2021. szeptember 01. 17:00   |   Autoblog
címkék:  

Színre lépett az új Kia Sportage

A Kia ma bemutatta az új Sportage európai változatát, mely arra született, hogy mércét állítson a teljes európai SUV szegmensben. A kompakt SUV tágas belső teret és csúcstechnikát kínál, hajtásláncai között pedig többféle hibrid rendszert is találunk.

Az új szerkezeti alapokra épülő európai Sportage a Kia európai központú fejlesztési programjának eredményeként született meg, tengelytávját és valamennyi méretét kifejezetten a helyi vásárlók igényei, és a helyi közlekedési körülmények támasztotta követelmények alapján tervezték. E megközelítési mód alapján olyan SUV született, amely praktikumával és használati értékével tökéletesen illik az európai közegbe. A fejlesztések eredményeként a csomagtartó mérete jelentősen nagyobb, a fejtér és a lábtér pedig tágasabb a kifutó sorozaténál. A hátsó utasok lábhelye kategóriaelső.

A Kia idén bevezetett új formanyelve, az ‘Egyesült ellentétek’ képezi az új Sportage formavilágának alapját is, meghatározva megjelenésének és karakterének valamennyi aspektusát. A tervezők természeti alapokon alkottak modern, bátor, érzelemmel teli és organikus formákat. Elölnézetben a Sportage megjelenését a különösen részletgazdag fekete hűtőmaszk vonalai uralják, amelyek a teljes orron keresztülhúzódva vizuálisan is szélesítik a formát. Az új maszk összeköti a jellegzetes tigrisorr vonalait az egyedi és feltűnő, bumeráng formájú, és az intelligens világítási rendszer részét képező mátrix LED fényszórókat is körülölelő futurisztikus, LED-es nappali menetfényekkel.

Az új európai Sportage újdonsága, hogy karosszériája a sportos profilt kiemelő, és a dinamikus C-oszlopok formai hatását is fokozó kontrasztos, fekete tetőfényezéssel is megrendelhető. Mindez az övvonal hátrafelé emelkedő krómozott elemeivel kiegészítve tökéletes formai összhangot képez a hátsó légterelővel, amivel tovább fokozza a sportos hatást. A megjelenés határozottságához komolyan hozzájárul az izmos formákból összeállított ferdehátú hátsó kialakítás is. A formáknak a hátsó világítótestek is részét képezik. Ezeket vékony él köti össze, ami önmagában is szélesíti a hátsó megjelenést.

Az új Sportage utastere kifejezetten bátor és karakteres, ugyanakkor anyagai puhák, magas minőségűek és magas technológiai színvonalúak. A vezetőközpontú környezet a mai csúcsszintet képviseli, luxuskiegészítőkkel, kifinomult anyaghasználattal, és modern stílussal. Az utastér központi eleme a látványos, részletgazdag kialakítású integrált, és az utastéren keresztülhúzódó íves kijelző érintőképernyővel, valamint a finoman kidolgozott szellőzőkkel.

A 12,3 colos érintőképernyő, és a fejlett, integrált kontroller a vezető és az utasok konnektivitásának, valamint a fedélzeti elektronikák működtetésének központja. A fedélzeti szoftverek és a navigációs térkép online is frissíthető. Az európai Sportage használói a Kia Connect nevű applikáción keresztül távolról is elérhetik autójukat, s ezzel olyan fontos fedélzeti funkciókhoz is hozzáférhetnek, mint a Kia Live Services szolgáltatások, az online navigáció, a hangfelismerés, vagy a naptárszinkronizálás. Az applikáción keresztül az autó helyén kívül az is lekérdezhető, hogy a Sportage ajtajai és ablakai éppen zárva, vagy nyitva vannak-e.

Az európai Sportage utasterének tágas és praktikus kialakításában jelentős szerepe van a modell 2680 mm-es tengelytávjának, 1865 mm-es szélességének, 4515 mm-es hosszának és 1645 mm-es magasságának. A lábtér a hátsó üléssorban 996 mm-es, ugyanitt a fejtér mérete 998 mm. A csomagtartó VDA szabvány szerinti alaptérfogata 591 liter, a hátsó ülések 40:20:40 arányban előredönthetők, így a maximális méret 1780 literre nőhet. A kocsi sportos GT-Line kivitelben is megrendelhető lesz, amely a végletekig kihasználja a formák adta lehetőségeket, látványos színekkel is feldobva a vonalakat.

Az új Sportage széles hajtáslánc-választékában éppúgy megtalálhatók a modern és tiszta üzemű benzin- és dízelmotorok, mint a hibrid rendszerek. Így a hibrid (HEV) és a plug-in hibrid (PHEV) változat is igazi, kompromisszummentes szabadidő-modellként születhetett meg. Mindkét hibrid modellváltozat hajtásláncát úgy alkották meg a Kia fejlesztői, hogy azok elemei ne csökkentsék se az utastér, se pedig a csomagtér hasznos méretét.

A plug-in hibrid Sportage motorterében a Kia 1,6 literes T-GDI benzinese dolgozik, a villanymotor 90 LE teljesítményű, a lítiumion-polimer szerkezetű akkumulátor kapacitása pedig 13,8 kWh. A hajtás rendszerteljesítménye 265 lóerő, amiből 180 a benzinmotorból származik. A hibrid Sportage-et szintén az 1,6 literes T-GDI erőforrás 180 lóerős változata mozgatja, de a villanymotor itt csak 60 lóerős, a lítiumion-polimer akku kapacitása pedig 1,49 kWh. A rendszerteljesítmény 230 lóerő.

Az 1,6 literes T-GDI benzinmotor Hybrid 48V kivitelben (lágy hibrid) is elérhető, 150 vagy 180 lóerős változatban. A dízelpártiak választhatják a Kia 1,6 literes gázolajosát is, 115 vagy 136 lóerővel. A turbómotorhoz hétfokozatú duplakuplungos automataváltó csatlakozik, de ez az erőforrás hatsebességes kézi erőátvitellel is elérhető. Az 1,6 literes dízelek (Hybrid 48V rendszerrel vagy nélküle) hatfokozatú intelligens kéziváltóval vagy hétsebességes duplakuplungos automatával kaphatók.

Az új, elektronikus szabályozású és folyamatosan változó csillapítású felfüggesztés kiváló komfortot kínál minden forgalmi helyzetben, a szintén elektronikus szabályozású összkerékhajtás pedig mindig optimálisan osztja el a hajtóerőt az autó első és hátsó kerekei között.

A DriveWise ADAS biztonsági csomag része a kereszteződés asszisztenssel is kiegészített ráfutásos ütközéselkerülő támogatás, amely kereszteződésekben, balra kanyarodáskor is védelmet kínál. Az autópályán vezetést támogató asszisztens a sebességkorlátozásokhoz igazodva tartja a beállított sebességet és a távolságot is az előttünk haladótól, miközben az autó sáv közepén tartásában is segít. Fékezés funkcióval kiegészített holttér-figyelő rendszer is elérhető. A távirányítással kiegészített parkolósegéd a szűk helyekre való beállásoknál és a parkolóhely elhagyásakor is segítséget nyújt: a vezető az autóból kiszállva, távirányítással vezérelheti parkolását.