2021. május 26. 18:15   |   Autoblog
címkék:  

Megjött a BMW M4 Competition Cabrio

Debütált az M xDrive intelligens összkerékhajtással szerelt új BMW M4 Competition Cabrio, amely az újgenerációs BMW M modellpaletta legexkluzívabb tagja a középkategóriában. Az 510 lóerős, vászontetős sportautó sorozatgyártása júliusban veszi kezdetét.

Az új BMW M4 Competition Cabrio már első ránézésre egyértelműsíti motorsport-ihlette egyéniségét, és hogy tervezőmérnökei mindent a vezetés élményét hirdetve álmodtak meg. Az innovatív vászontető az összecsukható keménytetők erősségét és a szövetborítású tetők letisztultságát egyesíti. A vászonborítás alatt a tető nagyméretű panelekből áll össze, az utolsó elemként süllyesztett hátsó ablakkal. A hagyományos vászontetőkhöz képest a panelekből álló vászontető magasan jobb zaj- és hővédő tulajdonságokkal bír, miközben 40 százalékkal könnyebb, mint a BMW M4 Competition Cabrio közvetlen elődmodelljének összecsukható keményteteje.

A tetőt egy elektromos motor működteti, amely gombnyomásra 18 másodperc alatt képes lenyitni vagy bezárni a szerkezetet. Nyitott tetővel a modell csomagterének térfogata 80 literrel több, immár 300 liter, amely a tető bezárásával 385 literre bővül.

A frontrész középpontjában a függőlegesen elrendezett, nagyméretű hűtőrács-pár áll, amely kiegészítő légbevezető nyílásokat kapott. A keskenyre tervezett fényszórók LED-technológiával dolgoznak, opcióként pedig lézerfény-technológiával szerelt, adaptív LED-technológiás első fényszórók is elérhetők. A modell formanyelvének összetéveszthetetlen elemei továbbá az erőtől duzzadó kerékjárati ívek, az első kerékjárati ívekbe elegánsan integrált légkivezető nyílások, valamint a lökhárítókat összekötő, masszív küszöbtoldatok, amelyekkel az autó alján egy keskeny fekete sáv fut körbe.

Hátulnézetből egy ugyancsak feketére fényezett diffúzor fogja közre a sport kipufogórendszer dupla ikervégződését – legendás BMW M stíluselemként. Az extrafelszereltség részeként a modellhez M Carbon karosszériacsomag is rendelhető, miközben a BMW M Performance alkatrészek végtelenül széles palettája további személyre szabhatósági lehetőségeket garantál.

A motorháztető alatt egy 3.0 liter hengerűrtartalmú, soros hathengeres benzinmotor dolgozik, a legkorszerűbb M TwinPower Turbo technológiával és kivételesen széles fordulatszám-tartománnyal. A motor egyik leginkább kimagasló tulajdonsága a felső fordulatszám-tartományig folyamatosan fennálló, egyenletes teljesítmény-leadás: 650 Nm csúcs forgatónyomatéka percenkénti 2 750 főtengely-fordulattól egészen percenkénti 5 500 főtengely-fordulatig a vezető rendelkezésére áll, amelyhez percenkénti 5 510 és 7 200 főtengely-fordulat között 510 lóerő maximális teljesítmény társul.

A motorhoz egy Drivelogic-kal dolgozó, nyolcfokozatú BMW M Steptronic automataváltó kapcsolódik, amely a BMW M xDrive intelligens összkerékhajtáson keresztül letaglózó gyorsulásra képes. Az M4 Competition Cabrio 3,7 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra, a nulla-kétszázat pedig 13,1 szekundum alatt letudja. Az extraként rendelhető M Driver’s Package a modell végsebességét az elektronikusan leszabályozott 250 km/óráról 280 km/órára tolja ki. Az elektronikusan vezérelt szelepekkel dolgozó, M-specifikus kipufogórendszer mély hangzással fokozza a vezetés élményét, főként nyitott tetővel.

Az összkerékhajtás osztóművében egy elektronikusan vezérelt többtárcsás tengelykapcsoló felel a motorból érkező erő 0-100 százalék közötti arányban változtatható, sima elosztásáért az első és a hátsó tengely között. A technológia a hátsókerék-meghajtás preferenciái szerint dolgozik, miközben a tapadást és az agilitást is növeli. Az xDrive összkerékhajtás a hátsó tengelyen aktív M differenciálművel dolgozik együtt.

A bajor prémiumgyártó ügyfele a központi operációs rendszer „Járműbeállítások” menüpontjában 4WD és 4WD Sport üzemmódok között választhat: amíg előbbi alapbeállításként állandó összkerékhajtást, addig utóbbi hátsókerék-meghajtást hangsúlyozó összkerékhajtást garantál. A dinamikus menetstabilizáló rendszer teljes kikapcsolásával a 2WD üzemmód is aktiválhatóvá válik. Emellett alapfelszerelés az elöl 19, hátul 20 col méretű kovácsolt BMW M könnyűfém kerékgarnitúra. az M Servotronic kormánymű, továbbá az elektronikusan vezérelt lengéscsillapítókkal dolgozó, adaptív M futómű. Plusz pénzért BMW M karbon-kerámia fékrendszer is rendelhető, akárcsak a kupé esetében.

Az új BMW M4 Competition Cabrio utasterében a kortárs prémium hangulat és a BMW M modellek jellegzetes, teljesítményre optimalizált kialakítása találkozik. A váltófülekkel felszerelt BMW M bőrkormány, az M-specifikus előválasztó kar és a vörös díszítések a vezetés intenzív élményét éltetik. A BMW alapfelszereltségként elektromosan állítható, fűthető BMW M sportüléseket és kibővített Merino bőrkárpitozást kínál a modellhez, miközben az extrák közé a nyakmelegítő funkció és az ülésszellőztetés is felkerült. A fénypontot a vadonatúj, fűthető M Carbon kagylóülések jelentik.

Újdonság továbbá az M Race Track csomag, amely mintegy 25 kilogrammal csökkenti az autó saját tömegét. A csomag része a BMW M karbon-kerámia fékrendszer, a súlycsökkentett BMW M könnyűfém keréktárcsa-garnitúra (akár semi-slick gumiabroncsokkal) és az M Carbon kagylóülések.