2021. június 02. 14:45   |   Demcsák Gergely
címkék:  

A Rimac bemutatta elképesztő új hipersportautóját

A járműfejlesztő és elektromos technológia specialista Rimac ma leleplezte új elektromos hajtású szuperautóját, a Neverát. A Nevera a C_Two sorozatgyártású kivitele, ám erősebb és gyorsabb nála: 1914 lóerős, 2 másodperc alatt gyorsul fel százra, a végsebessége pedig 412 km/óra. Összesen 150 darabot készítenek belőle.

A Nevera a 2018-as Genfi Autószalonon kiállított Rimac C_Two tanulmány sorozatgyártású változata. A Rimac mérnökei az azóta eltelt három év alatt minden területen tovább tökéletesítették a kocsit és megalkották a világ egyik legnagyobb vezetési élményét nyújtó elektromos hajtású sportkocsiját. A szériamodellnek  találóan a Nevera nevet adták, amelyet az Adriai-tengeren gyorsan kialakuló, váratlanul lecsapó és erőteljes mediterrán vihar neve.

A Nevera a 2018-as tanulmánymodellhez képest 34 százalékkal hatékonyabb aerodinamikájú és a hűtése is 30 százalékkal jobb, kis és nagy sebességnél egyaránt. A Rimac mérnökei számos aktív aerodinamikai elemmel is felruházták az autót. Az első motorháztető profilja, az alváz légterelő eleme, a hátsó diffúzor és légterelő szárny egymástól függetlenül képes mozogni, mégpedig bonyolult algoritmusok alapján, amelyek a vezetési szituációtól függően az optimális aerodinamikai teljesítményt biztosítják. A nagy leszorítóerő beállításról az alacsony légellenállás módra váltás például 17,5 százalékkal csökkenti a légellenállást. A nagy leszorítóerő módba való ismételt váltás pedig 326 százalékkal növeli a leszorítóerőt.

A Nevera önhordó karbon váza egyedi fejlesztés. Az autóipar legnagyobb egy darabból álló szénszálas szerkezete és mindössze 200 kilogrammot nyom. Ragasztott tetőlemezből, az akkumulátorcsomagot magában foglaló strukturális elemből és egy hátsó segédkeretből áll össze. Rendkívül merev, torziós szilárdsága 70 000 Nm/fok. Az egyedülálló, H-alakú, 120 kWh-s lítium-mangán-nikkel akkucsomag a kocsi törzsének szerves része, önmagában 37 százalékot ad hozzá a strukturális merevséghez. Egy szupersportautónál a tengelyenkénti súlyelosztás is fontos paraméter: a Neveránál ez 48/52 arányú.

Az akkumulátor nem kevesebb, mint négy villanymotort táplál, amelyek a négy kereket hajtják meg. Összteljesítményük 1914 lóerő, össznyomatékuk 2360 Nm – ez háromszorosa az átlagos szupersportautók értékeinek. Az első és a hátsó kerekekhez egyaránt kapcsolódik egy egyfokozatú váltómű. A 97 százalékos hatékonyságú villanymotorok már az indulás pillanatánál lehívják a maximális nyomatékot, így a gyorsulás brutális. Nulláról 96 km/órára 1,85 másodperc alatt katapultál a kocsi, és egészen 412 km/óráig tudja fokozni a tempóját, új dimenziókat nyitva meg a hipersportautók mezőnyében. 160-as tempóra csupán 4,3 másodperc alatt jut fel a Nevera, 300-ig pedig elegendő neki 9,3 másodperc, ami szintén szédületes érték. A Nevera negyedmérföldes (402 méter) ideje pedig 8,6 másodperc, ami világrekord a szériaautók mezőnyében.

Az átlagon felüli tapadásért a Rimac nyomatékvektor szabályozó rendszere felel, amely folyamatosan szabályozza az egyes kerekre áramló nyomatékot. A Nevera regeneratív fékrendszere ezenkívül a legnagyobb teljesítményű a piacon (300 kW), az üzemi fékjei pedig 39 cm átmérőjű Brembo karbon-kerámia tárcsák, 6-dugattyús nyergekkel. Rendkívüli stabilitást és ultra-agilis viselkedést szavatol az elektronikusan vezérelt lengéscsillapítókkal dolgozó aktív, magasságállítható felfüggesztés, valamint az elektromos kormányzás. A Nevera vezetője nem kevesebb, mint hét menetprogram közül választhat, köztük beállíthat drift és pálya üzemmódot, valamint hatótáv megőrző beállítást is.

Az ügyfelek számára rengeteg személyre szabási lehetőség kínálkozik, így nem lesz két ugyanolyan Nevera, amely elhagyja a gyárkaput. A kocsi egyébként GT, Signature, Timeless vagy Bespoke, azaz egyedi verzióban lesz konfigurálható. A Rimac Neverából 150 darabot fognak összeszerelni, az alapára 2 millió euró.