2021. április 21. 19:30   |   Autoblog
címkék:  

A Brabus kezelésbe vette a Mercedes-Benz S-osztályt

Az új Mercedes-Benz S-osztály megérkezett, a Brabus pedig máris bemutatta hozzá az exkluzív kiegészítőit. A motortuning akár 500 lóerőig is feltornássza a teljesítményt, a karosszéria egyedi aerodinamikai elemekkel és gyönyörű könnyűfém kerékgarnitúrával gazdagodott, az utasteret pedig még exkluzívabbá tették a nemes kiegészítők.

A Brabus a munkát ezúttal is az erőforrás izmosításával kezdte, a palettán jelenleg elérhető legnagyobb hathengeres aggregátot módosította. A 3 literes erőforrás az S 500 4MATIC modellt mozgatja, a teljesítménye 435 lóerő, a maximális nyomatéka pedig 520 Nm. A jármű vezérlőelektronikájába integrált PowerXtra modullal a teljesítményt sikerült kereken 500 lóerőre emelni, míg a nyomaték 590 Nm-re gyarapodott. Az utóbbi ráadásul igen széles tartományban, 1800 és 5800-as fordulatszám között végig használható. Az összkerékhajtású luxuslimuzin nulla-százas sprintideje így 4,7 másodpercre csökkent. A végsebessége maradt 250 km/óra, elektronikusan korlátozva.

A Brabus egyébként nem zárkózik el a turbódízel változatok doppingolásától sem; az S 400 d 4MATIC 3 literes aggregátját például 370 lóerősre húzza fel, amihez 750 Nm-es forgatónyomaték társul 2500-as fordulatszámon. A gázolajos modell gyorsulásban nem sokkal marad el a csúcs benzinestől, elegendő neki 5,2 másodperc a százas tempó eléréséhez. A végsebessége pedig ugyancsak 250 km/óra.

A több alkalommal a legjobb nemesítő cégnek megválasztott Brabus az AMG Line csomaggal felszerelt modellekhez külső aerodinamikai kiegészítőket is kínál, amelyek sportosabbá varázsolják az S-osztály megjelenését. A Brabus első toldat a gyári lökhárítóhoz csatlakozik, és nemcsak jól néz ki, hanem csökkenti az első tengelyre ható felhajtóerőt is. Sokat dobnak a megjelenésen az oldalsó légbeömlők extra keretei is. A hátsó lökhárítóra egyedi diffúzorelemet illesztettek, amely kombinálható fekete króm kipufogóvégekkel is. Az elérhető kiegészítők listájára hamarosan egy karbon élspoiler is felkerül.

A Brabus mindig jó érzékkel választott kerekeket a nagy Mercedesekhez, az új S-osztálynál sem lőtt mellé. A fotókon szereplő kocsin Brabus Monoblock M Platinum Edition kovácsolt felnik feszülnek, elöl és hátul eltérő szélességben, körben 21 colos átmérővel. A jelen esetben a karosszéria színére festett kerekekre elöl 265/35, hátul 305/30 méretű abroncsokat húztak. Az adaptív légrugózással szerelt limuzint a mérnökök enyhén meg is ültették, az Airmatic Sport Unit modullal 25 mm-rel csökkentették a hasmagasságát.

A luxus és az egyediség az utastérben is a Brabus specialitása. Rozsdamentes acél pedálszett és világító Brabus feliratos küszöblécek mindegyik S-osztályhoz rendelkezésre állnak, egyébként pedig a megrendelő ízlésének megfelelően, kérésre kompletten újrakárpitozzák a belső teret. Jelen példány kéttónusú bőrbelsőt kapott kifejezetten puha és lélegző porcelánfehér és fekete huzattal. Az ajtópaneleken, az üléseken és a lábszőnyegeken ugyanolyan kockás steppelés jelenik meg. A pontot az i-re a kapcsolók sötét króm borítása és a magas fényű szénszálas dekorációk teszik a fel a műszerfalon és a középkonzolon.