2021. július 08. 18:15   |   Autoblog
címkék:  

Már 320 lóerős is lehet a Golf kombi

A Volkswagen előrukkolt a Golf R kombival, amely a valaha épített legizmosabb és legdinamikusabb Golf kombi modell. Bármennyire is kihegyezett azonban, a tradicionális erősségeit megtartotta, mint az átlagon felüli praktikum és helykínálat. Az R-specifikus módosítások nem befolyásolják a kiváló mindennapos használhatóságát.

Az új Golf Estate/Variant 66 mm-rel hosszabb tengelytávval bír, mint az ötajtós Golf, amiből elsősorban a hátul ülők profitálnak. A lábtér közel négy centiméterrel bővebb, a csomagtér pedig hatalmas: 611 literes a kalaptartó alatt, a hátsó üléseket lehajtva és tetőig pakolva pedig 1642 liternyi hellyel gazdálkodhatunk. Most első ízben a hangsúlyosan sportos csúcsmodellhez vonóhorog is rendelhető, ami tovább fokozza a praktikumát. Akár 1,9 tonnás fékezett utánfutót is vontathat.

A karosszérián és a belső térben számos R-tipikus ismertetőjegyet lehet felfedezni. Az orr-részt fekete keretes, óriási középső légbeömlővel ellátott lökhárító uralja, oldalt egyedi küszöbidomok ragadják meg a tekintetet és a feketére festett diffúzoros hátsó lökhárító sem hétköznapi darab az oldalankénti dupla krómozott kipufogóvéggel. A színválaszték háromtagú, választható az R-specifikus Lapiz kék metál, a tiszta fehér, valamint a mélyfekete gyöngyház.

A Golf R Variant, akárcsak a Golf R, új fejlesztésű 4MOTION összkerékhajtási rendszeren keresztül adja le a teljesítményét az útra. A hátsó tengelyen nyomatékvektor szabályozó rendszer is működik, amely az egyes kerekek között variálja a nyomatékot. Utóbbi jelentősen fokozza a Golf R agilitását, különösen kanyarodáskor. A négykerék-hajtás az elektronikus differenciálzárakkal és az adaptív lengéscsillapító rendszerrel is hálózatba van kötve. Az eredmény precíz és neutrális kezelhetőség, optimális tapadási tulajdonságok és kivételes agilitás.

A sofőrök négyféle vezetési üzemmód közül választhatnak (Comfort, Sport, Race, Individual), ám az R Performance csomag megrendelésével további két program is használható. Egyik a Special, egy versenypályára hangolt beállítás, a másik pedig a Drift, azaz az erőcsúsztatás mód. A menetstabilizáló rendszer több fokozatban állítható vagy teljesen ki is kapcsolható.

Az új Golf R kombi 2 literes négyhengeres turbómotorja 20 lóerővel többet mozgósít, mint az elődben. 320 lóerejéhez pedig 420 Nm nyomaték társul, ami ugyancsak 20 Nm-rel haladja meg az előd értékét. A maximális nyomaték ráadásul a 2100-5350-es fordulatszám-tartományban végig használható. Az első féktárcsák méretét 25,4 mm-rel megnövelték. A Golf R Estate a sztenderd 7-sebességes duplakuplungos váltóval 4,9 másodperc alatt sprintel százra, a végsebessége pedig 250 km/óra, amely a feláras R Performance csomaggal 270 km/órára kitolható.

A Golf R kombi utasterében új multifunkciós bőr sportkormány és prémium sportülések fogadják az utasokat. Az ülések középső része egyedi kék-fekete mintázatot kapott. Kívánságra nappabőr kárpitozás is rendelhető, aktív első szellőztetéssel, körös-körül kék díszítésekkel és karbon betétekkel a műszerfalon. Újdonság az R-specifikus, egyedi grafikájú Digital Cockpit Pro műszerfal.

Az új Volkswagen Golf R Estate már Európa-szerte megrendelhető. Alapára 51 585 euró.