2021. november 15. 19:30   |   Autoblog
címkék:  

Egy BMW M2 CS után egy M5 CS-t is hazavihetett a pilóta

A bajor prémiummárka tizenkilencedik alkalommal jutalmazta idén a MotoGP időmérő edzéseinek legeredményesebb pilótáját. A valenciai díjátadó ünnepség főszereplője ismét Fabio Quartararo volt, aki a tavalyi BMW M Különdíj mellé az új BMW M5 CS sportmodellt is beguríthatja a garázsába.

2021-ben ismét Fabio Quartararo lett a MotoGP szezonbeli időmérő edzéseinek legeredményesebb pilótája: a francia versenyző, aki már októberben behozhatatlan előnyre tett szert az idei világbajnoki címért folyó küzdelemben, sorozatban második alkalommal hódította el a hőn áhított BMW M Különdíjat. A négykerekű trófea a BMW M divízió azon átfogó MotoGP-szerepvállalásának szerves része, amely mentén a bajor prémiumgyártó a sorozat hivatalos biztonságiautó-flottáját is biztosítja.

A BMW M Különdíj minden évben egy nagyteljesítményű BMW M sportmodell: idén egy Brands Hatch Grey metál karosszériafényezésű BMW M5 CS. A díjat Valenciában, a 2021-es idény szezonzáró hétvégéjén adta át a győztesnek Franciscus van Meel, a BMW M GmbH vezérigazgatója és Carmelo Ezpeleta, a MotoGP rendezési jogaival bíró Dorna Sports vezérigazgatója.

Miután 2020-ban első ízben elhódította a BMW M Különdíjat, Fabio Quartararo idén ismét legyőzhetetlennek bizonyult a különleges trófeáért vívott küzdelemben. A francia versenyző idén öt futamon is pole pozícióból rajtolhatott, összesen felhalmozott 318 pontjának köszönhetően pedig 15 pontos előnnyel zárta az idényt legnagyobb riválisával szemben. Fabio Quartararo november 13-án, szombaton, a szezon utolsó időmérő edzése után vette át az új BMW M5 CS kulcsait.

A BMW M5 CS a BMW M divízió fennállásának eddigi legerősebb modellje. 635 lóerős 4,4 literes V8-as benzinmotorjával kereken 3 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra és mindössze 10,3 másodpercre van szüksége ahhoz, hogy álló helyzetből elérje a 200 km/órás sebességet. A modell végsebességét a hajtáslánc vezérlőelektronikája 305 km/órában korlátozza. Az erőforrás teljesítményét és forgatónyomatékát egy Drivelogic-kal dolgozó, nyolcfokozatú BMW M Steptronic automataváltó továbbítja a BMW M xDrive intelligens összkerékhajtás felé, amely a vérpezsdítő vezetési élmény érdekében színtiszta hátsókerék-meghajtást is kínál.

A BMW M Különdíj a BMW M GmbH hivatalos biztonságiautó-partnerként betöltött MotoGP-szerepvállalásának egyik meghatározó alappillére. 2003 óta a versenyidény időmérő edzéseinek legeredményesebb pilótája minden szezon végén egy exkluzív, nagyteljesítményű BMW M sportmodellt nyer. A futamok pontrendszeréhez hasonlóan a pilóták minden nagydíj időmérő edzésén pontokat gyűjthetnek, az időmérő edzéseken elért helyezésük alapján. A BMW M Különdíj történetének legeredményesebb pilótája a spanyol Marc Márquez, aki sorozatban hétszer hódította el a díjat 2013 és 2019 között. Valentino Rossi és Casey Stoner háromszor diadalmaskodott, Jorge Lorenzo és Fabio Quartararo pedig két alkalommal nyerte el a kitüntetést. Sete Gibernau és Nicky Hayden egy-egy új BMW M modellt guríthatott be a garázsába.