2021. július 05. 18:20   |   Autoblog
címkék:  

Elkészült a leggyorsabb Porsche Cayenne

A Porsche egy valódi sportmodellel teszi teljessé a Cayenne modellkínálatát. A kizárólag Coupé karosszériával elérhető Cayenne Turbo GT-t egyedi hangolású futóművel, speciális abroncsokkal és 640 lóerős turbómotorral látták el, így 3,3 másodperc alatt sprintel százra és 300 km/óra a végsebessége.

A 640 lóerőre húzott négyliteres, V8-as turbómotor kivételes menettulajdonságokat szavatol. A Cayenne Turbo Coupénál 90 lóerővel erősebb Turbo GT maximális forgatónyomatéka 850 Nm (+80 Nm), így a nulla-százas gyorsulás 3,3 másodpercre csökkent (-0,6 mp), miközben a végsebesség 300 km/órára nőtt (+14 km/óra).

Bár a Cayenne Turbo GT nem a paletta legerősebb tagja, menetdinamikai szempontból verhetetlen. Kivételes versenypályás képességekkel rendelkezik, amit Lars Kern, a Porsche tesztpilótája is bizonyított. Kern a 20,832 kilométer hosszú Nürburgring-Nordschleifét a Cayenne GT volánja mögött 7 perc 38,9 másodperces idővel hódította meg – ez a SUV kategória új hivatalos rekordja.

A Cayenne Turbo Coupéhoz hasonlítva a Turbo GT futóműve 17 milliméterrel alacsonyabb. Az erre épülő egyedi passzív és aktív futóműalkatrészeket a mérnökök átdolgozták és a teljesítményhez hangolták, kimagasló kanyarképességeket elérve. Az egyedi hangolás tökéletes interakciót biztosít az egyes részegységek között. Például a háromkamrás légrugózás merevsége 15 százalékkal nőtt, a PASM adaptív lengéscsillapítás még feszesebben képes dolgozni. A hátsókerék-kormányzás, valamint a Plus szervokormányzás pedig ennek megfelelően viselkedik.

A PDCC aktív dőlésstabilizáló rendszer teljesítményközpontú vezérlést kapott, ami még stabilabb kanyarfekvést és úttartást eredményezett, még precízebb kanyarodási tulajdonságokkal nagy tempónál. Ezzel együtt a Porsche Torque Vectoring nyomatékelosztó rendszer még nagyobb tartományban működik. A Turbo Coupéval összehasonlítva az első kerekek szélesebbek, a negatív dőlésük pedig 0,45 fokkal nagyobb, melynek köszönhetően a kimondottan a Turbo GT-hez fejlesztett, 22 colos Pirelli P Zero Corsa abroncsok még nagyobb felületen tapadhatnak. A PCCB kerámia kompozit fékrendszer a szériafelszereltség része.

A Cayenne Turbo GT biturbó motorja jelenleg a Porsche legerősebb nyolchengeres erőforrása. A forgattyús tengely, a turbófeltöltő, a közvetlen befecskendezés, a szívórendszer és a töltőlevegő-hűtő átdolgozásával ez az erőforrás alapvető elemeiben különbözik a Turbo Coupé erőforrásától. Többek között más főtengelyt, hajtórudakat, dugattyúkat, vezérlést és motortartó bakokat kapott. Amellett, hogy a teljesítményt 640 lóerőre növelik, ezek az alkatrészek kimondottan a tartósan magas igénybevételre készültek.

A gyorsabban kapcsoló nyolcfokozatú Tiptronic S automata váltó és a PTM menetstabilizáló rendszer ugyancsak módosult. A központi differenciálmű kiegészítő vízhűtést kapott. A Cayenne Turbo GT-t könnyű, kis ellenállású, egydobos titánium sport kipufogórendszerrel is felszerelték, központi végződésekkel.

A Cayenne Turbo GT formáit az opcionális, új Arctic szürke fényezés emeli ki még jobban. A GT-specifikus első lökhárító látványos légterelő-ajakkal és nagyobb oldalsó légbeömlőkkel nyújt egyedi látványt. Ezzel izgalmas kontrasztban állnak a fekete kerékjárati ívszélesítések és a karbontető, valamint a 22 colos GT Design kerekek. A szénszálas oldalsó betétek szintén GT-specifikus hozzávalók, épp úgy, mint az adaptívan kiemelkedő hátsó légterelő, amely 25 mm-rel nagyobb, mint a Turbo Coupé alkatrésze. Csak ez a megoldás önmagában 40 kilogrammal növeli a leszorítóerőt a végsebességnél. A hátsó nézet hangsúlyos eleme a szénszálból készült diffúzor.

A Cayenne Turbo GT sportos karakterét a kimagasló alapfelszereltség és a kibővített Alcantara kárpitozás is szemlélteti. A nyolc irányban elektromosan állítható első sportülések és a kétüléses sport hátsó üléspad széria. Az ülőhelyeket középen GT-specifikus, perforált Alcantara borítja, amelyet Neodyme vagy Arctic szürke színű kontrasztos részletek emel ki. A fejtámlákon hímzett ‘turbo GT’ logó található. A többfunkciós sport kormánykerék középen sárga 12-órás jelzést kapott. A választott felszereltségtől függően a műszerfali díszbetétek matt feketék.

A Turbo GT-vel együtt mutatkozik be a Cayenne modellsorozatban az új generációs PCM infotainment rendszer, amely a korábbinál nagyobb teljesítményt, új felhasználói felületet és új működtetési logikát mondhat magának. A PCM 6.0 teljesen kompatibilis az Apple CarPlay és Android Auto okostelefon-tükrözéssel.

A Cayenne Turbo GT már rendelhető, a márkakereskedésekbe szeptember közepén érkezik meg. A németországi alapár bruttó 196 078 euró.