2021. június 17. 19:30   |   Autoblog
címkék:  

900 lóerős G-osztályt épített a Brabus

A terepjárók keresztapjára tett koronát a Brabus legújabb szuperautójával. A Brabus 900 Rocket Edition, ahogyan a neve is sugallja, kereken 900 lóerőt állít csatasorba és összesen csak 25 példányt készítenek majd belőle.

A Brabus már négy évtizede épít növelt lökettérfogatú, kifejezetten nagy teljesítményű motorokat. A királykategóriát a Rocket verziók képviselik, amelyek teljesítménye néhány esetben már elérte a 900 lóerőt. Most a Mercedes-AMG G 63 modell 4 literes ikerturbós V8-as aggregátján volt a sor.

A Brabus a hagyományokhoz hűen megnövelte az erőforrás lökettérfogatát, a 4 literes aggregát a beavatkozás után 4,4 literes lett. 84 milliméterre növelték a hengerfuratokat, megfelelő méretű kovácsolt dugattyúkat szereltek be, emellett kiegyensúlyozott, mart főtengelyt és kovácsolt hajtókarokat tettek be, amelyek 100 milliméterre növelték a löketet. Ezenkívül speciális, 1,4 bar nyomás előállítására képes turbófeltöltőket és lefújószelepeket építettek be. Természetesen az üzemanyag-befecskendezési rendszert is módosították.

A motor karbon airboxon keresztül szívja be a friss levegőt, a kipufogógázok pedig egyedi, 76 mm-es leömlőkön és fém katalizátorokkal ellátott rozsdamentes acél kipufogórendszeren keresztül jutnak a szabadba. A 4,4 literes tuningmotor 315 lóerővel többet képes kihozni magából, mint a gyári blokk. A maximális, 900 lóerős teljesítmény 6200-as fordulatszámon ébred, míg a maximális, 1250 Nm-es nyomaték 2900-as fordulatszámon jelentkezik. Utóbbit elektronikusan le is fojtották 1050 Nm-re a hajtáslánc kímélésének érdekében. A Brabus 900 Rocket Edition úgy megy, mint egy vérbeli sportkocsi: több mint 2,5 tonnás tömege ellenére 3,7 másodperc alatt sprintel százra, a végsebessége pedig 280 km/óra, elektronikusan korlátozva.

A Brabus izomterepjárója persze nemcsak a teljesítményével nyűgöz le, hanem a külsejével is. A bottropi nemesítő a widestar szélesítő karosszériakészlet egy új verziójával vértezte fel az autót, amely a rengeteg karbon elemmel sokkal dinamikusabbá varázsolta a kiállását. Ezen a speciális modellen oldalsó légterelőkkel kiegészített első szoknya, torlólevegő nyílásokkal ellátott hűtőrács, légbeömlős motorháztető, vaskos kerékjárati ívek, továbbá nagyméretű hátsó légterelő szárny és diffúzor látható. Extraként a hűtőrács és a Rocket logó megvilágítható.

Az átalakított G 63 rendkívül masszív jármű, ugyanis 10 centiméterrel szélesebb a gyári megfelelőjénél. A kerékjáratokban 24 colos Monoblock Z Platinum Edition kovácsolt könnyűfém felnik terjeszkednek, egyedi karbon Aero Disc tárcsákkal. Az elöl 10 x 24, hátul 12 x 24 colos kerekekre gigantikus abroncsokat húztak, a méreteik 295/30 és 355/25. Az optikát az ültetés teszi még ütősebbé. A Brabus adaptív csillapítással dolgozó sportfutóművet szerelt alá, amely 45 mm-es ültetést tesz lehetővé.

Az utasteret is teljes mértékben felújították. Minden tapintható felületet, sőt a lábteret is első osztályú fekete bőrrel húztak át, és számos felületen pajzs alakú steppelést alkalmaztak. A Stealth szürke kocsinál a szegélyvarrás színe szürke, míg a Signature fekete példány esetében a díszvarrás színe mindenhol piros. Az utóbbi modell belső tere egyébként tobzódik a pirosban, nem kevesebb, mint 206 fedélzeti alkatrészt fürösztöttek meg ebben a festékben. A sportos hangulatot szénszálas díszítések, alumínium pedálok és 300 km/óráig skálázott kilométeróra erősítik. Hátul az üléspadot két önálló luxusfotellel váltották ki, s egy kartámaszos konzolt raktak közéjük, amely egy sor kényelmi szolgáltatást nyújt és kihajtható asztalkákat is tartalmaz.

A Brabus 900 Rocket Editionből összesen 25 darabot fognak készíteni. Tízet még az idén leszállítanak, másik 15-öt pedig a jövő év végéig fejeznek be. A 900 lóerős exkluzív terepjáró alapára nettó 480 059 euró.