2021. február 08. 19:00   |   Autoblog
címkék:  

A nap képe: minden idők legerősebb Cadillacje

A Cadillac V-szériás szedánok mindig is különleges és rendkívül vonzó sportlimuzinok voltak, amelyek teljesítményben rendre maguk mögé utasították az európai presztízsmodelleket. Az új Cadillac CT5-V Blackwing is ilyen: erősebb többek között az új M5 CS-nél is, viszont kevesebb, mint a felébe kerül. Sajnos nem jön Európába.

A Cadillac Észak-Amerikában bemutatta az új V-szériás Blackwing modelljeit, amelyek kategóriájukban a legerősebb szedánoknak számítanak. Mindkét négyajtós motorsportos ihletésű karosszériakiegészítőket visel.

A CT5-V Blackwing elődjéhez képest még jobb áteresztő képességű hűtőrácsot, nagyméretű másodlagos alsó és oldalsó légbeömlőket, első splittert, hátsó légterelő szárnyat, burkolt és terelőlapokkal ellátott alvázat, egyedi küszöbidomokat és hátsó diffúzort kapott. Plusz pénzért pedig szénszálas aerodinamikai csomaggal is ellátható az autó, amely jelentős mértékben tovább fokozza a leszorítóerőt nagy sebességnél. A CT5-V Blackwing esetében a tengelyekre ható felhajtóerő ilyenkor 75 százalékkal alacsonyabb.

A CT5-V Blackwing 19 colos kovácsolt könnyűfém felniken gördül, a tapadásért 275/35 és 305/30 méretű, kifejezetten a típushoz fejlesztett Michelin Pilot Sport 4S köpenyek felelnek. A CT5-V Blackwing büszkélkedhet a Cadillacre valaha szerelt legnagyobb féktárcsákkal: elöl 398 x 36, hátul 373,5 milliméter átmérőjű tárcsákat találunk. A féknyergek elöl 6-, hátul 4-dugattyúsak. Felárért azonban karbon-kerámia szett is kapható, amely 24 kilogrammos megtakarítást jelent a rugózatlan tömegből és sokkal jobban bírja a nyüstölést.

Az utastérben hívogató sportülések és 37 centiméteres sportkormány várják a beülőket. Alapfelszerelés a gusztusos kéttónusú bőrkárpitozás és az Alcantara mennyezetkárpit. Az ülések fűthetők, motorosan állíthatók és memóriásak. Extraként perforált, steppelt, vékony fejtámlás sportülések is rendelhetők, szellőzéssel és masszázs funkcióval. A fő, 30 cm átmérőjű műszeregység digitális és konfigurálható. Track, azaz versenypálya konfigurációban a műszeregység Performance Timer kijelzővel egészül ki, amely méri a 0-60 és 0-100 mérföld/órás gyorsulást, a negyed mérföldes időket, továbbá az adatrögzítő rendszer részeként a köridőket is mutatja.

A CT5-V Blackwing hajtásáról egy 6,2 literes kompresszoros V8-as motor gondoskodik, amely 668 lóerőt és 893 Nm nyomatékot ad le. Akárcsak a Mercedes-AMG-nél, az aggregátokat kézzel rakják össze, s az építő a kézjegyével is ellátja a blokkot. A hátsókerék-hajtású CT5-V Blackwing becsült 0-96 km/órás gyorsulása az extraként kapható 10-fokozatú automataváltóval 3,7 másodperc, a végsebessége pedig 322 km/óra fölött van. Alapáron hatfokozatú Tremec kézi váltóval szállítják az autót, amely manapság ritkaság számba megy.

A Cadillac CT5-V Blackwing már megrendelhető Amerikában, alapára 84 990 dollár. A kiszállítások nyáron indulnak.