2021. szeptember 14. 18:50   |   Autoblog
címkék:  

Megújult a Mazda CX-5

Jelentősen változott a Mazda stílusos, tágas és dinamikus SUV-ja, a CX-5. A 2022-es modellévű CX-5 legfontosabb újdonságai a vezetési mód választásának lehetősége, valamint a három, markánsan megkülönböztethető új felszereltségi szint.

A 2022-es CX-5-be ún. Mi-Drive (Mazda intelligent Drive Select) kapcsolót építettek, mely lehetővé teszi a vezető számára, hogy egy érintéssel megválassza az autó megfelelő vezetési módját (Normál/Sport). Bizonyos felszereltségek esetén az i-Activ és négykerék-hajtással felszerelt modellekben Off-Road állás is választható, amely természetesebbé teszi a vezetést göröngyös vagy csúszós útviszonyok között.

A Mazda következő generációs Skyactiv járműfelépítését a CX-5-re is alkalmazták, amely a karosszéria, a felfüggesztés és ülések kapcsolatát is figyelembe veszi, ezzel javul a menetkomfort, és a vezető kevésbé fárad el. A zajterhelést is csökkentették a beltérben, ez különösen a kavicsos felületeken érezhető.

A frissített CX-5 új, plasztikusabb és merészebb 3D hűtőrácsot, s még „Mazdásabb” orrkialakítást kapott. Az első-hátsó fényszórókat is átrajzolták, s megjelent egy új szín, a Zircon homok. A három új felszereltségi szint jól megkülönböztethető karaktereket ad a modellnek.

A Newground felszereltséget az aktív családoknak szánták. A lökhárítók és a küszöbök alatt ezüst csík szalad végig, a hűtőrácsot lime-színnel díszítették, kívülről fekete a visszapillantók tükörborítása. A 19 colos, feketés alufelniktől könnyed az autó megjelenése. A beltérben visszaköszön a lime-szín az ülések varrásán és a légbeömlőkön.

A Homura az igazán sportos változat. Az eddig matt műanyag alsó részeket fémesen csillogó felület váltja le, így a hűtőrács, a frontrész, a lökhárítók, a kerékjáratok, az ajtók alja, valamint a tükrök masszív egységet képeznek, ami feszes, atletikus kiállást ad az autónak. A 19 colos alufelnik is teljesen feketék. Ahogy a Newgroundnál lime zöld, itt piros díszítést fedezhetünk fel a hűtőrácson, a fekete bőrüléseken, a kormánykeréken, a váltógombon és az ajtópaneleken.

A Takumi Plus az igazi luxus – az egységes, színre fújt külső adja ki talán a legjobban a Kodo formavilágát. A ragyogó metálszínek és az ezüstös, 19 colos alufelnik ékszerré teszik az autót. A belső térben nappabőr és fa erezetű felületek adják meg a kényelem érzetét.

A SUV belső terének újdonsága a központi konzolba tett vezeték nélküli Qi telefontöltő. A kétrészes, megfordítható csomagtérpadló, illetve az alacsonyra helyezett csomagtérküszöb könnyíti a be- és kipakolást. A Newground felszereltségben a csomagtér padlónak víztaszító oldala is van a nedves és koszos dolgok számára.

A frissített CX-5 i-Activsense rendszerébe bekerült a CTS (cruising & traffic support). A CTS használatával kevésbé fárad el a vezető, mivel a rendszer segíti a gyorsítást, fékezést és kormányzást dugó esetén. Az első adaptív LED fényszórók fényét pedig tovább tökéletesítették.

A Mazda CX-5 a Mazda egyik legfontosabb modelljévé vált Európában, mely az éves eladások 21%-át adja. Magyarországon ez az érték 18%.