2021. szeptember 16. 19:30   |   Autoblog
címkék:  

A nyár végével is a Toyota vezeti a hazai forgalomba helyezéseket

A kivonásoktól megtisztított értékesítési adatokat tekintve a Toyota augusztusban, illetve az év első nyolc hónapjára vetítve egyaránt őrzi piacvezető pozícióját. A márka tíz típusa végzett dobogós helyen saját méretosztályában, közülük négyen megingathatatlanul vezetik szegmensük eladásait.

Augusztusban megtorpant az új gépjárművek piacának növekedése. A magyarországi forgalomba helyezések mindössze 2,5 százalékkal haladták meg a 2020 augusztusában mért értéket; ugyanilyen mértékű növekedést mutathat fel a piac a januártól augusztusig tartó nyolc hónapos időszakra vetítve.

Ha nem számolunk a papíron Magyarországon eladott, ám eleve külföldön forgalomba helyezett, illetve a magyar forgalomból rövid időn belül kivont járművekkel, azaz kizárólag a kivonásoktól megtisztított, tényleges hazai forgalomba helyezéseket nézzük, a Toyota augusztusban, illetve az év első nyolc hónapjában egyaránt vezeti a rangsort. A márka piaci részesedése jelenleg 13,2 százalék, 1,2 százalékponttal magasabb, mint az előző év azonos időszakában.

Teljes magyarországi forgalomba helyezések (személy- és könnyű haszonjárművek, privát és flottavásárlók)

mo forg helyezések
A Toyota hagyományos és új keletű sikermodelljei augusztusban is folytatták piaci szárnyalásukat. Méretosztálya első helyén végzett a Toyota Aygo, a Toyota Yaris, a Toyota Proace City Verso és a Toyota Hilux. Figyelemre méltó, hogy a modellváltás előtt álló Toyota Aygo 11,2 százalékpontos erősítéssel 32,6 százalékra növelte piaci részesedését.

A Toyota Yaris egy erősen zsugorodó szegmensben tudta megőrizni vezető pozícióját: kisautókból az idei év első nyolc hónapjában 26,5 százalékkal kevesebbet helyeztek forgalomba Magyarországon, mint tavalyi ilyenkor.

mini + városi

Ennél is meredekebben, 49,5 százalékkal zuhantak a kompakt egyterűek forgalomba helyezései, a Toyota Proace City Verso ennek ellenére 2,7-szer annyi példányban talált gazdára, és közel 50 százalékkal növelte piaci részesedését, mint a 2020. január-augusztusi időszakban. Gyarapodni tudott ezzel szemben a pickupok szegmense (+11%). A kategóriában első Toyota Hilux Magyarországon is vezeti a forgalomba helyezéseket, a piac több mint 42 százalékát tudva magáénak.

suv 1suv 2

A Toyota a modern crossover műfajának feltalálójaként mindig is erős volt ebben a szegmensben; az augusztus végi eredmények különösen stabilnak jelzik a márka pozícióját a SUV-ok mezőnyében. A márka jelenleg öt szabadidőjárművet forgalmaz Európában.

egyterű pickup