2021. július 15. 13:00   |   Kőrössy Balázs
címkék:  

Érkezik az adókiskaput kihasználó kabrió AMG Mercedes – videóval

Most először vehetjük szemügyre a Mercedes-AMG SL kabriójának belsejét, mely méretei és vászontetős mivolta ellenére nem kétüléses lesz, így sok országban kedvezőbb adózási feltételekkel lesz kapható. De mit láthatnak majd a kíváncsi tekintetek az utastérben? Íme.

Vannak olyan országok, ahol a kétüléses autókat extra adók sújtják, ezért léteznek az úgynevezett 2+2 üléses, valójában a második sorban inkább csak extra csomagtartós modellek (pl. Audi TT, Porsche 911, Ferrari California, stb.), mivel ezek hátsó lábterei annyira léteznek, mint az emissziómentes autózás – azaz papíron olvasunk róluk, de csak kevesen hiszik el.

Akárhogy is, a 2+2 ülés megkérdőjelezhetetlen előnye, hogy nagy szükség esetén akár 4 személyt is lehet egyszerre mozgatni benne – nézzen ki bármilyen bután is egy luxus-sportautóban nyomorogni – de ha csak két személyre kell, a kisállatunk vagy néhány extra csomag még simán elfér velünk egy légtérben. A Mercedes 20 év után hozza vissza ezt a megoldást az új AMG SL megszületésével.

Még 1989-ben az R129-es SL-osztály osztály megjelenésével lehetett hozzájutni egy nem túl praktikus, de legalább négyülésesnek mondott roadsterhez a csillagmárkások kínálatában, mely 2001-es modellváltásakor elvesztette ezen jegyét. Most a hatodik generáció érkezésével ismét elérhető lesz a plusz helyre vágyó, de luxussal kitömött sportkocsikról lemondani nem akaró ügyfelek álma, mely egyébként az AMG GT Roadstert hivatott leváltani.

Ahogy az már az új S-osztályban bemutatkozott, a vászontetős SL almája sem esik messze a fájától, így temérdek hatalmas színes kijelzőt, kontrasztos, ívelt formákat, valamint egy sok gombbal megáldott, alul lapos, apró közepű kormánykereket láthatunk a beltérben.

Az régmúltat idéző analóg világ és a modern digitális éra összehozása tudatos volt, a mérnökök (vagy inkább a marketingesek) ezt nevezték el „hiperanalógnak”. Az inspiráció gyökerei a sirályszárnyas 300 SL-ből érkeztek, de a műszerek és funkciók a XXI. század legjobb technikáját idézik: a középső érintőkijelző egy 30 centiméteres képátlóval rendelkező számítógép, mely az MBUX infotainment rendszerrel kommunikál a külvilág felé. A kormány mögött egy ennél is nagyobb, 31,2 cm-es kijelző került, amely minden vezetéshez nélkülözhetetlen (és még annál is több) adatot megoszt a sofőrrel. Természetesen mindkét kijelző személyre szabható, és a Mercedes állítása szerint lenyitott tető melletti napsütés esetén is könnyen olvashatók maradnak a rájuk került speciális bevonat miatt. Ha ez nem lenne elég, a 3D-s head-up kijelző is segítségünkre lehet – minden bizonnyal megfelelő felárért cserében.

A szellőzőrostélyok továbbra is eszméletlenül néznek ki, ha pedig a fülünket szeretnénk kényeztetni, a Burmester hangrendszer lesz segítségünkre. A belső színösszeállítást is a megrendelő döntheti el, ahogy az anyagválasztásnak is valószínűleg pénztárcánk szab határt.

Amit eddig tudtunk a jövőre érkező modellről, az az, hogy annak váza egy teljesen új fejlesztés lesz, mindössze 270 kg-os tömeggel, melyet az alumínium, magnézium, acél és kompozit anyagok megfelelő ötvözése garantál, miközben 50%-kal merevebb lesz a mostani AMG GT Roadster kasztnijánál.

A meghajtásért a modell történetében először AMG 4MATIC+ összkerékhajtás is felel, míg a motorok terén hibrid hathengeresek mellett V8-as erőművek is helyt kapnak.