2021. július 20. 13:00   |   Kőrössy Balázs
címkék:  

Kihozta az állatot a Ferrari SF90-ből a Novitec – videóval

Elkészítette első nemesítését a Ferrari 1000 lóerős szuperhibridjéhez az olasz márkák átalakítására specializálódott Novitec. A brutális kerekek és ültetés mellé egy vad kipufogórendszer és néhány extra lóerő is csatlakozott.

Az eddigi legerősebb és legdrágább szériagyártású Ferrarit vette kezelésbe a Novitec az SF90 személyében, mert a német cég úgy gondolta, a maranellóiak nem csinálták elég vadra az ezer lóerős szuperhibridet.

Kívülről elsőre nem sok változtatás tűnik fel, de a matt bronz, sajátmárkás NS 10 kovácsolt felnik biztosan. Ezeken elől 255/35 ZR 20, hátul 325/35 ZR 21-es gumik feszülnek. A fekete autóval tökéletesen harmonizál a „Bronzino” szín, de ha ez nem lenne megfelelő, további 71 árnyalatból lehet választani hozzá. A másik fontos változtatás a futóművet érte, a gátlókat kicserélve ugyanis elől 30, hátul 25mm-rel került közelebb az autó a talajhoz – nem mintha eddig terepjárósan magas lett volna. Így azért biztos akadnak olyan utak, ahol az SF90 vissza kell forduljon, hogy ne akadjon el.

A közeljövőben olyan újítások is várhatók a modellhez, mint a műanyag elemek szénszálasra cserélése, illetve a belső tér egyedi bőröztetése bármilyen kívánt színben. A mostani legfontosabb változtatás azonban a kipufogórendszert érinti, melyet teljes egészében kicserél a tuner, hogy az új rozsdamentes csövezésnek köszönhetően néhány plusz kilótól szabaduljon meg a modell, miközben pár extra lóerőt is kap. Az már csak hab a tortán, hogy a kipufogóvégek 112 mm-es átmérővel olyan hangorkánt adnak, ami a régebbi, nyers szívómotorok korszakát idézi. Akiből csak néha bújik elő a kisördög, és a szomszédságot sem szeretné magára haragítani, annak jó hír, hogy nyomógombra szabályozható szelepekkel változtathat a rendszer hangján – plusz élhet a tisztán elektromos haladás nyújtotta lehetőséggel is.

Amint elérjük a városhatárt, indulhat a tűzijáték, mely a Novitecnek hála egy kicsivel nagyobb a gyárinál: a 4.0 literes duplaturbós V8-as benzinmotor önmagában 780 lóerő (574 kW) leadására lenne képes, ezt a tuner 813-ra (598 kW) tornázta, miközben a három elektromos motor 220 lóerején (162 kW) nem változtatott. A kombinált végeredmény 1033 lóerő (760 kW) 7750-es fordulatszámon, valamint 858 Nm nyomaték 6100-on. A plusz 33 lóerő és 58 Nm forgatónyomaték ilyen szinten ugyan már nem hatalmas növekedés, a százas gyorsulás 2,5 másodperc, a végsebesség pedig meghaladja a gyári 340 km/órát.

Jó hír, hogy a jövőben további nemesítési opciókat fog készíteni a Novitec az SF90-hez optikai és teljesítményt érintő szinten is. Addig szórakoztasson minket az alábbi videó, melyen hallhatjuk a csodás gép minden paripáját vágtatni: