2021. február 16. 18:35   |   Autoblog
címkék:  

Bemutatkozott a legszebb Audi, az e-tron GT

Az e-tron GT modelljével az Audi jól érzékelteti, milyen vonzó is lehet az elektromos mobilitás. A négyajtós kupé érzelmekben gazdag formavilágát erőteljes hajtásrendszerrel és dinamikus irányíthatósági tulajdonságokkal ötvözi. Új korszak hajnalát képviseli – a jövő gran turismo modellje.

Audi, amilyen még sosem volt: e-tron GT modelljével a márka bemutatja, milyen érzelemdús és vonzó módon alakítja a mobilitás jövőjét. A tisztán elektromos hajtásrendszerű Gran Turismo előzetes értékesítése 2021 februárban két modellváltozatában – e-tron GT quattro és RS e-tron GT – kezdődik meg. Mindkettő erős, gyors és dinamikus, s mindkettő helyi szinten károsanyag-kibocsátás nélkül közlekedik. E tulajdonságok összességéből pedig olyan erős karakter születik, amely újraértelmezi a gran turismo alapgondolatát.

Az Audi e-tron GT külseje dinamikus műalkotás. Minden felületét és vonalát harmónia jellemzi, az extrafelszerelésként az Audi lézervilágításával is rendelhető fényszóróktól egészen a nagyméretű hátsó diffúzorig. Összességében e részletek végül olyan szoborszerű alakzatot alkotnak, amelyet mintha maga a menetszél formált volna. Mivel a vonalvezetést színvonalas aerodinamikai kvalitások jellemzik, a légellenállási együttható (cw) mindössze 0,24-ra adódik. A méretek is klasszikus túrakupésak: a kocsi hossza 4,99 méter, a tengelytávja 2,9 méteres, a szélessége 1,96 méter, a magassága pedig 1,41 méter.

A beltér is a klasszikus gran turismo modellek sajátja: a vezető és az első utas egymástól széles középkonzollal elválasztva, sportosan mélyen ül, s a hátsó ülések felnőttek számára is elegendő helyet kínálnak. A belső kialakítás progresszív eleganciája szintén az autó alapvető karakterét hangsúlyozza. A csomagtér kapacitása 405 liter, a Bang & Olufsen audiorendszerrel szerelt RS modellé 366, viszont elöl is van egy poggyászrekesz, ami 85 literes.

A gran turismo színvonalas menetdinamikai képességekkel rendelkező, sportos túraautó, egyfajta egyéni stílusú „cirkáló” – az Audi e-tron GT karakterét is ez határozza meg. Modellváltozattól függően elektromos motorjai együttesen 350 kW (476 LE) vagy 440 kW (598 LE) teljesítményt nyújtanak, ami igazán dinamikus sprinteket tesz lehetővé. A rendszer az e-tron GT esetében 630 Nm, míg az RS e-tron GT esetében 830 Nm forgatónyomaték kifejtésére képes. A hátsó tengelyre szerelt villanymotorhoz kétfokozatú váltómű csatlakozik.

Az e-tron GT quattro álló helyzetből 4,1 másodperc alatt sprintel százra, míg az RS modell ugyanezt 3,3 másodperc alatt tudja le (mindkettő boost üzemmódban). A csúcssebesség 245, illetve 250 km/óra. A 85 kWh nettó energiatároló képességű akkumulátor 472, illetve 487 kilométeres hatótávot szavatol (a WLTP-ciklus szerint). Az e-tron GT 11 vagy opcióként 22 kW-os váltóáramú töltést fogad, de a 800-voltos technika a gyors egyenáramú töltések lehetőségét is kínálja, mégpedig akár 270 kW teljesítménnyel. Ezt azt jelenti, hogy 5 perc alatt 100 kilométerre elegendő töltést vehet fel az autó. 5-ről 80 százalékra 22,5 perc alatt tölthető fel a telep. Az NEDC szerint az e-tron GT quattro 19.6–18.8 kWh energiát fogyaszt 100 kilométerenként, az RS modell értéke 20.2–19.3 kWh.

A futómű konstrukciójának alapjául szintén a dinamika és a kényelem egyensúlya szolgál, amihez olyan technikák járulnak nagyban hozzá, mint az Audi drive select menetdinamikai szabályzórendszer, az összkerék-kormányzás, a csillapítás-szabályzás, a háromkamrás légrugók, az elektromos összkerékhajtás és a hátsó tengely differenciálzárja. A kerekek peremátmérője akár 21 col, az extrafelszerelésként karbon-kerámia kivitelben is rendelhető féktárcsák átmérője pedig akár 420 milliméter is lehet.

Mint minden Audi, az e-tron GT is széleskörűen hálózatba kapcsolt jármű, az infotainment-berendezés, az Audi connect online-szolgáltatások és a vezetői segédrendszerek egyaránt a technika legfrissebb állását tükrözik. S mivel e dinamikus műalkotásnak jól is kell szólnia, az Audi saját hangot is komponált az e-tron GT számára, amely erőteljes és progresszív.

A két elektromos hajtású gran turismo előértékesítése már elindult Európában, az Audi e-tron GT quattro alapára 99 800 euró, az RS e-tron GT pedig 138 200 eurótól érhető el.