2021. február 12. 18:55   |   Autoblog
címkék:  

A Kia a villanyautókra és a mobilitási szolgáltatásokra koncentrál a jövőben

A Kia digitális befektetői fóruma keretében bejelentette, hogy megújítja ‘Plan S’ címen bemutatott üzleti stratégiáját. A közép- és hosszú távú üzleti program új elemeit maga Ho Sung Song, a Kia Corporation elnöke és ügyvezetője ismertette.

579055

Ezzel az átalakulással a cég üzleti portfóliója is kiszélesedik, hiszen a cél a teljes közlekedési-gazdasági rendszer átalakítása, újradefiniálása, a belső égésű hajtásoktól az elektromos közlekedés irányába. A megújított ‘Plan S’ stratégia három fő oszlopra épül: az elektromos járművek terjedésének felgyorsítására, a speciális járművek üzletágára, és a mobilitási szolgáltatások bővítésére.

2030-ra a Kia világszintű értékesítésének 40 százalékát környezetbarát (elektromos, hibrid és plug-in hibrid) hajtásláncú modellek adják majd, a tervezett eves darabszám 1,6 millió. Ennek eredményeként 2030-ra a Kia évi 880 000 darabra kívánja emelni tisztán elektromos hajtású modelljeinek éves értékesítését, amellyel egyidejűleg a világpiac egyik legnagyobb villanyautó gyártójává kíván előlépni.

A márka első, kifejezetten elektromos hajtásra tervezett modelljének 2021-es bemutatását követően a Kia megerősíti elektromos kínálatát: 2026-ig 11 tisztán elektromos hajtású újdonság érkezik, 7 az új E-GMP nevű, kifejezetten akkumulátoros elektromos hajtásokhoz tervezett padlólemezen, és további 4, a korábbi belső égésű hajtással futó modellek szerkezeti bázisán.

Az új, E-GMP-alapú modellek a kínálat élére törnek hatótávban, menetteljesítményekben, helykínálatban és technikai tartalomban egyaránt. Ezek az autók egyfajta mobil okoseszközként működnek majd, fejlett telematikával is kiegészített navigációs rendszerrel, online szolgáltatásokkal és igény szerint alakítható funkciókkal.

579057

A Kia első, kifejezetten elektromos hajtásúnak tervezett modellje (mai kódneve CV) HDA2 (második szintű autópályás önvezetés) képességekkel érkezik majd. 2023-tól az autópályás közlekedést jelentősen megkönnyítő Highway Driving Pilot (HDP) is megjelenik, a 3-as szintű önvezető képességek irányába tett fontos lépésként.

A Kia 2022-ben mutatja be első, speciális felhasználásra tervezett modelljét. A márka évi egymillió ilyen modell értékesítését tervezi 2030-ra, és ezzel egyszersmind a kategória vezető gyártói közé is kíván kerülni. Speciális felhasználású modelljei számára a Kia külön padlólemez családot is kifejlesztett.

A Kia együttműködési megállapodásokat is kötött már több céggel, kifejezetten vezető nélküli és e-commerce használatra tervezett elektromos, “gördeszka” szerkezetű járóképes platformok közös fejlesztése céljából. A márka saját, ilyen szerkezetű platform-családját is erőteljesen fejleszti.

A Kia mobilitási szolgáltatásaival kifejezetten a legfontosabb területekre koncentrál. A hagyományosnak tekinthető szolgáltató-magánügyfél viszonyban a már meglévő szolgáltatások további fejlesztése a cél. Spanyolországban a márka Wible nevű autómegosztó rendszere a Wible Más (Wible Több) és a Wible Empresas (Wible Üzleti) szolgáltatással egészül ki, a tavaly szeptemberben elsőként Olaszországban és Oroszországban bevezetett ‘Kia Mobility’ pedig újabb piacokon is megjelenik Európában.

579056

Az állami és az üzleti szektorban előfizetéses autómegosztást kínál majd a Kia, elektromos modellsorának bázisán. Ebben az üzleti modellben az autókat hétköznapokon üzleti, hétvégéken magáncélokra lehet majd bérbe venni. A Koreában már 2019-ben ‘Kia Flex’ néven útjára indított előfizetési program globális változatában – ‘Kia Subscription’ elnevezéssel – már idén piacra lép. A rendszert a HMG által tavaly felvásárolt Sixt Leasing működteti, a járművek ennek helyi partnerein keresztül lesznek elérhetők.

A Kia közép- és hosszú távú célja a 3,8 milliós világszintű éves értékesítés elérése 2025-re. A környezetbarát hajtásláncú modellek részaránya a 2021-re tervezett 10 százalék körüliről a becslések szerint 22 százalékra emelkedik a következő öt évben. A fejlődő piacokon a piaci részesedés növelése a cél, jelentős részben a helyi összeszerelés arányának növelése révén.

A Kia tervei szerint az átlagos eladási áremelkedés és a kínálat átalakulása idén folytatódik. A szabadidőautók értékesítése tavaly 56 százalékkal emelkedett, s ez az arány 2025-re várhatóan 65 százalékra nő.

A prognózisok alapján a CV kódnevű modell megjelenése a profitabilitás jelentős emelkedését hozza magával már 2021-től. Az elektromos autók profitabilitását 2025-re a belső égésű modellekével azonos szintre kívánja hozni a márka. Az elektromos hajtású modellek fajlagos előállítási költsége a piaci igényekkel egyenes arányban növekvő értékesítéssel, és a kutatási-fejlesztési tevékenységek eredményeinek hatására folyamatosan csökken majd.

A Kia 2020 és 2025 között összesen 29 billió won befektetését tervezi, ami átlagosan évi 5 billiót jelent. A hagyományos szektorok befektetési aránya folyamatosan csökken, miközben az újaké folyamatosan növekszik majd.