2021. november 02. 15:45   |   Autoblog
címkék:  

A nap képe: a legvadabb hátsókerekes japán

A TRA Kyoto bemutatta merész Rocket Bunny body kitjét az új Toyota GR 86-hoz. A készlet főleg Japánban és a sportautó legnagyobb piacán, az Egyesült Államokban számíthat sikerre, utóbbiban egyébként Pandem néven ismerik a gyártót.

A sportautó-építéssel és utcai autók átalakításával foglalkozó Tops Racing Art Kyotót 1995-ben alapította Miura Kej, aki a 80-as években, az egyre népszerűbbé váló japán utcai autóversenyek világában tanulta ki a tuningolás mesterségét. “Napi rendszerességgel ülök autóban, amióta jogosítványom van. Természetesen nem volt elég pénzem, hogy versenypályákra menjek, ezért autópályákon, utcákon és keresztül a városon versenyeztem” – írja szűkszavú bemutatkozásában a cég honlapján. Még annyit árul el magáról, hogy teljesen beszippantotta az autós szubkultúra, mivel akkoriban, személyi számítógépek, mobiltelefonok és internet nélkül csak a külvárosi találkozók és illegális versenyek jelentették a kikapcsolódást számára.

Nagy tapasztalattal rendelkezik a TRA Kyoto japán sportautók nemesítésében, néhány BMW-n, Corvette-en, Porschén és Volkswagen Golfon kívül csak hazai kocsikhoz készítenek tuningcsomagokat. Régi klasszikusokhoz és új modellekhez is bátran nyúlnak hozzá, specialitásuk a karosszéria és a futómű átalakítása, de felniket és sportkipufogókat is kínálnak az ügyfeleknek. Mivel a Toyota termékek közül az AE 86-hoz, GT 86-hoz, a GR Suprához, a GR Yarishoz, sőt, a Lexus RC F-hez is vannak átalakító kitjeik, várható volt, hogy az új GR 86 sem kerüli el a figyelmüket. Nos, a képeket látva megérte várni a csomagra, mert az agresszív, de ízléses kiegészítők gyökeresen alakítják át a sportautó megjelenését.

Az orr-részen csak a fényszórók maradtak eredetiek, teljesen új a lökhárító, amely a lakkfekete hűtőhöz egy hatalmas, középső nyíláson engedi be akadálytalanul a levegőt. De nem is ez a legszokatlanabb részlet, hanem a fönti, aszimmetrikusan elhelyezett kisebb légbeömlő, amely mellől eltávolították a Toyota emblémát. Figyelmet érdemel a két, merevítővel rendelkező fekete légterelő idom és a mélyre húzott szplitter is, amely olyan alacsonyan húzódik, hogy az a mindennapos használhatóság rovására megy, hiszen emelhető futómű nélkül a legkisebb fekvőrendőrön is lehetetlen vele az áthaladás.

Tökéletesen sikerült az első lökhárító és a brutálisan kiszélesített első sárvédők összeillesztése, utóbbiak legizgalmasabb részletei az egy darabból álló fekete védőelemek, amelyek a szögletes kerékjáratoknál rásimulnak a gumikra, és egészen a küszöbidomokig tartanak. Ha lehet, a hátsó sárvédők még jobban kitüremkednek a karosszéria síkjából, a fekete védőelemek itt is a küszöbhöz vannak rögzítve, és a lökhárítóig tartanak.

A TRA Kyoto optikai csomagját a csomagtérfedélhez tökéletesen passzoló, nagyméretű hátsó szárny, az új lökhárító és diffúzor, valamint az öblös kipufogóvégek teszik teljessé. A LED-es hátsó lámpákat itt is meghagyták gyárinak, csak sötétre maszkolták a burájukat. Egyértelműen erősítik a retro hatást a fehér feliratú Toyo slick gumik, valamint a hátsó sárvédő-szélesítések szegecselt rögzítései. Természetesen a gyári felniket is lecserélték, a szélesebb, peremes kialakítású, hatküllős keréktárcsák mögött a hatalmas, lyuggatott féktárcsák is remekül látszanak.