2021. október 12. 19:30   |   Autoblog
címkék:  

Kőkemény terepjárót faragtak a Mercedes G-osztályból

A német delta4x4 tuningcég professzionális offroad csomagot fejlesztett ki az új Mercedes-Benz G-osztályhoz, amely új dimenzióba emeli a jármű terepjáró-képességeit.

A delta4x4 szokásához híven nem intézte el annyival a munkát, hogy bütykös terepgumikat szerelt fel az autóra, a többit pedig az autó zárható differenciálműire bízta. Elöl és hátul is 80 mm-rel kiszélesítette a kerékjáratokat, Bilstein felfüggesztés készlettel és saját fejlesztésű emelőszettel pedig helyet teremtett a nagy, 35 x 12,5 R 20 vagy 315/60 R 20 méretű terepabroncsoknak.

Mindkét készlet 5-5 centiméteres emelést adott, így a G-osztály szabadmagassága 34 centiméterre módosult, a terepszögek pedig elöl-hátul 35 fokra nőttek. A jármű magassága impresszív 215 centiméter lett. A kemény terepjárós kinézetet az expedíciókhoz is megfelelő, matt fekete fém tetőcsomagtartó és első vadrács is erősíti.

Könnyűfém felnikből többféle áll rendelkezésre, 18-tól 23 colos méretig, rajtuk 285/60/18-tól 305/40/23 méretű abroncsokig. Terepjárásra értelemszerűen a kisebb, 18 és 20 colos darabok az alkalmasabbak. A 18 colos Klassik B modell mellett a delta4x4-nél elérhető egy új, egyrészes kovácsolt kerék is a G-osztályhoz, a Legacy Forged.

A rendkívül erős és könnyű, csupán 9,9 kilogrammot nyomó 18 colos kerék 1850 kilogrammos terhelhetőséggel rendelkezik. A Klassik B és a Lander típusú felnik kaphatók 20 colos méretben is, akár 305/55 R 20 méretű gumikkal. A csúcsot a peremrögzítős, 20 colos, kovácsolt kétrészes Force 20 kerekek jelentik.