2021. január 19. 20:15   |   Autoblog
címkék:  

Rekord mennyiségű M BMW fogyott tavaly

A bajor prémiumgyártó vérbeli sportautókat építő divíziója világszerte 144 218 darab új modellt értékesített 2020-ban, amellyel megőrizte piacvezető pozícióját a teljesítményre optimalizált és nagyteljesítményű prémium gépkocsik mezőnyében.

A 2020-as pénzügyi évben újabb értékesítési rekorddal folytatódott a BMW M GmbH fenntartható növekedése. A BMW Group teljesítményre optimalizált és nagyteljesítményű prémium modellekre szakosodott divíziója tavaly világszerte összesen 144 218 darab új gépkocsit adott át ügyfeleinek, amely a 2019-es teljesítmény tükrében, a koronavírus-járvány terjedése következtében meghozott piaci intézkedések ellenére is mintegy 6 százalékos növekedést jelent. E kimagasló eredménnyel a müncheni központú vállalatcsoport független leányvállalata megszilárdította első ízben 2019-ben kivívott, piacvezető pozícióját a teljesítményre optimalizált és nagyteljesítményű prémium modellek mezőnyében.

Az értékesítési mutatók látványos fejlődése többek között az új BMW X5 M és az új BMW X6 M piaci bevezetésének volt köszönhető. 625 lóerős V8-as motorjával a SUV-szegmens két BMW M modellje kivételesen letaglózó élményt garantál. Akárcsak a BMW M2 CS különkiadás, amely a BMW Motorsport új versenyautójának műszaki alapjául is szolgál. Önmagában a nagyteljesítményű modellek szegmensében a BMW M GmbH hozzávetőlegesen 4 százalékkal növelte értékesítési mennyiségét a 2019-es számokhoz képest.

Az új BMW 3-as sorozat és az új BMW 4-es sorozat teljesítményre optimalizált modelljei ugyancsak kivették a részüket a BMW M GmbH értékesítési növekedéséből. A BMW 3-as limuzin, a BMW 3-as Touring és a BMW 4-es Coupé erőteljes, soros hathengeres benzin- és dízelmotorokkal, típus-specifikus futómű-hangolással és egyedülálló stílusjegyekkel felvértezett csúcsmodelljei a prémium középkategória vérpezsdítő BMW M élményét ígérik.

A motorsport élvonalából átemelt csúcstechnológia, valamint a hajtáslánc, a futómű, az aerodinamika, az utastér-kialakítás és a járművezérlés terén gondosan összehangolt műszaki megoldások olyan utánozhatatlan karakterekké varázsolják a BMW M GmbH modelljeit, amelyek világszerte egyre több autórajongót ejtenek rabul. A BMW M divízió legfontosabb piacának számító Egyesült Államokban és Kínában például a márka tavaly új értékesítési rekordot állított fel. Oroszországban és Koreában eközben több mint 60 százalékkal, míg Olaszországban mintegy 47 százalékkal nőttek a BMW M GmbH eladásai.

2021 januárjában a BMW M GmbH a BMW M5 CS világpremierjére helyezi a hangsúlyt. A BMW M5 különkiadása most először válik elérhetővé – kimagasló menettulajdonságokkal és exkluzív motorsport-stílusjegyekkel felvértezve. 2021 márciusában ezt követően bemutatkozik az új BMW M3 limuzin és az új BMW M4 Coupé. A két nagyteljesítményű legenda a BMW M modellek hamisítatlan vezetési élményét gurítja az utakra.

A BMW M-rajongók kívánságainak a jövőben végtelen sokszínűség tesz eleget: a manuális váltóval szerelt modellváltozatok mellé érkeznek a nyolcfokozatú BMW M Steptronic automataváltóval szerelt Competition modellváltozatok is, 2021 nyarán pedig most először a BMW M3 és a BMW M4 palettáján is bemutatkozik a BMW M xDrive intelligens összkerékhajtás. A nyári szezonra az új BMW M4 Cabrio is megérkezik, a BMW M3 Touring pedig már a sorozatgyártást előkészítő fejlesztési fázisban jár. Idén a BMW M GmbH pedig bemutatja első elektromos meghajtású sportautóját is.