutak záloga a vadonatúj felfüggesztés, amelynek kivételesen nagymértékű kitérése révén a legmostohább körülményekkel is magabiztosan birkózhat meg a Range Rover. A kiemelkedő erőátviteli képességekről és menetstabilitásról a Range Rover állandó intelligens 4WD rendszere gondoskodik. A kétfokozatú terepváltóval felszerelt rendszer a kifinomult elektronikus kipörgésgátló rendszerrel párhuzamosan üzemel. A korábbi 700-ról 900 mm-re növelték a gázlómélységét, s a Range büszkélkedhet a kategória legjobb vontatási képességével is (3500 kg legnagyobb vontatható tömeggel).

Az új Range Rover teljesen alumíniumból készült, önhordó karosszéria-szerkezetet kapott, amely 39 százalékkal könnyebb, mint az előző generációs modell acél vázszerkezete. A kistömegű vázszerkezet a futómű és a hajtáslánc elemeinél is következetesen alkalmazott, további tömegcsökkentésekkel együtt összesen 350 kilogrammal csökkentette a Range Rover tömegét (az elődmodellhez képest).

Ennek a súlycsökkentésnek köszönhetően az 510 lóerős LR-V8 Supercharged kivitel mindössze 5,1 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, 0,8 másodperccel gyorsabban, mint elődje – ugyanakkor a fogyasztás 9 százalékkal csökkent. A kompresszoros LR-V8 benzinmotor mellett két dízelmotor (a 258 lóerős, 3,0 literes TDV6 és a 339 lóerős, 4,4 literes SDV8) teszi teljessé a választékot; mindhárom erőforráshoz finoman működő, közvetlen nyolcfokozatú automata sebességváltó kapcsolódik. A TDV6 változat egyébként 420 kilogrammal könnyebb az elődnél és 22 százalékkal kevesebbet is fogyaszt (7,5 liter/100km, illetve 196g/km).

Az új Range Rover környezetvédelmi teljesítményét még tovább javítja majd az az ultramodern, rendkívül takarékos dízel-elektromos hibrid modellváltozat, amelynek célzott CO2-kibocsátása mindössze 169 g/km, piaci bevezetését pedig 2013-ra tervezi a márka.

A beltér dúskál a prémium megoldásokban, amelyek az első és a hátsó utasoknak ugyanazt az utolérhetetlen, fényűző kényeztetést biztosítják; az utazás perceit a legújabb kényelmi és praktikus megoldások, valamint a modern kapcsolódási és kommunikációs rendszerek alkalmazása teszi feledhetetlenül kellemessé. Néhány példa az új, illetve tökéletesített technológiákra: kulcs nélküli nyitás, ajtóbehúzás motoros reteszeléssel, vízszintesen osztott, mindkét szegmensében motoros mozgatású csomagtérfedél, hűthető rekeszek, motorosan kinyitható vonóhorog, teljesen digitális műszeregység, Dual View 8 colos központi kijelző, négyzónás klímaberendezés, időzíthető állóhelyzeti fűtés, továbbá több üzemmódos masszázsprogrammal rendelkező ülések.

Az új Range Rover egy sor fejlett futóművezérlő és vezetőtámogató technológiát is tartalmaz. Van benne aktív oldaldőlés-szabályozó technológia, fokozatmentesen változó lengéscsillapítás, parkolósegéd, távolságtartó funkcióval kiegészített adaptív sebességtartó automata, intelligens vészfékrendszer, holttérfigyelés, mögöttes forgalomfelügyelet, valamint körkörös kamera rendszer .

A hazai piacon a Range Rover Vogue 3.0L TDV6 belépőmodell kezdő ára nettó 22 449 000 forint, míg a csúcskivitelű Range Rover Autobiography 5.0L Supercharged vételára nettó 31 949 000 forint.

A modell hivatalosan előrendelhető, a gyártás első néhány hónapja várhatóan azonnal lekötésre kerül. A kifutó Range Rover értékesítése amúgy az elmúlt időszakban mit sem veszített lendületéből; az elmúlt 12 hónap során a Land Rover teljes modellkínálatát tekintve több járművet adott el, mint fennállásának bármely korábbi, 12 hónapos periódusa során, az összértékesítés világszerte megközelítette a 280 000 darabot.