2020. december 31. 18:30   |   Autoblog
címkék:  

Klasszikus Land Rover Defender 600 lóerővel

Az érdeklődés nem lanyhul a klasszikus Land Rover Defender iránt, amellyel az autónemesítő cégek is előszeretettel foglalkoznak. Olyan restomodokat építenek belőle, mint ez az 1993-as Defender 110, melyben egy 6,2 literes kompresszoros V8-as blokk dohog.

Nem új keletű dolog a Land Rover ikonikus modelljébe V8-as motort rakni –maga a gyár is megtette már –, ám az Osprey Custom Cars Defenderének minden fő részegységet a jelentősen megnövelt teljesítménynek megfelelően modernizálták, s a terepjárónak abszolút gyári kinézete van.

Az 1993-as évjáratú Defender 110-ből kidobták a gyengécske dízelmotort és egy 6,2 literes kompresszoros GM LSA aggregátot szereltek a helyére. A nyolchengeres 600 lóerőt és 786 Nm nyomatékot ad le, és egy hatfokozatú automataváltón keresztül mind a négy kereket meghajtja. Az alkotók az osztóművet és a tengelyeket is erősebbre cserélték, ezenkívül egyedi hajtótengelyeket, lengéscsillapítókat, rugókat, stabilizátorrudakat, poliuretán szilenteket és kormány alkatrészeket tettek be. A fékrendszert is modernizálták, most mindenhol négy tárcsa dolgozik.

Az Osprey Landy elegáns Alaskan fehér fényezést kapott, amelyet Stornoway szürke hűtőrács, motorháztető és tető egészjt ki. A terepjáró kéttónusú, 18 colos kerekekre húzott bütykös abroncsokon fut. Emellett a világítási rendszer is korszerűsödött, elöl-hátul teljesen LED-es fényforrásokat találunk.

Az utasteret tejes egészében fekete bőrrel kárpitozták, a mennyezetet Alcantara szövettel húzták át. Az első, integrált fejtámlás ülések fűthetőek. Az összes kapcsoló és tekerőgomb alumíniumból készült, a műszerfal közepén pedig modern Alpine infotainment rendszer kapott helyet 7 colos érintőképernyővel. A rendszer Bluetooth, Apple CarPlay és Android Auto kompatibilis és építettek bele tolatókamerát is. A különleges Defenderben heten férnek el.