2021. október 11. 17:45   |   Demcsák Gergely
címkék:  

A nap képe: a pályák német ördöge

A Porsche történelmi járműveket kezelő részlege felújította Hans-Joachim Stuck 962 C versenyautóját. A legendás autóversenyző csaknem 35 év elteltével újra találkozott a 17-es rajtszámot viselő géppel és miután meglepődve tapasztalta, hogy versenyoverallja tökéletesen passzol rá, el is vitte néhány körre.

A Porsche Heritage és Museum másfél év alatt újította fel a sárga-piros 962 C versenyautót, mégpedig az eredeti, 1987-es állapotára. A jelenleg 70 éves autóversenyző a Weissach Development Centre-ben nemcsak a felújított autóval, hanem az egykori versenymérnökkel, Norbert Singerrel és az autó külsejét megálmodó Rob Powellel is találkozhatott.

Stuck éppen 35 évvel ezelőtt nyerte meg ezzel az autóval a nagyhírű és különösen nehéz ADAC Würth Supercupot. A C-csoportos prototípus sportautók kezdő szériájában Stuck a Porsche duplakuplungos automataváltóját (PDK) is versenykörülmények között tesztelte. A Norisringen megrendezett 320 kilométeres második futamra a Porsche külseje megváltozott, a Shell ugyanis bejött főszponzornak. A következő évben Stuck a sárga-piros autóval megvédte Supercup címét. A 962 C azután új életét kezdett a gyártó aerodinamikai osztályán, s bekerült a Porsche történelmi versenyautóit felvonultató gyűjteményébe.

A versenyautót a Historic Motorsport munkatársai vették elő és hozták makulátlan állapotba. Teljesen újraépítették az alvázat, áthelyezték a hűtőket és számos egyéb módosítást hajtottak végre. A 962 C jellegzetességei elődjével, a 956-tal szemben a 12 centiméterrel hosszabb tengelytávja és az első tengely mögé helyezett pedáljai voltak. Stuck 35 év elteltével azonnal otthon érezte magát a versenyautóban és izgatottan kezdte meg az első körét a weissachi tesztpályán.

A felújított Porsche 962 C mostantól számos helyen fog feltűnni és jövőre a C-csoport 40. évfordulóját ünneplő eseményre is ellátogat majd.