A Volvo 2040-re teljesen klímasemleges lesz

A Volvo Cars a COP26 konferencián aláírta a zéró károsanyag-kibocsátású közúti közlekedésre vonatkozó nyilatkozatot, és bemutatta forradalmian újszerű belső CO2-árazási mechanizmusát.

Volvo Cars starts production of C40 Recharge in Ghent, Belgium

A Volvo Cars vezérigazgatója, Håkan Samuelsson az ENSZ ‘COP26’ klímaváltozás-konferenciáján, a résztvevő iparági és kormányzati vezetőkkel együtt aláírta a zéró károsanyag-kibocsátású személygépjárművekre és könnyű haszongépjárművekre vonatkozó Glasgow-i nyilatkozatot.

Ezzel párhuzamosan a Volvo Cars bejelentette, hogy a szénlábnyom csökkentését célzó folyamatok felgyorsítása érdekében a vállalat teljes üzleti tevékenységére vonatkozóan a széndioxid-kibocsátásra vonatkozó belső árképzést vezet be, amelynek tonnánkénti mértékét 1000 svéd koronában határozták meg. A Volvo Cars reményei szerint ez a lépés is közelebb viszi az autógyártót azon célkitűzéséhez, hogy 2040-re teljes tevékenységét klímasemlegesség tegye.

A Glasgow-i Nyilatkozat az iparági és kormányzati vezetők azon kötelezettségvállalását tartalmazza, hogy a legnagyobb piacokon 2035-ig, a világ egészét tekintve pedig 2040-ig bezárólag beszüntessék a fosszilis üzemanyaggal működő gépjárművek gyártását.

Håkan Samuelsson, Volvo Cars chief executive

A Volvo Cars saját klímavédelmi célkitűzései meghaladják a mai nyilatkozatban foglalt kötelezettségvállalásokat. A várakozások szerint ugyanis már 2025-re a vállalat globális eladásainak több 50 százalékát teszik majd ki a tisztán elektromos járművek, 2030-tól pedig kizárólag tisztán elektromos gépkocsikat kíván gyártani és értékesíteni.

Ami a belső CO2-árazás alkalmazását illeti, a Volvo az első olyan autógyártó, amelyek a szavakat tettekre váltva már ma, tevékenységeinek teljes körére vonatkozóan megszabja a széndioxid-kibocsátás árát. Ezt az árat ráadásul jóval magasabb szinten határozták meg, mint amit a Nemzetközi Energiaügynökség és más hasonló szervezetek javasolnak. A vállalat tudatosan igyekszik jövő-kompatibilissé tenni minden tevékenységét, elébe menve a jogi szabályozásoknak, mivel arra számít, hogy a jövőben egyre több kormányzat vezet majd be CO2-árszabást.

Az új rendszerben minden leendő járműprojekt esetében ellenőrzik annak ‘fenntarthatósági létjogosultságát’, és tonnánkénti árat szabnak ki a jármű teljes életciklusára vetített, várható széndioxid-kibocsátásra. A kezdeményezés célja, hogy az új modellek még a szigorú széndioxid-árazási programok mellett is jövedelmezőek legyenek: ennek érdekében ugyanis az autógyártó olyan döntéseket fog hozni a projekt egészére, a beszerzésre és a gyártásra vonatkozóan, amelyek a rendelkezésre álló leginkább fenntartható megoldásokat támogatják.