2021. augusztus 23. 16:10   |   Autoblog
címkék:  

Világrekord összegért talált gazdára egy Lexus LFA

Évek óta emelkedik az értéke, ám ennyi pénzért még soha nem cserélt gazdát minden idők legizgalmasabb japán szupersportautója, a Lexus LFA. Az exkluzív sportautó egy Nürburgring csomagos példányáért 1,6 millió dollárt, azaz 480 millió forintot adtak pár nappal ezelőtt.

Olyan kis példányszámban, és olyan rövid ideig gyártották, hogy a világnak jóformán felocsúdni sem volt ideje: mire a gyűjtők ráébredtek, micsoda kincs a Lexus első és eddig egyetlen szupersportkocsija, az LFA, a karbontestű kupé kifutott a gyártásból.

Stílusos volna leírni, hogy a modell piaci értéke ugyanolyan eszeveszett tempóban emelkedett, ahogyan V10-es szívómotorja gázfröccsre alapjáratról a leszabályozási határig (0,6 mp) ugrott, de ez nem lenne igaz: a Lexus-kereskedésekben még éveken át fel-felbukkantak a modell vadonatúj, nullkilométeres példányai, és ez mélyen tartotta a használtpiaci árakat.

Az évtized végére valamivel 900 ezer dollár fölé kúszott az autó értéke – a gyártó presztízsét és a típus korát tekintve ez kiemelkedő ajánlat, de sokan úgy érezték, jóval több tartalék van még a Lexus LFA-ban.

Volt is: pár nappal ezelőtt a világ egyik legnagyobb veterán luxusautó rendezvénye, a Monterey Car Week keretében megrendezett árverésen 1,6 millió dollárért, azaz közel 480 millió forintért cserélt gazdát a Lexus LFA egy késői gyártású (#303) példánya.

Ez nem csak a típus történetében példa nélküli összeg: soha egyetlen japán utcai autóért nem fizettek még megközelítőleg sem ennyit (kivéve a gyártók által felajánlott, jótékony célra elárverezett autókat). Az eddigi csúcstartó a Lexus LFA szellemi ihletadója: a Toyota 2000GT egy 1967-es példánya volt, amelyért 2014-ben 1,155 millió dollárt fizettek.

A hozzáértők számára nem meglepő, hogy az autó egy Nürburgring-csomagos kivitel volt. Ebből az alaposan átdolgozott (571 lóerőre növelt motorteljesítmény, gyorsabb sebességváltó, továbbfejlesztett aerodinamikai csomag, magnézium keréktárcsák, ültetett futómű) verzióból mindössze 64 darabot gyártottak, és csupán 25-öt exportáltak Észak-Amerikába.

Ebből a huszonöt autóból mindössze hármat rendeltek meg fekete fényezéssel, ami rendkívül ritkává – a fekete Alcantara / fekete karbon belső térrel együtt pedig különösen fenyegetővé – teszi ezt a konkrét példányt. Az árverésre bocsátott autót ráadásul épp csak bejáratták: előző gazdája nem egészen 1500 kilométeren át vezette. Az autó külső és belső állapotát elnézve azonban ezt is letagadhatná: ritkán látni ilyen tökéletesen megkímélt járművet. Az már csak hab a tortán, hogy a vevő annak idején megrendelte (és most az autóhoz adta) a kifejezetten az LFA csomagteréhez méretezett bőröndszettet.

A legizgalmasabb kiegészítő azonban a Lexus vezetéstechnikai programját a mai napig koordináló versenyzőlegenda, Scott Pruett nevével fémjelzett Sparco kesztyű, amely még bensőségesebb élménnyé teheti az ikonikus szupersportautó vezetését.