2021. március 05. 14:15   |   Autoblog
címkék:  

Akár terepre is mehet a legújabb Porsche Taycan

A Porsche bemutatta legújabb modelljét, a Taycan Cross Turismót. A sportautó-gyártó az újdonság személyében egy különösen sokoldalú, terepképes típussal bővíti első teljesen elektromos sportautójának portfólióját.

A Taycan sportmodellhez hasonlóan a Taycan Cross Turismo egyik erősségét is innovatív, 800 V-os elektromos hajtáslánca adja. Az új, csúcstechnológiás hajtásrendszer összkerékhajtással és adaptív légrugózással garantál kompromisszummentes dinamikát a burkolt útfelületről letérve is. A hátsó utasok fejtere harminchat milliméterrel nagyobb, miközben a praktikumot egy különösen nagyméretű ajtón át megközelíthető, több mint 1200 literes csomagtér fokozza – a Cross Turismo igazi mindentudóként áll rajthoz.

A Taycan Cross Turismo négy változata azonnal, a piaci bevezetés időpontjától kezdve elérhető lesz. Az összesen 93,4 kWh-s Performance Plus akkumulátor minden verzió esetében alapfelszereltség. A modellkínálat tagjai:

Taycan 4 Cross Turismo 380 LE (280 kW), 476 LE overboost funkcióval, 0-100 km/óra: 5,1 másodperc, végsebesség: 220 km/óra, hatótáv (WLTP): 389 – 456 km.
Taycan 4S Cross Turismo 490 LE (360 kW), 571 LE overboost funkcióval, 0-100 km/óra: 4,1 másodperc, végsebesség: 240 km/óra, hatótáv (WLTP): 388 – 452 km.
Taycan Turbo Cross Turismo 625 LE (460 kW), 680 LE overboost funkcióval, 0-100 km/óra: 3,3 másodperc, végsebesség: 250 km/óra, hatótáv (WLTP): 395 – 452 km.
Taycan Turbo S Cross Turismo 625 LE (460 kW), 761 LE overboost funkcióval, 0-100 km/óra: 2,9 másodperc, végsebesség: 250 km/óra, hatótáv (WLTP): 388 – 419 km.

A csúcstechnológiás összkerékhajtású hajtáslánc az adaptív légrugózással alapfelszereltség mind a négy modellváltozat esetében. Az opcionális Offroad Design csomag megnöveli a modell szabad magasságát 30 mm-rel, ami azt jelenti, hogy a Cross Turismo nehezebb terepen is vezető. A széria ‘Gravel’ üzemmód révén a hajtáslánc kiválóan alkalmazkodik a burkolatlan útfelületen történő vezetéshez.

Vizuális megjelenés tekintetében a Taycan Cross Turismo szorosan követi a 2018-as Genfi Autószalonon bemutatott Mission E Cross Turismo tanulmány által kijelölt utat: sziluettjét meghatározza a sportos, hátrafelé lejtő tetővonal, amelyet a Porsche formatervezői egyszerűen csak ‘flyline’-nak hívnak. Az offroad elemek között megtalálható a kerékjáratok betétje, az egyedi első és hátsó lökhárítók és a különleges oldalsó szoknyák. Az Offroad Design csomag részeként a Cross Turismo speciális betéteket visel az első és a hátsó lökhárítók sarkán és a küszöbök szélein, melyek még különlegesebbé teszik a megjelenést, miközben kiegészítő védelmet biztosítanak a felverődő kövekkel, kavicsokkal szemben.

Kimondottan a Taycan Cross Turismo számára fejlesztette ki a Porsche a három kerékpár befogadására is alkalmas kerékpártartót, amely új mércét állít fel a kategóriában méretét és kezelhetőségét tekintve. A kiegészítő univerzálisan használható bármilyen kerékpárhoz. Az egység egyik innovatív megoldása, hogy a csomagtérajtó akkor is nyitható, amikor a kerékpártartón kerékpárok vannak.

A Porsche Taycan Cross Turismo piaci bevezetése a nyár folyamán történik. A modell bruttó alapára 103 000 euró.