2021. május 03. 18:45   |   Autoblog
címkék:  

Tizenöt éves japán luxusszedán 3500 kilométerrel

A napokban bukkant fel a Private Collection Motors internetes használtautó-portálon egy 15 éves Lexus GS430. Mi benne a különleges? Hogy szinte null kilométeres, tökéletes gyári állapotú autóról van szó.

Rámosolygott a szerencse arra, aki a zsebében 9 millió forintnak megfelelő dollárral valami különleges luxusautót keres. Nagyságrendileg ebbe a tartományba eső összeget kér ugyanis azért a Lexus GS-ért gazdája, amely frissen került fel Private Collection Motors online hirdetési oldalra.

Amikor 32 éve megszületett a Lexus márka, senki nem gondolta volna, hogy egyszer gyűjtői értéket fognak képviselni a Toyota testvérvállalatának termékei. Félreértés ne essék, néhány különleges kivételtől (mindenekelőtt az LFA szupersportkocsitól) eltekintve egyelőre még nem is képviselnek. Az időtlen formaterv azonban azt jelenti, hogy a Lexusok rendkívül szépen öregszenek. Így a márka idősebb példányai tökéletes használati és esztétikai értéket kínálnak azoknak, akik szerint régen minden (de az autók hangulata mindenképpen) jobb volt.

Vegyük például a hirdetésben szereplő, 2006-os gyártású Lexus GS-t. A vadonatúj padlólemezre épülő, harmadik generációs GS az utolsó duplalámpás modell volt a márka kínálatában. A kereskedés által meghirdetett példány a gyártás első évéből származik. Ami igazán különlegességgé teszi, az az, hogy a márka mindössze egy évig készítette ezt a típust az előző széria 4.3 literes V8-as motorjával. A 2007-es gyártástól a 4.6 literes 1UR-FSE blokk váltotta a korábbi 3UZ-FE erőforrást. Az új egység kettős (közvetlen és szívótorok) befecskendezésével egy igen modern, kifinomult V8-as volt, viszont hiányzott belőle valami, ami az elődjében megvolt: a verseny-pedigré. A 3UZ-FE átdolgozott, 500 lóerőre hangolt változata szolgált ugyanis a japán Super GT szériában induló SC 430 GT 500 versenyautóban.

Már ezért a különleges motorért is érdemes megfontolni a 30 ezer dolláros (kb. 8,9 millió forint) vételárat, de az autónak van egy másik aduja is: eredeti tulajdonosa szinte soha nem használta. A 15 év alatt mindössze 3500 kilométert (!) tettek meg vele, és ez nemcsak a mechanikus alkatrészein, hanem a hibátlan állapotú belső téren is meglátszik. A tulajdonos elkövette ugyan azt a hibát, hogy sötétebb faimitációra cserélte a középkonzoli infotainment rendszert keretező, elegáns gyári fabetétet, ám ez a stílusbeli probléma viszonylag könnyen orvosolható.

Nagy kérdés, persze, hogy a GS megér-e annyit, amennyit kérnek érte. Nos, egy használt autó – különösen egy kiváló állapotú, ritkaságszámba menő, használt prémium autó – esetében a piaci és a szentimentális érték nem feltétlenül vág egybe. Ebben az esetben az GS-ért elkért ár semmiképpen nem túlzó, hiszen egy ennyire hibátlan és rendkívül keveset futott autóért általában nemcsak a vásárlói, hanem már a gyűjtői érdeklődés is jelentős.