2021. március 21. 14:15   |   Autoblog
címkék:  

Elkészült minden idők legextrémebb Paganija

A Pagani leleplezte a Huayra R modellt, a kizárólag versenypályán használható hipersportautót, amely lélegzetelállító képességekkel bír. 6 literes V12-es szívómotorja 850 lóerős, miközben a saját tömege csupán 1050 kilogramm. A Huayra R-nek ráadásul olyan hangja van, mint egy V10-es Formula 1-es versenyautónak.

Ahogy eddig minden Pagani modell esetében, a  Pagani Huayra R erőforrását is a Mercedes-AMG versenyrészlegeként ismert HWA AG szállította. A több mint 2 évig fejlesztett aggregát egy 6 liter lökettérfogatú, szívóüzemű V12-es erőmű, ellentétben a két turbófeltöltővel lélegeztetett ugyanekkora motorral, amely a normál Huayra modellt mozgatja. Az erőforrás elképesztő 850 lóerős teljesítményt és 750 Nm nyomatékot állít elő, amivel az egyik legjobb fajlagos teljesítményű szívómotor a planétán.

A blokk 9000 fordulatszámig pörög és úgy üvölt, mint a V10-es Formula 1-es versenyautók. A motorhoz egy 6-fokozatú szekvenciális váltómű kapcsolódik, amelyet szintén a HWA AG-vel együttműködésben fejlesztettek ki. A szerkezet mindössze 80 kilogrammot nyom és háromtárcsás fém szinterkuplung van benne.

A Huayra R kompozit önhordó vázzal, vázhoz integrált ülésekkel, különleges ütközéselnyelő struktúrákkal, beépített bukókerettel és króm-molibdén első segédkerettel rendelkezik, amelyet pályaversenyzéshez terveztek. Ezeknek és más változtatásoknak köszönhetően a Huayra R torziós merevsége 16, míg csavarodási merevsége 51%-kal jobb, mint az utcai Huayra modellé. A kocsi száraz tömege is döbbenetesen alacsony, mindössze 1050 kilogramm. A szélcsatornában tökéletesített karosszéria 320 km/órás sebességnél 1 tonna leszorítóerőt termel.

A Huayra R APP kovácsolt alumínium kerekeken gördül, amelyekre Pirelli slick gumikat húztak. A brutális fékhatásról Brembo karbon-kerámia fékrendszer gondoskodik, 42 centis első és 39 centis hátsó tárcsákkal, valamint körben 6-dugattyús nyergekkel.

Az utastérben tűzoltó berendezést és gyorszáras kormányt találunk, amiről a pilóta állíthatja a fékerőt és a kipörgésgátló rendszert is. A testre szabható digitális kijelző, az állítható pedálszett, s a fedélzeti adatrögzítő szintén az alapfelszereltség részei.

A Pagani Huayra R-ből 30 darabot terveznek gyártani, az ár pedig 2,6 millió eurótól indul.