2021. június 11. 18:35   |   Autoblog
címkék:  

Képeken a legdurvább BMW SUV-ok

Két évvel a piaci bevezetés után a BMW M GmbH felfrissíti a BMW X3 és X4 nagyteljesítményű párosát. Az új stílusjegyek, az új M-specifikus változtatások és az új járművezérlő koncepció mellett az új X3 M Competition és X4 M Competition modellek minden korábbinál nagyobb tolóerővel érkeznek meg az utakra. A piaci bevezetés augusztusban kezdődik.

A bajor prémiumgyártó eddigi legerősebb soros hathengeres benzinmotorja 510 lóerős teljesítményre és 650 Nm forgatónyomaték leadására képes, amellyel a nagyteljesítményű modellpáros 0,3 másodperccel gyorsabban, immár 3,8 szekundum alatt sprintel álló helyzetből 100 km/órás sebességre – a két Competition SUV ezzel a vérbeli sportautók territóriumába érkezik meg. A duó végsebességét a vezérlőelektronika 250 km/órában limitálja, az opcióként megrendelhető M Driver’s Package csomag azonban ezt 285 km/órára kitolja.

A motor erejét egy nyolcfokozatú Steptronic automataváltó továbbítja a hátsó tengely felé. A sebességfokozatok teljesen automatikus kapcsolása mellett a váltó új, M-specifikus előválasztó karja és a kormány mögötti váltófülek manuális kapcsolásokat is lehetővé tesznek. Manuális üzemmódban egyszerre több sebességi fokozat is visszakapcsolható, amely erőteljes motorfékező funkciót generál.

Az M xDrive intelligens összkerékhajtás a négykerék-meghajtás nyújtotta tökéletes tapadás és a klasszikus hátsókerék-meghajtásban rejlő menetdinamikai potenciál kettősét éltetve fokozza az agilitását. Az elektronikusan vezérelt technológia csak akkor kapcsolja be a hajtásba az első tengelyt, ha a motorból érkező forgatónyomaték a két hátsó keréken már nem tud optimálisan az úttestre jutni. A bajor prémiummárka ügyfelei egyetlen gombnyomással képesek befolyásolni a menetstabilizáló rendszer viselkedését és a forgatónyomaték tengelyek közötti elosztását. Az összkerékhajtás és az aktív M differenciálmű központilag vezérelt együttműködése a motorerő veszteségek nélküli továbbítását garantálja.

A típus-specifikus hangolású, elektronikusan vezérelt lengéscsillapítókkal dolgozó, alapfelszereltségként kínált adaptív M futómű a hétköznapokban egyedülálló utazási komfortot, a versenypályákon pedig extrém közvetlen úttartást ígér, korlátozott kerékmozgásokkal és karosszéria-kilengésekkel. A lengéscsillapítók minden egyes keréknél önállóan, az elektromágneses vezérlésű szelepeknek köszönhetően folyamatosan változtatható erősséggel ellensúlyozzák a vezetési szituációból fakadó kilengéseket. A technológia viselkedését a bajor prémiumgyártó ügyfelei egyetlen gombnyomással szabályozhatják.

Az M-specifikus Servotronic funkcióval dolgozó elektromechanikus szervokormány és a dinamikus menetstabilizáló rendszer ugyancsak hozzátesz a BMW M modellek hamisítatlan vezetési élményéhez. Az M Dinamikus Mód (MDM – M Dynamic Mode) eközben a szándékos kerék-kipörgések mindvégig kontrollált vezérlését adja a BMW ügyfeleinek kezébe, például versenypályán garantálva a csúsztatási manővereket. Alapáras a BMW M sport fékrendszer is. A BMW M logót viselő féknyergek alapesetben kék színűek, felárért azonban vörös és magasfényű fekete árnyalatban is ragyoghatnak. A sportcsomag része továbbá a 21” méretű, elöl 255/40 ZR 21, hátul 265/40 ZR 21 méretű gumiabroncsokkal szerelt BMW M keréktárcsa-garnitúra is, amely kerekenként 2 kilogrammal csökkenti a rugózatlan tömeget.

Az új X3 M Competition és X4 M Competition frontrészének középpontjában a minden korábbinál nagyobb BMW hűtőrács pózol, amelyet immár egyetlen kerettel álmodtak meg a készítők. A 10 milliméterrel keskenyebb első fényszórók a felfrissített BMW X3 és BMW X4 örökségei. A BMW hűtőrácsot középen egy fekete lamella osztja szét, benne az iCam lencséjével. A hűtőrács kerete és a BMW M modellek sajátjaként alkalmazott dupla lamellák magasfényű fekete fényezést viselnek. Elöl M-specifikus frontrész látható, a lökhárító két oldalán, függőlegesen megnyújtott légbeömlőkkel, amelyek egészen az első koptatóig érnek. A légbeömlők kerete magasfényű fekete fényezést kapott, ahogyan a külső visszapillantó-házak, az első kerékjárati ívekbe integrált légkivezető-nyílások és a hátsó légterelő szárny is.

Az X3 M Competition megörökölte az új X3 hátsó lámpáját, amelyet fekete keret szegélyez és keskenyebb fénydizájnnal dolgozik. A hátsó lökhárító M-specifikus alsó fele magasfényű fekete árnyalatban pompázik. A nagyméretű diffúzor mindkét modell esetében a BMW M sport kipufogórendszer fekete króm árnyalatú, dupla ikervégződésének ad otthont. A BMW X4 M Competition új hátsó lökhárítója szélesen elnyújtott, magasfényű feketére fényezett ékbetétekkel idézi az első lökhárító két oldalába integrált légbevezető nyílások mintáját. Az X4 M Competition nagyméretű diffúzorát szintén az M sport kipufogórendszer fekete króm árnyalatú, dupla ikervégződése határozza meg.

Az M Carbon Black metál és az M Brooklyn Grey metál mellett Németországban további két, exkluzív karosszériafényezési árnyalat válik elérhetővé az új BMW X3 M Competition és az új BMW X4 M Competition párosához: az M Marina Bay Blue metál és az M Sao Paulo Yellow. A modellekhez most először a BMW Individual karosszériafényezési árnyalatainak széles palettája is elérhető, benne a matt Frozen Marina Bay Blue metál árnyalattal.

A két izom-SUV alapfelszereltségének a Connected Drive szolgáltatás-palettával felvértezett BMW Live Cockpit Professional műszerfal-elrendezés is része, amely a BMW Operációs Rendszer 7 alapjain számos intelligens lehetőséggel és digitális szolgáltatással fokozza a vezető és az autó közötti interakciót. Az adott szituáció függvényében a vezető a központi kijelző érintés-érzékeny felületén, a jól bevált BMW Controller forgótárcsán, a kormány multifunkciós gombjain és hangvezérlésen keresztül is aktiválhatja az egyes funkciókat. A BMW Live Cockpit Professional műszerfal-elrendezés 12,3” képernyő-átmérőjű, nagyfelbontású digitális műszerfallal és központi kijelzővel dolgozik együtt.