2021. július 01. 12:46   |   Kőrössy Balázs
címkék:  

Friss infók és fotók az új Opel Astráról

Már csak pár hét, és bemutatkozik az Opel Astra 11. generációja. Ennek apropóján kaptunk pár hivatalos fotót és némi információt arról, hogy mire számíthatunk a lemezek alatt. A PSA befolyás erős, de a franciák meghagytak néhány opeles jegyet.

Már tavaly télen beindult az új Opel Astra L valós körülmények között zajló tesztelése, most pedig a megjelenés előtti utolsó simítások tartanak, mielőtt pár hét múlva lerántják a leplet az alsó-középkategória meghatározó szereplőjének 11. generációjáról.

Hogy addig se múljon az emberek érdeklődése, a rüsselheimi gyártó közzétett néhány hivatalos fotót az egyik álcázott tesztpéldányról munka közben, valamint további részleteket tudtunk meg a várható technikai újdonságokról.

Idén tavasszal szemfüles fotósok már lencsevégre kapták, amint a svéd Lappföldön a -30 fokos hidegben nyúzzák az újdonságot. Ez egyáltalán nem szokatlan a gyártóktól, hisz a széles körökben elérhető modellek éghajlattól függően elég szélsőséges viszonyoknak kell ellenálljanak minél tovább. Az Astra esetében sem volt ez kivétel: az elektronikán kívül a hűtőrendszert, a fűtést és a hibrid változat lítium-ion akkucsomagját is próbára tették a mérnökök a Mikulás földjén.

A házon belüli teszteléseken szintén túl van a modell, ahol tartósan magas fordulatszámon járatták a különböző motorokat, változó mélységű vízbe merítették a kasztnikat, széles tartományban állítható hőkamrákba száműzték a prototípusokat és még elektromágneses sugárzást is adtak nekik, hogy meggyőződjenek a fedélzeti rendszerek hibátlan működéséről.

Mint az már korábban kiderült, az Astra L a Peugeot 308 és DS 4 modellekkel közös Stelantis’ EMP2 padlólemezt kapja. Meghajtásáról az 1.2 literes turbós benzines, az 1.5 literes turbódízel és kétféle hibrid rendszer gondoskodik 1.6 literes benzinmotorral és egy vagy két elektromotorral a fedélzeten.

A külsőt illetően a közeli testvér 308-asról sok vonást láthatunk viszont, de maga a design az Opel aktuális nyelvét követi, mely az új Mokka crossoveren figyelhető meg legjobban: így a hűtőmaszkkal összevont, széles LED nappali menetfénnyel ellátott fényszórók teszik rögtön felismerhetővé elölről. Az éjszakai látásban a Matrix-LED lámpák segítenek, a láthatóságért pedig a LED hátsó lámpák felelnek. A kasztni valamivel szélesebb lesz az elődnél, így sportosabb kinézetre számítunk.

A belső teret az analóg kijelzők és műszerek elhagyása teszi modernebbé, míg a kagylósított első ülések és az alul lapított kormány sportosabbá. A részletek és a teljesen álcamentes képek néhány héten belül érkeznek az autó hivatalos bemutatásakor.