2021. november 17. 17:55   |   Autoblog
címkék:  

Megérkezett a legdurvább középmotoros Porsche

A vezetési élmény, mint fogalom új értelmet nyer ott, ahol egy 500 lóerős, nagyfordulatú, középen elhelyezett szívómotor 1415 kilogrammos tömeggel találkozik.

A Porsche 718 Cayman GT4 RS a 718 család új zászlóshajójaként érkezett meg, kompromisszummentes élményautóként, amely a könnyűszerkezetes felépítést különösen dinamikus hangolással, szofisztikált aerodinamikával és egyedi hangaláfestéssel ötvözi. A végeredmény pedig épp úgy otthon van a keskeny hegyi szerpentineken, mint a versenypályákon. A Porsche 718 Cayman GT4 RS a kompakt középmotoros kínálat királya.

A 911 GT3 Cup versenyautóból és a sorozatgyártású 911 GT3-ból ismerős hathengeres, boxer elrendezésű szívómotor adja az új, élménydús sportautó lelkét. Az erőforrás egészen 9000/perces fordulatszámig forog. A Cayman GT4-hez viszonyítva a Porsche 718 Cayman GT4 RS további 80 lóerővel rendelkezik, melynek köszönhetően tömeg-teljesítmény aránya csupán 2,83 kg/lóerő. A maximális nyomaték 430-ről 450 Nm-re emelkedett.

Az új 718-as csúcsmodell egyik különlegességét egyedi aerodinamikai megoldásai adják. A 718 Cayman esetében általában kisméretű oldalablakot találunk a vezető és az utas ablaka mögött, itt azonban egy új légbeömlő fokozza a motorhoz jutó levegő mennyiségét, miközben még izgalmasabb szívóhanggal jutalmazza az utazókat. A hátsó kerekek előtti légbeömlő is megmaradt, amely még tovább fokozza a motor hűtését.

Mint minden modern RS modell, az új 718 Cayman GT4 RS is kizárólag a Porsche duplakuplungos váltójával (PDK) elérhető, amely villámgyorsan kapcsolja mind a hét fokozatát, a maximális menetteljesítmények jegyében. A kormánykerék mögötti váltófülekkel a pilóta manuálisan is kapcsolgathat. A rövid áttételű, különösen sportos PDK lenyűgöző gyorsulást tesz lehetővé. A Porsche 718 Cayman GT4 RS álló helyzetből 100 km/órára mindössze 3,4 másodperc alatt gyorsul (GT4 PDK-val: 3,9 másodperc), végsebessége pedig 315 km/óra (GT4 PDK-val: 302 km/óra).

Az RS modellek karakterjegye, a könnyű felépítés az új Porsche 718 Cayman GT4 RS egyik meghatározó eleme. A kétüléses tömege mindössze 1415 kilogramm, teli üzemanyagtartállyal és vezető nélkül, ahogyan az a DIN előírásaiban is szerepel. Ez 35 kilogrammal kevesebb, mint a PDK-val felszerelt 718 GT4 tömege. A súlycsökkentésben kiemelt szerepet játszanak a szénszál erősítésű műanyagból készülő részegységek, mint például a motorháztető és az első lökhárító. A könnyű szőnyegek épp úgy értékes grammokat spórolnak, mint a hangszigetelő anyagok mennyiségének csökkentése. A hátsó ablak könnyített üvegből készült. A könnyített ajtópanelek szövet ajtónyitóval és hálós tárolóval rendelkeznek.

Az új, fix hátsó légterelő a hattyúnyak-kialakítással és alumínium támaszokkal a külső látvány meghatározó eleme. A különösen hatékony megoldás a 911 RSR GT versenyautóról érkezik és először a 911 GT3 esetében jelent meg sorozatgyártású Porsche modellen. A 718 Caymanhoz viszonyítva 30 milliméterrel alacsonyabb futóművel, az első kerékjáratok légbeömlőivel, az aerodinamikailag optimalizált padlólemezzel, a hangsúlyos hátsó diffúzorral, az állítható első diffúzorral és az új légterelő-ajakkal, illetve oldalsó pengékkel együtt a GT4 RS körülbelül 25 százalékkal nagyobb leszorítóerőt termel Performance módban, mint az ilyen tekintetben egyébként kimagasló GT4.

A futómű módosításai is aktívan hozzájárulnak a fokozott teljesítményhez. A futómű új rögzítési pontjai még precízebb és közvetlenebb irányíthatóságot biztosítanak. Az állítható, versenypályás használatra alkalmas futómű RS-specifikus lengéscsillapítással, módosított rugókkal és stabilizátorokkal rendelkezik.

Az opcionális Weissach csomag a GT4 RS dinamikus kialakítását még szélsőségesebbé teszi. Az ezzel szerelt modelleknél az első csomagtérfedél, a légbeömlők, az airbox borítása, a külső tükrök felső része és a hátsó légterelő is szénszálból készül. A titán kipufogóvégek a Porsche 935 kipufogórendszerét idézik fel. A hátsó bukókeret is titánból készül. A műszerfal felső részét Race-Tex kárpitozás borítja, a hátsó ablakra pedig nagyméretű Porsche logó kerül. A Weissach csomag esetében opcionálisan elérhetővé válnak a 20-colos, kovácsolt magnézium keréktárcsák a széria 20 colos, kovácsolt alumínium keréktárcsák helyett.

Mindezek a módosítások a 718 Cayman GT4-nél egyértelműen még magasabb szintre helyezik a GT4 RS-t, amely a 718 család kompromisszummentes, leginkább kiélezett tagjaként képességeit már bizonyította a Nürburgring-Nordschleifén. A beállítások véglegesítő munkálatai során Jörg Bergmeister, a Porsche márka nagyköveteként mindössze 7 perc 9,3 másodperc alatt tett meg egy kört a 20,832 kilométer hosszú pályán a Porsche 718 Cayman GT4 RS volánja mögött. A GT4 RS később a rövidebb, 20,6 kilométeres pályán 7 perc 4,511 másodperces időre képes – ez 23,6 másodperccel gyorsabb, mint a 718 Cayman GT4 köre.

Az új Porsche 718 Cayman GT4 RS a Los Angeles-i Autószalonon ünnepli világpremierjét és egyben már rendelhető is. Németországi alapára bruttó 141 338 euró. A kiszállítások decemberben kezdődnek. A 718 Cayman GT4 RS Clubsport versenyverzió szintén Los Angeles-ben mutatkozott be, és 2022-től kezdődően számos nemzeti és nemzetközi versenysorozatban rajthoz áll majd.