2021. augusztus 05. 16:00   |   Autoblog
címkék:  

A nap képe: a 9,4 literes Chevrolet Camaro

Visszatér a gyorsulási versenyekhez kifejlesztett Chevrolet COPO Camaro, s immár nemcsak a hagyományos, small block erőforrásokkal konfigurálható, hanem egy 572 köbhüvelykes big blockkal is, amely a Chevrolet valaha épített legöblösebb nyolchengerese.

A big block V8 az eredeti, 1969-es COPO Camaro szellemét éleszti fel, az első, gyorsulási versenyzésre épített versenyautóét, amelyet a Central Office Production Order rendszeren keresztül az elérhető legnagyobb motorokkal szereltek fel.

A COPO 572 motorja vas blokkos és alumínium hengerfejes, kovácsolt acél főtengelyt és hajtókarokat, valamint kovácsolt alumínium dugattyúkat tartalmaz. Ehhez képest a teljesítménye csupán 439 lóerő. A kocsi minimum 105 ezer dollárba kerül, de extrákkal könnyen feltornászható 130 ezer dollar fölé.

A COPO Camaro emellett klasszikus LSX-alapú small block V8 erőforrásokkal is megvásárolható. A 427-es, azaz a 7 literes szívómotor 470, míg az 5,7 literes, kompresszoros egység 580 lóerőt állít csatasorba. A COPO 427 indulóára 117 500 dollár, míg a COPO 350-ért minimum 130 ezer dollárt kell fizetni. Mindhárom változatban ATI Racing Products TH400 háromfokozatú automataváltó dolgozik.

A COPO Camaro utcai használatra nem regisztrálható, kizárólag az NHRA Stock és Super Stock sorozatokban indítható. Alapfelszereltségéhez tartozik a karbon motorháztető és a wheelie bar, felárért pedig ejtőernyő is kapható hozzá.

A COPO Camaro programot a Chevrolet 2012-ben indította újra és azóta minden esztendőben csak 69 ilyen autót lehetett vásárolni. Idén ez megváltozik, mostantól nem lesz számkorlátozás, annyi versenyautót fogank kiszállítani, ahányra igény mutatkozik.