2021. január 27. 18:30   |   Autoblog
címkék:  

Itt van minden idők legerősebb BMW M5-öse

A BMW M GmbH az M5 CS modellel írja tovább a rendkívül sportos CS különkiadások sikertörténetét. A limitált szériában készülő, exkluzív modell a legendás BMW M5 első különkiadásaként érkezik meg az utakra, egyszerre négy utasnak kínálva felejthetetlen vezetési- és utazási élményt. A BMW M5 CS piaci bevezetése 2021 tavaszán kezdődik, Németországban 180 400 euró indulóártól.

A motorháztető alatt dolgozó 4.4 liter hengerűrtartalmú, V8-as benzinmotor 635 lóerős teljesítményével – amely 10 lóerővel szárnyalja túl a BMW M5 Competition teljesítményét – a BMW M5 CS a BMW M divízió fennállásának eddigi legerősebb modellje. A BMW M5 CS a kompromisszumoktól mentes hétköznapi használhatóság és a zárt versenypályákon is vérpezsdítő menetteljesítmény lélegzetelállító egyensúlyát testesti meg, amelyet a mérnökök főként a könnyűszerkezetes járműépítés alapelveinek szigorú alkalmazásával, a futómű típus-specifikus hangolásával és az aktív M differenciálművel dolgozó BMW M xDrive intelligens összkerékhajtással váltottak valóra.

A BMW M5 CS páratlan vezetési- és utazási élményét a fedélzeten egyszerre négy utas élvezheti – a vezető és első utasa minden irányban állítható, kikönnyített M Carbon sportülésekben, a hátsó sorban ülő két utas pedig egy-egy önálló ülésben. Az első ülések finomszemcsés Merino bőrkárpitozása és a hátsó ülések ugyancsak Merino bőr borítása fekete árnyalatban, Mugello Red árnyalatú dekorbetétekkel és kontraszt-varrással várja a bajor prémiumgyártó ügyfeleit. Az integrált fejtámlák mindegyik ülésen a Nürburgring legendás aszfaltcsíkját idézik, amelyhez a két első ülésen világító M5 logó is társul.

Első ránézésre a BMW M5 CS különkiadást exkluzív, Gold Bronze árnyalatú karosszéria-kiegészítők és szénszálból, illetve szénszál-erősítésű műanyagból készült elemek különböztetik meg a BMW M5 Competition modelltől. A BMW M5 CS hűtőrács-kerete, valamint a hűtőrácson, az első kerékjárati ívek légkivezető nyílásaiban és a csomagtérajtón olvasható „M5 CS” logók Gold Bronze árnyalatban ragyognak, ahogyan a 20 colos könnyűfém keréktárcsák is.

A különkiadás motorházteteje teljes egészében karbonból készült, akárcsak a légbeömlő nyílások, az első lökhárító koptatói, a külső visszapillantó-házak, a hátsó légterelő szárny és a diffúzor. Aerodinamikai funkciójukon túl ezek nagy mértékben hozzájárultak ahhoz, hogy a mérnökök a BMW M5 Competition modellhez viszonyítva hozzávetőlegesen 70 kilogrammal alacsonyabb saját tömeget érjenek el.

Az alapfelszereltségként kínált BMW Laser első fényszórók „L” alakú menetfényei többféle világítás-variációt kínálnak: nappali menetfényként használva, a BMW Individual Shadowline sötét háttere előtt a fénydizájn a jól ismert fehér színben ragyog, a tompított fény vagy a távolsági fény aktiválására azonban jellegzetes sárga színre vált át. A Brands Hatch Grey metál karosszériafényezési árnyalat mellett a BMW Individual részleg két exkluzív matt fényezése is elérhető a különkiadáshoz: a Frozen Brands Hatch Grey metál és a Frozen Deep Green metál.

A BMW M5 CS utasterének sportosságát és exkluzivitását gondosan összeállított részletek nyomatékosítják. Az Alcantara-borítású BMW M sportkormány vörös hátterű 12-órás jelzése klasszikus versenyautó-örökség. A kormány mögötti váltófülek szénszálból készültek, a kormány küllőit pedig fekete króm betétek díszítik. A tetőkárpit ugyancsak Alcantara felhasználásával készült. A középkonzol hagyományos könyöktámaszát nyitható könnyűszerkezetes borítás helyettesíti, amelynek fekete Merino bőrkárpitját dupla vörös kontraszt-varrás egészíti ki. A BMW M divízió trikolor árnyalata előtt a biztonsági övek vörös és kék kontraszt-varrásai, az „M5” logóval ellátott BMW M szőnyegek szegélyei és a világító „M5 CS” emblémával rajzolt küszöbök tisztelegnek.

Továbbhangolt futómű-technológia, jelentős mértékű súlycsökkentés és speciális gumiabroncsok gondoskodnak a BMW M5 CS letaglózó agilitásáról és páratlan vezetési élményéről. A BMW M xDrive intelligens összkerékhajtás a hátsókerék-meghajtás preferenciái szerint dolgozó állandó összkerékhajtástól kezdve (4WD), egészen a dinamikus menetstabilizáló rendszer közbeavatkozása nélkül elérhető színtiszta hátsókerék-meghajtásig (2WD), többféle hajtás-karakterisztika beállítását kínálja fel a bajor prémiumgyártó ügyfelének.

A BMW M5 CS alatt a BMW M5 Competition futómű-technológiája dolgozik, 7 milliméteres hasmagasság-csökkentéssel és a BMW M8 Gran Coupé lengéscsillapítóival. A végeredmény még a zárt versenypályákon is precízebb rendszerreakció, miközben a modell hétköznapi vezethetősége mit sem változik. A BMW M GmbH mérnökei továbbhangolták a BMW M5 CS első és hátsó tengelyének spirálrugóit, illetve tovább finomították a lengéscsillapító-technológiát is. A 20” méretű, kovácsolt, Gold Bronze árnyalatú, Y-küllődizájnú BMW M keréktárcsákon alapfelszereltségként elöl 275/35 R20, hátul 285/35 R20 méretű Pirelli P Zero Corsa gumiabroncsok feszülnek.

A BMW M5 CS modellhez alapfelszereltségként kínált M Carbon kerámia fékrendszer elementáris lassulást garantál. Az első kerekek mögött dolgozó hatdugattyús féknyergek és a hátsó tengelyre szerelt egydugattyús úszónyergek büszkén viselik a BMW M divízió logóját és alapfelszereltségként Red árnyalatban, az opcionális extrafelszereltség részeként pedig Gold színben pompáznak. Az M Carbon kerámia fékrendszer 23 kilogrammal könnyebb, mint a BMW M5 Competition BMW M fékrendszere, az alacsonyabb rugózatlan- és forgó tömeg pedig a különkiadás menettulajdonságait és rugózási komfortját egyaránt javítja. Az M Carbon kerámia fékrendszer jobb fékteljesítményt, magasabb hőellenállást és jobb kopásállóságot is garantál.

A Drivelogic-kal dolgozó, nyolcfokozatú BMW M Steptronic automataváltóval a BMW M5 CS kereken 3 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra, amely 0,3 szekundummal gyorsabb a BMW M5 Competition hasonló értékénél és határozottan a legkeményebb sportautók territóriuma. A 200 km/óra is megvan 10,4 másodperc alatt, ami 0,4 szekundummal jobb, mint a BMW M5 Competition ideje. Az M5 CS végsebességét a hajtáslánc vezérlőelektronikája 305 km/órában korlátozza.

Az M5 CS érkezését minden korábbinál intenzívebb hangorkán jelzi, amely az aktivált vezetési üzemmódhoz igazodik és SPORT+ beállításban a legerőteljesebb. A vezető az M Sound Control gombbal bármikor lágyíthat a sport kipufogórendszer erőteljes hangzásán és visszafogottabb motorhangot hívhat elő – ha kevésbé feltűnően szeretne áthaladni valahol, például egy lakóövezetben.