2021. augusztus 05. 17:45   |   Autoblog
címkék:  

Jövőre elköszön a Honda NSX

A Honda NSX megkezdi karrierje utolsó esztendejét. Az Egyesült Államokban a végső, 2022-es modellévű autók már limitált kiadású Type S változatként látnak napvilágot. Az Acura NSX Type S pedig minden idők legerősebb, legjobb gyorsulású és legjobb kezelhetőségű NSX modellje lesz.

Minden egyes, az ohiói üzemben legyártott, 2022-es modellévű Acura NSX Type S változat lesz, az ikerturbós V6-os motor és a Sport Hybrid SH-AWD négykerék-hajtási rendszer módosított, javított változatával. A 350 példányból 300 az Egyesült Államokban talál majd gazdára. Az NSX Type S-re augusztus 12-től lehet leadni a rendeléseket.

Ahogy az elődje, a második generációs NSX is számos mérnöki újítást vonultatott fel, és új szintre emelte a sportautós menetdinamikát. A térvázas NSX volt például az első sportkocsi a világon három villanymotorral, s ebbe szerelték be a világ első sorozatgyártású 9-fokozatú duplakuplungos automataváltóját is.

Az NSX második nemzedéke számos elismerést és díjat gyűjött be, s a versenypályán is sikeresnek bizonyult. Az NSX GT3 Evo például megnyerte a 2019-es és 2020-as IMSA WeatherTech SportsCar Bajnokságot a GTD osztályban, emellett az egyéni és a gyártói bajnoki címet is begyűjtötte a 2019-es japán Super GT bajnokság GT300 osztályában. Az NSX tartja emellett a Pikes Peak-i Nemzetközi Hegyi Felfutó Verseny Time Attack 1 divíziójának hibrid rekordját és a Grand Prix of Long Beach pályarekordot is jegyzi a sorozatgyártású járművek mezőnyében.

350-es gyártási darabszámával az NSX Type S olyan gyűjtői kiadásokhoz csatlakozik majd, mint az 1999-es NSX Zanardi Edition (51 darab készült), a japán belpiacos NSX-R (483 darab készült), az NSX Type S (209 darab készült), valamint az NSX Type S-Zero (csak 30 darab készült). A mai napig egyébként 1500 második generációs NSX-et értékesítettek az Egyesült Államokban, globálisan pedig 2500 talált gazdára belőle.