2020. december 30. 19:20   |   Autoblog
címkék:  

A nap képe: a Mercedes SL roadsterek királya

A 90-es években a V12-es motorok aranykorukat élték, a német prémium márkák csúcsmodelljeit egytől egyig ilyen erőforrások hajtották. A Mercedesnél az abszolút csúcsot az SL 73 AMG képviselte, melynek motorja később a Pagani Zondában is feltűnt. Ha valakinek csak egy SL 600-ra futotta, de az SL 73 teljesítményét szerette volna, a Renntech tárt karokkal várta.

A 90-es évek derekán a Mercedesekbe szerelt legerősebb tizenkét hengeres motor az SL 73 AMG 7,3 literes erőforrása volt, amely 525 lóerőt és 750 Nm nyomatékot adott le. Az SL 73 AMG-ből összesen csak 85 darab készült, a 7 literes V12-es aggregáttal szerelt SL 70 AMG pedig még ritkábbnak számított. Jóval gyakoribb volt az SL 600, a nem az AMG által fémjelzett csúcsmodell, amelybe 6 literes V12-est szereltek. Az elismert Mercedes-tuner, a Renntech is ebből indult ki, ha valaki megrendelte tőle az SL 74 csomagot. Az a 90-es évek egyik leginkább lenyűgöző tuningautóját kapta cserébe.

Klasszikus tuningfogásokkal a 6 literes blokkot egészen 7,4 literig fúrták fel. Titánium hajtókarokat, speciális vezérműtengelyeket, nagyobb és könnyebb szelepeket, portolt és csiszolt hengerfejeket, valamint új szívó- és kipufogórendszert építettek be. A végeredmény 575 lóerő és 791 Nm nyomaték lett, amely az SL73 AMG motorjának teljesítményét is meghaladta. (SL 600: 389 LE és 570 Nm).

A hatalmas motorhoz megerősített négyfokozatú automataváltó kapcsolódott, s a felfüggesztést is szilárdabbá tették. A tulajdonos emellett kért még új felniszettet és fékrendszert is, az előbbi 18 colos OZ Futura, az utóbbi Alcon, 14 colos első és 12 colos hátsó tárcsákkal.

A Renntech konverziónak természetesen megkérték az árát, a motortuning és minden egyéb 1996-ban 78 180 dollárjába került a tulajdonosnak. Ma ez körülbelül 130 ezer dollár lenne. A különleges SL Mercedes jelenleg eladó, a Bring a Trailer oldalon lehet rá licitálni.